Sunday, December 27, 2020

telur rebus

hari sabtu minggu lepas anakanda sulung pariz aserap aka abang kata nak buat nasi lemak.
aku on je masak jelah apa yang korang nak masak,nak.
sebab aku tukang makan je 😂
kalau aku masak haruslah kena sediakan trak bomba siap2 tepi rumah.
macam biasalah hari jumaat, sabtu atau hari2 cuti memang aku balik rumah abang tidur kat sana.
lepastu tiba2 aku diberi tugasan kena rebus telur. apakah???
ciskek iskal!! tak boleh tengok orang senang. dengki tau dia nih.
tu paling mudah dia kata. 
mudah bagi dia (diragui) tapi sangat sukar untuk aku wahahahahahha.
tapi lepastu dia yang kena basuh periuk aku rebus telur. rasain loe 🤣

masa tu aku tengah pegang tepon.
dengan pantasnya aku mesej macik goku untuk bantuan kecemasan.hahaha
biar dia stres sama kena ajar aku (gelak beguling2)
gigih dia ajar cara2 nak rebus telur 😆
kenapa pacik sayang noapiza? sebab dia takde tanya banyak2 terus bagi arahan mcm mana nak rebus telur tu hahahahahahha
walaupun lepastu dia menganjing xhengat. awas noapiza!






keji kan suruh aku pakai softlan segala basuh telur? awas kau!🔪
tapi berkat kegigihan pariz aserap mendengar ajaran cikgu telur rebus aku telah berjaya direbus dengan sakses sekali.
elok kejadian beliau.

tadaaa!!!

beberapa jam kemudian.........

apakah ini noapiza??

aku dah kenyang dah telur rebus dah selamat masuk dalam perut dah weh baru dia nih sedar dia bagi aku ajaran sesat. hahahahaha
dahla macik kau join aku jelah. aku nak tubuhkan kelab tak pandai masak 🤣
nasib baik telur rebus menjadi, jadi dimaafkan ajaran sesat kau.hahahaha
nasib baik jugak aku x ikut dia part telur retak tu.wahahahahhaha

sekian sahaja cerita telur-rebus-ajaran-ayahpin-dari-noapiza-untuk-aku
dari aritu aku screenshot nak buat entry tapi macam biasalah aku busy tahap tak jejak tanah.
well this is life bebeh *dush!!! muka sendiri*

edit: redho jelah gambar tak centre. aku tulis2 kot pc td elok je bila bukak kot mobile dia buat mejik pulak.


daripada,
mangsa ajaran sesat telur rebus.


No comments: