Friday, December 16, 2011

bile budak kecik becinta XD

                                      gamba hiasan semata2..tapi comel seh. :)

tajuk xbuleh belah seh parizaserap..hihik..
tapi aku rase lawak gile haa tgok anak aku nih
dia tade la becinta..gile ko nak becinte pensan dedi dia nnt.wkakakakakka
tapi dia ade bespren kat sini sorang
budak pompan tu comel gile wooo..cunG!

alkisahnye cenggini..
skang kan muhammad hakim tgh cuti skulah..makanya beliau flyover la kat florence jumpe dedi beliau yang kachak ensem begaye supan sntun ecetra nih..huakakakakakaka..
tapi muhammad hakim aje la yang cuti..aku tade cuti akhir taon ye anak2 yang dikasihi..bapak2 budak umah aku pon sume ade kelas kan..
makanya bile ade kelas aku bawak hakim same kt pisa la..
tapi aku xbawak masok kelas wess..takot kang dia jiniyes ober drp aku plak.
huakakakakakaka
aku tinggal dia kat umah akak sorang nih..yang aku cite dolu2 beliau masak2 mase arijadi aku tuh..yg mesian tuh..*dia yg beriye suh aku tinggal hakim kt umah beliau*

pastu..awek cunG yg aku kate kawan hakim tuh anak jiran sebelah akak tuh..
tp bukan org italiano katenye..UK kot..
anak dia yang pompan tuh umo 7 taon rasenye aku xbape nak amek tau plak..tapi comel siott..mcm patung barbie..kahkahkah
name beliau catherine zeta jones..apak dia panggil katty aku pon taram katty jgk la..hahaha..so aku xtau cemane cerita tibe2 anak aku jd bespren poreber la ngan budak nih..sbb ari2 kot jumpe2 sembang2 so kawan la kan..seb baek hakim dh terer spiking2..kalo x xke naye budak tu nak paham?wkakakakaka

aritu mase aku balik kelas aku singgah la umah akak ni..(eh kejap..lari topik sikek..aku bile ari2 p umah akak nih kan makanya ari2 aku dpt tapau nasik..huakakakakakaka..ailebiu akak) oke smbung balik..aku p umah akak tu la kan amek hakim..tp aku duk sembang2 ngan meke dulu laki bini..hakim tgh detin ngan awek dia la..tibaa2..jengjengjenggggg!!! *drama lebeh*
hakim dtg kt aku nanges wess..haa cuak dedi..cuakk2..aku tnye dgn nada cemas nih kenape kan..tapi jawapan beliau..tskk2 T____T
gelak okee satu rumahh..nanges sbb budak pompan tuh siom pp dia wess..tettt!

                                                                 haa mcm gini la kot


  aku garu kepale aje la tgok..akak tu ngan laki dia dh bedekah gelak dah..comel gile haa pangai..hakimm dedi jeles nihh kecik2 dh ade awek siom..wkakakakaka..mcm mangkok la pngai dedi..aku kate kat dia tayah la nanges2.pujuk2 bla3..skali dia kate "mane buleh siom la dedi xbaek" 
hihihi..aku senyum aje..akak tu kate "tape hakim budak2 lagi..nnt dh besa jgn hakim plak yg pegi siom org merata" 
aku dlm ati : "siom org merata?? apekah ayat ko kakak?" wakakakakakka
tapi lepastu dia oke..siap bg waring dh haa kat budak tu jgn siom dia lg..
hadoiii..macam2 laa..tp budak tu comel laaaaa..haa aku cop buat menantu kang..hihik..

aritu hakim cite kat aku si katty tu kate kat dia dedi dia mude..*aku la kan xkan ko plak* huakakakakakaka...dia kate aku mude wesss *riak menjadi2*
pastu hakim tnye ayah katty tu umo bape..dia kate 43
dia tnye hakim plak aku umo bape...24!
wakakakakakakakakka..ouhh aku maseh mude rupenye..
esok aku nak p amek beliau bawak dtg florence..mak bapak dia pon dh bg permission..
skali skale detin kt florence plak laa..asik pisa aje..hihik
hakim hepi gile wesss..aku rase dia suke la budak tu sbb aku tnye dia aritu..
"hakim suka katty x?" dia senyum malu2 meoww2 aje..huakakakakaka
gatallll hakim gatalll!! bukan ikot pangai dedi nih *gelak guling2*

nnt dh nak balik mesia mesti sedeh nih..hihik..
tapi tayah sedeh dulu la..meke dh janji nak tuka nombor tepon.
ape la pngai maseng2..buat aku gelak aje..kecik2 dh pandai..
blaja bia pandai2 dulu,nak..haa nnt dpt nombor 1 lg baru la macho nak ngurat2 kan kan?hihihi..

saye sayang anak saye sangat2..:D
muhammad hakim,dedi love u..
^_^     

Wednesday, November 23, 2011

marah >:(

ari ni angin timur laot datang menyerang..adelah sgt jarang angin tesebut datang dlm diri ini..muahahahaha
kesudahannye aku telah menumbuk seorang makhluk
aku pon xtau aku ptot tumbok dia ke x..ke patot bunuh aje?
aku marah oiii tadi..muakakakakka
terus aje syaiton cepat2 amik peluang masok dalam badan
makanyaaa..HENNNNSHIIIINNNNNN!!! atau erti laen 'bertukarrr!!!'

alkisahnye begini..
tersebutlah kesahh satu ceritaaaa *ko bace nada syair wess*
wakakakakakakakka.
tade2..ini siriyesss..
aku kan mmg tak buleh ngam la dgn anak jiran aku sorang nih
sapekah insan betuah beliau itu?? jengjengjeng
beliau adelah abg kpd bernardo a.k.a beni..alaa budak tak berapa kcik yang buat umah aku dh mcm hostel dia aje tuh..
abg dia name pedro..tapi kawan2 dia panggil pablo *ade aku kesah?aku marco*
wakakkakakakakak..tade kaetan

oke skang meh masok mud seyes..banyak maen nih parizaserap
aku xtau la ape masalah si pedro/pablo nih tapi dia mmg xbuleh tgok adek dia senang..beni laaa adek dia xkan ko plak kan?hihik
aku mmg dh tahap kesian gile babas dekat budak kecik nih *tade la kecik sgt dh 14 taon pon*
sebabnye beni bermastautin kt umah aku sbb malaun tuh laa
dia suka pukul2 adek dia..hapejadah laaaa..munguk punye orang
dulu2 aku selalu aje halau suh beni balik umah dia tp dia xnak balik
mase tu aku xtau lagi la kan pasal pedro tuh..aku pon mcm pelek/heran/ajaib dan yg sewaktu laa apsal budak ni xnak balik nih..dh kene halau dh nih tp xnak balik jugak.wakakakakka
aku pon dh penim nak buat ape kat dia time tuh.last2 tido aje la umah aku
ari2 kot tido kt sini kesian plak aku tgok dia tido kat atas sofa aje.
makanya selepas bermesorat pibg *ober* bilik kat blakang tuh yg aku simpan barang2 terus aje aku sedekah dekat dia.huakakakaka
besemngat gile dia kemas..terus aje dpt katil ngan almari free satu.
makanya depan bilik bekenaan dia dh letak papan name dia okeeee!!!
dalam umah aku! huakakakakakakka

aku geram kot tadi dekat pedro.aku pon xtau apsal dia balik umah td sbb sepatotnye dia balik ari minggu je skang sbb dia smbung stdy dh.
pagi td kot.si beni ni xpegi skulah sbb xsehat katenye tp mmg nampak muke dia pucat pon
pagi tu dia kate nak balik umah kejap *nak mngadu kat mak la tuh demam..hihik*
lepas sengah jam tuh aku denga bising2 kat lua.mule2 aku ingt budak2 yg lalu depan umah aje..aku oke la kan
tapi lepastu mcm..eh aku kenal sore nihh..sore pedro nihh
abesla beniii..abeslaaa..haa aku terus aje melompat bangun belari pegi kat luar
ramalanku benar belaka *ober seh* hahahahaha

mase aku nak kua pagar tuh ayah dia pon kua jerit2 suh pedro benti2.
mcm tetttttttttt! la dia pukol2 tampar2 lepastu dia tolak beni
cantek aje pasu tu ade kat situ..mase tu la nak ade pasu2 kan?tsk2
kuat kot beni jatuh atas pasu tu smpai pecah..ngan aku skali jerit2 suh stop
*bzbodi kan aku?*
eh tp suke ati aku laa..beni dh mcm adek aku okee..
dah la demam.T___T
aku mmg marah gile wess xtipu..even dia bukan adek kandung aku pon aku xbuat mcm tu la..ni abg sendiri kot buat mcm tu
seyes aku rase pedro ade masalah mental senang cite dia mmg gile babi
dah pasu pecah kan opkos la luke budak kecik tuh
kat kening kene jaet..
eh mcm ba alip ba ya la mangkok ayon tuh!!!!! jgn buat mcm tu bleh x?
haaa?buleh x???

dia kene lempang ngan ayah dia skali.lepastu bile ayah dia pegi kat beni
aku pon ape ag..
tgh membuak2..termometer diparas maximum kan..hahaha
aku tumbok la dia skali..padan muke ko!!!
ko kalo tanak syg adek ko,duk diam2 dh la..ramai lagi org yg syg dia
tayah la nak pukol2 mcm tu..
aku pon xtau ape dia nak sebenarnye..aku rase dia mmg kene cek in dekat sepital saket jiwa la..huhuhu

lepas kene tumbok dia pon masok umah.gasak ko laa..
dia mmg xsuke aku pon sbb aku baek ngan beni kot..
pedro ni laa yg buat onar ngan aku duluu smpai polis dtg ketok pintu umah aku..
sebab???????
dia kate aku culik adek diaa..huakakakakakaakakka
aku kene bg keterangan kat balai okeeeee..ini bukan maen2
mengamok beni tgok aku kene p balai poliss..tapiiiii firdie aserap lagi terok mengamok.pestaim dia tumbok orang dan org betuah bekenaan adelah si pedro mangkok tuh laa..wakkakakakakakaka..
naseb baek mak ayah dia tlg aku..budak tu mmg gile babi laaa
aku benci dia..seyesss!!!
sian mak ayah dia kene mntak maap dgn aku..malu la kot.
tp bukan salah sape2 pon..mmg salah malaun tuh aje
ade adek bukan nak syg..dh org laen yg syg2 adek dia,xpuas ati plak..
budusss!
eh aku xbuleh la dia..aku mmg dh thap benci dh kat dia.


mesti ko kate aku ober kan?bzbodi seh nak tumbok2 anak org..hahaha
tp aku xbuleh la..sbb aku mmg anggap beni mcm adek aku dah.
aku xbuat mcm tu kat adek2 aku..bile tgok org laen yg buat opkos aku marah.
dh kene jaet bagai..lepas dh balik kinik aku nampak pedro kt depan pintu
aku buat xtau aje terus bawak beni masok umah.dh la umah aku ramai org kan skang..sume sempat tgok la cerekarama tesebut..hahaha
akak aku tekejut haa..umi ngan abah pon..gabriel ngan iskal rilek je sbb dh bese tgok..hahaha

tapela adek kecik..duk aje la kat sini.buleh jugak buat penghibur duka lara dgn pangai kurang hempok tu..hihik..lgpon skang hakim ade kat sini meke kan geng..hahaha..mak ayah dia pon pecaye kat aku kot meke mmg xkesah kot beni duk ngan aku..time kaseh macik pacik sbb pecayekan saya *nanges teharu*hee

awasssss kao pedro kalo berani buat onar lagi..!!!

Monday, November 21, 2011

kebahagiaan di depan mate ^_^

tadaaaaaaaaa!!! aiyembekkk2..
wahh terase lame la xmenaep2 dh kaku dh haa nak taep2 *tipu*
sgt bz xleh buat ape la kan..

tapi sekarang parizasrap adelah sangat hepi ye tuan2 dan puan2.hee
anakanda beta sudah sampai di florence 2 ari lepass..
warghhhh..bestttt2!!
walopon skang florence dah betuka cuace.asek ujan2+sejuk2 aje
itu tidak menghalang kami berpoye2..wkakakakakaka

bahagia gile kot..terus aje kebah demam dedi haaa
ade kuase power rangers ke ape hakim?wahahahahaha
mcm bese la kan beliau dtg dgn akak aku+laki dia+3 org lg power rangers
huakakakakakaka
mase ari jumaat tuh aku pegi epot awal gile
mcm cipan aje pangai dedi..tp xsabar wess..hihik
tunggu punye tunggu..kol 9 lebeh baru smpai
aku dh xtoleh kiri kanan dah..gasak la sape nak tgok pon
aku teros belari *drama abes* p kat hakim
siap angkat buat terbang pusen2 okee
huakakakakakakakaka..

dia gelak mengekek2 tgok pangai xhempok dedi.
tp bestt laaaa..
ko ape tau ko tade anak lg..hahahahaha
mak ayah iskal pon dtg jugak..tp seminggu aje katenye
sbb anak dia ade kat sini..haha.nnt balik skali la
makanya skang umah aku mmg dh tonggang tebalek dgn powerangers2 nih
wkakakakakakaka

tp kak long mcm bese la..dia tido umah ankel
umi ngan abah duk umah aku..bulat haa mate abah tgok pngai gabriel ngan beni..wkaakakakakkaka
baru tau megren..
org yg ade kekuatan mental aje buleh layan..amponnn

tp aku xpedulik pon org laen..yg penting anak beta ade disini.hihik
smpai akhir taon tuhh..sape xhepi wess
nnt bulan doblas buleh maen salji lg kan hakim.hihik
kali ni hakim dtg florence muke beseri2 mcm pakai skII
huakakakakakaka
sbb dia dapat no1 mase pekse akhir taon
aku hepi wess *muke bangge nih*

sape kate budak xmasok tadika xbuleh score?
asal ade minat sume buleh jadi laa..
aku salu kate kat hakim jgn jadikan alasan tu sbg penghalang
kalo betol nak,usaha!!
harap dia paham la ape aku kate tuh satu ari nnt..
wesss mcm ni ke rase makayah2 korang bila tgok anak dia sakses wess??
aku jakun nih xpenah rase..hahahaha
tapi aku hepi mcm nak nanges *oberdos kan aku?*

aku xingt dh pon senanye aku ade belog.wakakakak
eksen ah parizasrap
td hakim tanye pasal ikan lage kat belog aku ni haa
terus aku tingat dh lame aku xtules kat sini
time kaseh muhammad hakim..jasamu dikenang!haha

skang beta sedang begolek2 dgn beliau atas katil smbil membuat gaye..err..xtau gaye ape dah..
aku menerap atas katil..beliau menerap atas aku.huakakakakaka
dia rilek2 aje bace ape aku tules
lepastu inesen gile tanye..
"dedi tules pasai hakim ka?"
-"yela syg.dedi hepi nih hakim dh dtg sini"
dia sengeh2 je lepastu kate "dedi tules la hakim pon hepi jgk jumpa dedi"
hahahahaha

kejap lg dtg la lg 3 org power rangers kat sini..hahaha
anak2 sedare aku maken dasat la pangai skang
aku panggil meke geng kru je sbb tige2 laki
huakakakakakakaka
yg sulong dh 5 taon dh agak hempok 2 peratos dr dulu..tsk2
yg seken tuh baek la diam2 aje*ade ciri2 aku nih* =))..umo pat taon.
yg bongsu..astagaaa..buas mcm hape..baru dua taon tp penim dia tuh kalah org pegnen kot kalo layan.wkakaakkakaka
asek nak maen lawan2 aje..
tabah gile la kakak ngan abg ipa aku ade anak pangai xhempok mcm ni
huakakakakakakakaka

kejap lagi dh nak kua lagi..ari ni mmg bejalan aje la keje aku
tp tape la.esok aku dh ade kelas makanya serah kat kak long aje la bawak umi ngan abah jalan2..
sume org tgh siap2 besemngat waja nak kua
aku aje yg xsiap lagi..wakakakakakakka
beni ngan gabriel pon nak ikot..
oittt rombongan meminang ke ape nih nnt..
xmcm ramai gile plak..huakakakakaka
tapi bestt!! happeningg..
walopon aku xtau la beni tu dia sedar ke x dia ade rumah
gasak ko la benado wess..
dia bespren dgn hakim tau
walopon becakap maseng2 pakai bahase ibunda tp buat2 isarat tgn
huakakakakakakakakak

sape kate laen2 bahase taleh bespren2
hakim rilek aje cakap kedah dgn beni..tp dia buat bhase isarat la.hihik
beni pon same aje..taram bhase itali..tp meke geng!!
terer kan anak dedi?walopon dedi dh gelak bedekah2 dh tgok.
wahahahaahahahahha..

nak op la nak siap2 pulak..sume org dh siap kot
aku ngan hakim aje tgh begolek2
sebelom kene fire dgn iskal..baeklah beta mangundur diri dulu
ma'assalamah wa ila liqo'..hee.

ciao.

Monday, November 7, 2011

misi membersihkah sesawang

tade ape pon nak tulis senanye
tp tgok dh lame sgt tebengkalai belog nih
makanya ari ni adelah sgt rajen untok membersihkan sesawang+sarang labah2+yang sewaktu dgnnye dekat belog ini
muakakakakakka
nnt ade mase+ade mood parizaserap akan menulis lg
skang adelah sgt bz yg hamat..
hihik
itu saje la kot.
adios..ciao!

wabillahitaufik wal hidayah assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh! *tarek napas panjang* :P

Thursday, October 20, 2011

^_^

semoga sisa kekuatan itu masih ade untok aku terus bertahan
walopon sudah penat
xtau la sampai bila akan terus mcm ni..





itulah dugaan.. ^_^

Thursday, October 13, 2011

pesanan seorang ayah..

aritu aku terbaca dekat buku tentang surah2 yang dapat melindungi kita daripada ujian besar Allah..
ade 10 surah..sebenarnye banyak kot
lepastu baru2 ni aku tgok kat pesbuk ade jugak cakap pasal ni
page 'islam itu indah' kalo xsalah
same la dia bagitau  10 surah tu

makanya sebagai seorang ayah
walopon aku bukanlah ayah yang sempurna
tapi aku tau tanggungjawab aku dekat muhammad hakim
aku kene ingatkan dia..ajar dia menda2 ni
didik dia dengan ilmu agama..
luqman al-hakim pon pernah ingatkan anak dia kan?
*kalo ko penah bace wasiat luqman al-hakim ko mesti tau, dlm quran pon ade*
so aku xnak nanti orang kate aku xdidik anak dengan sempurna
aku cube buat sehabes baek untok dia
at least bia la bile aku xde nanti dia akan ingt nasehat yang aku bagi

aku salin balik 10 surah tu atas ketas..hihik
sedaye upaya ejas tulesan kot kasi tegak..lenguh okee jari..xbese,,hee
kalo aku tules mcm bese kompem hakim xpaham bace tulesan senget2 yang huduh itu..tsk2
dah la pelek..org laen senget ke kanan..aku senget ke kiri ye tuan2..T_T
aku tules kat ketas tu lepastu aku tampal kat board tmpt dia stdy

                                            *xsangka aku buleh tules tegak rupenye..haha*

itu adelah tajuk utama..hee
dan surah2 tesebut adalah..

                                           inilah 10 surah tersebut. ^_^ *jgn sape2 komen tulesan aku*

*oke..sangat susah untok menukar tulesan..=.='*
mase muhammad hakim tgok ketas ni dia tnye sape tules
aku kate joe.. *sikucen dirumah beta
dia gelak aje tp dia tau la aku tules..
aku cakap kat dia..aku nak sangat2 dia hafal surah al-mulk
sebab surah tu banyak membantu dalam kubur nnt

aku penah bace satubuku, kelebihan surah2 rasenye
ade sorang lelaki mati
mase malaikat dtg nak soal tibe2 datang sorang lelaki lagi xbagi malaikat tanye kat lelaki yg mati tu
bile malaikat tanye dia sape..dia kate dia surah al-mulk
mase idop,lelaki tu selalu bace surah mulk
dan dia kate dia xkan bg malaikat tu sentuh pon laki tu dan dia akan jage lelaki tu sampai hari kiamat.
wallahu'alamu bi sowwab

insyaAllah hakim tade masalah rasenye
sebab surah tu pendek je
dalam senarai atas tu alhamdulillah la sebab surah senang2 aje kan
yang memang kite hafal ari2
aku bangga sebenarnye dengan hakim
dia dah ingat surah al-waqiah
panjang surah tu kalo bg budak2
dia stat hafal sebelum aku tampal ketas ni kat board lagi
kalo ko kat tempat aku ape ko rase?
gembira wess.. :')

nak tau kenape hakim besemngat hafal surah al waqiah?
ini rahsia dia..:)

                                                                             part 1

                                                                          part 2

video2 diatas inilah penyebabnye
dia dengar aku dengar video ni aritu..lepastu terus dia suruh ulang2
lepastu dia bukak quran mulut gerak2 ikot slow2..comel ^_^
seyes aku mmg suka dengar mohammed taha mengaji
sangat merdu..
dia bace surah al mulk pon ade
so aku rase xsusah hakim nak ikot..insyaAllah

aku harap sape2 yang bace ni pon buleh la same2 amalkan sepuluh surah tu
insyaAllah..
bagi aku.tade ape yang lebih menggembirakan bagi seorang ayah
bile dengar anak dia mengaji dengan rela hati
semoga dia akan terus kekal mcm tu..
dan semoga aku terus mampu memberi didikan agama yang sempurna untok dia walaupon aku masih belom sempurna..T_T

muhammad hakim,
dedi sayang kamu..^_^

Saturday, October 8, 2011

keciknya dunia

                                            konon la kecik macam ni..aku taram aje gamba sape tah. =))

tadi pagi aku kua bawak hakim berpoya2 dengan lagi dua orang bapak budak;haikal ngan iskal
esok dah nak balik itali T_____T
makanya ari ni pegi la bejalan2 besopim2 berabis duet untok beliau2 ini
mule2 p pasifik..ahhh buhsan
pastu p mall lagi satu plak..pon buhsan
tapi yang buhsan nye aku sorang aje la
hakim rilek aje..yang lg 2 orang tu lagi la rilek..wakakakakka

pastu nak pegi makan..
begaduh seh..huakakakakaka..
xgune la budak bedua nih nak makan pon begaduh
iskal nak pegi kepsi *fanatik ayam beliau nih*
hekal  nak p domino..Zzz!
antuk pale dua beradek ni kang
last2 aku bawak hakim pegi makan nasi kat foodcourt
huakakakakakakaka

tengah dukung anak ayah cemerlang kan aku?huakakakakaka
pastu tibe2 aku rase mcm orang panggil aku
"encik fariz..."
aku mcm..sape plak ni wess berencik2 ngan aku nih
aku xbape nampak sgt sebab dia jauh
spek tinggal kat umah *ceredik kan*
tapi aku kompiden senyum..huakakakakaka
kalo salah orang mesti aku terus cari pastik itam nak sorok muke

dah sampai dekat baru aku cam
eh kak ziha la..hihik
akak ni penah keje ngan aku..lame seh xjumpa dia
dia benti keje sebab ikot laki dia duk penang
dulu dia jadi seketeri aku *aku pon xtau apsal aku ade seketeri*
dia ni la yang kene maen dengan aku dulu sampai merah muke
xtau la merah sebab malu ke sebab tahan marah nak bunuh aku
huakakakakakakaka

jahat siot aku kenekan dia
tapi mane aku tau..
mase tu dia baru je keje aku kan duk itali mane ade kat opis
kalo cuti baru aku masok keje..mcm siot kan buleh plak maen keje xkeje
tapi dah dad suh mcm tu..saye mengikut arahan bigbos sahaje..wuwuuu
akak ni xkenal aku pon..aku pon xtau aku ade seketeri baru
huakakakakkakaka
mase aku balik cuti aritu ari pes aku x pegi opis pon
*konon2 jetlag xilang lagi..petipuuu!*

tapi tgh ari aku p jugak sebab dad kol suh singgah
dia tinggal fail dalam bilik aku makanya aku dengan tade pon rase nak mengeji aritu terus pegi opis..
sampai opis terus tuju kat bilik..
dah nak bukak pintu tibe2
"eh2 encik xbuleh masok"
aku mula2 mcm... "????" tapi lepastu aku baru pasan mesti akak ni orang baru ni..terus aje idea keji datang mencurah2
amponkan saye kakak..bukan salah saye..salah idea yang mencurah2 ni
muakakakakakakkaa

aku kate kat dia "xbuleh masok ke?"
dia geleng2 laju2.."tak..encik fariz xde..boleh saya tahu awak sape?"
aku tanye balik "encik fariz p mane?"
-"dia xdtg lagi.encik harriz kate nanti dia dtg.kalo nak tunggu sila duk kat sane" sambil tunjuk kat kusi kt ujung dinding tu..
aku kan jahat gile aku try lagi.."kalo saye nak tunggu kt dlm xbuleh ke kak?"
dia mcm  nak hangin satu badan dah tp dia tahan..hihik
"xbuleh la encik kan saye dh kate tunggu kat sane..encik ni sape?"
*sambil pandang atas bawah* mentang2 muke aku alien..tsk2

aku pon malas nak cakap banyak aku kate "tape la saye tunggu dia dtg"
*keji gile pngai aku*
aku duduk2 bace majalah pastu aku denga tepon atas meja dia bunyi
aku tau ayah aku tepon dia sebab aku denga dia jawab..
"belom datang lg tp ade sorang lelaki tunggu dia..dia ade kat sini skang"
aku tengok aje dia..dia jeling wess..huakakakakakka
sepuloh menet lepas tu ayah aku datang..

dari jauh ag.."eh fari  buat ape kat situ?"
ayah aku pon kompiden gile "ni tadi ziha kate ade orang tunggu fari.dah jumpe ke?sape?"
akak ni muke dah blur dah..aku diam aje..redi nak kne sembur ngan dia
huakakakakakakakka
ayah aku tnye lagi "dah amek ke fail tu?"
aku geleng pale..
"akak ni kate xbuleh masok dalam bilik sebab encik fariz xde..kne tunggu dia datang dulu" *mcm syaiton kan pangai aku..hee*
mula2 ayah aku mcm penim2 sikek tp lepastu..hamek koo
bedekah2 dia gelak..sian kak ziha..:P

"ziha,ni la anak saye..fariz"
aku rase time tu mesti dia rase mcm ade kilat2 petir2 menyambar kot
muke dia merah gile..hadoii mntak maap kak..
dia diam aje xtau nak kate ape kot..
aku punye aura syaiton xbape nak ilang ag..mase nak masok bilik tu aku tanye lagi skali
"kak,dah buleh masok x ni?" hee
dia xtgok pon aku dia angguk aje..kompem dia maki hamun punye la dlm ati
tapi xbuleh salahkan dia jugak
aku pegi opis aritu pakai suar pendek+singlet+sweater+selipar
sape nak layan ko kalo mcm tu gaye..wakkakakakakaka

tapi lepastu aku oke ngan dia..
lepak same2 ngan staf2 laen pegi lunch..
kadang2 kene layan pangai aku asek nak maen aje lebeh
best laa time tu..tak penah ade title sape bos sape bukan
sume satu kepale..tp aku suke sbb meke xpijak kepale
sedeh sikek la bile dia kate dia nak resign..tsk2
tapi tadi jumpe balik..seronok wessss
terus aku lepak ngan dia tinggalkan due beradek yg begaduh nak makan tu
huakakakakakakaka..

i miss you la kak ziha..miss our moments together :'(
semoga terus bejaye kat tempat baru tu..

Thursday, October 6, 2011

tahukah anda?

tajuk nak sasepen aje..lempang sedas kang
muakakakaka
tadi kan wess aku p kedai lepas amek muhammad hakim balik skulah
pastu ade sorang budak ni..baye hakim kot ke tua setaon mcm tu la
dia masok dalam kedai ngan mak dia pastu dia bukak peti dalam tuh dia amek air tin kaler pepel
f&n punye berend..



aku tengok aje mcm jakun..huaakakakakak
hakim tanye aku "awat dedi?"
aku tanye hakim balik[aku mmg suke xmenjawab soklan]
"hakim nak x air tu?"
hakim muke seribu persoalan gile..huakakakakka
tapi dia tanya aku balik "dedi bagi ke kalo hakim nak?"
aku cepat2 jawab "mestila tak"
pastu aku terus pegi cari barang yang aku nak..hakim tecengang aje kat situ
huakakakakkakakaka
cinabeng punya dedi

bile tengok budak td tu aku tingat kat diri sndri la
haa skang baru nak masok isi pertama
panjang gile mukaddimah tadi..huakakakakakka
aku xbg hakim beli air gas sbb aku tanak ajar dia mcm tu
sebab aku pon xpenah minom air gas..
jakun nih wesss xtau rase ape la air gas tuh..tsk2 *silela pecaye*
mak aku tegas gile kot pasal ni

ade dua benda yang aku xpenah rase sepanjang 24taon idop ni..hahaha
dua benda berkenaan adelah...

JENGJENGJENGGGG!!!!


                                                                   air bekarbonat!


                                                                 dan jugak...maggi!!


xpecaye? sile pecaye aku xtipu wess
hahahahaha
eh tapi mase aku duk uia zaman dolu2 ade kawan penah kenekan aku
meke tau aku xminom air gas tp  mencari penyakit jugak
muakakakakakak
gile cantek rancangan syaiton mereka2 itu..T___T
dia letak air andredplas dalam gelas lepastu letak buah laici
bolehhh????
aku dengan rakus terus aje amek gelas tesebut
sekali gulp aje terus rase nak pitam
air jadah ape ni oiiii
huakakakakakakakakakka

pastu terus muntah yang sangat teruk
wess agak la aku xpenah minom kot
sekali masok dalam tekak rase mcm nak kua kot idung aje air
pastu ape lagi terus aje kua aura laser
fire sume orang..haa tau pon takot
itu aje kot first aku telan air gas
tapi telan ke?muntah oiii..huakakakakka
jakun gile..

megi lagi laa
xpenah masok dalam perot pon..hahaha
mak aku mmg haramkan dua benda ni dalam umah
aku xpenah tau pon ape rase megi..
bile masok uia mmg selalu sgt tengok member makan
lagi2 kalo last sem+malam2
bile aku tanye rase ape dia gelak2
tendang ko laju2 kang tau ar

duk itali pon kadang2 aku tgok si gabriel makan megi
tapi dengan beliau aku malas nak tanye rase ape
nanti sampai subuh esok dia xabes lagi esplen rase megi tu
huakakakakakakka

sebab tu aku pon tanak ajar hakim minom air gas ngan makan megi kot
sebab dua2 tu makanan yang xsehat kan wesS?
betol ke?mak aku la kate
kalo salah ko marah la dia..jgn marah aku..huakakakakaka
lagipon bnyak lagi menda laen nak makan/minom kan?
sebab tu aku tecengang aje tengok budak kecik tadi tu amek air tin tuh
lagi edban dari aku wess
huakakakakakka

tapi aku xrase nyesal ke nak terai ke bende2 tu
sebab aku tau kalo mom xbagi tu maknenye adela sebab dia kan?
so tayah gatal nak cube sangat la
adek badek aku mmg sume mcm tu kot
kecuali farah atiqah
dulu dia xduk kedah dia duk kl ngan macik aku
bile abes skulah baru dia duk kedah
dulu2 kalo dia balik umah bawak air gas aku terus sambar kat tgn dia
lepas tu amek air soya dalam peti bagi kat dia
huakakakakakakaka

dia troma ke ape tah lepastu terus xminom air gas dah
aku memang abg yang bejaye...
wkakakakakakaakkaka
hakim oke la sebab dia xkesah sgt pon
dia suke air kosong aje..whahhahaha
bagos anak dedi

kepada tuan2 dan puan2 di luar sane
janganla ajar sangat anak minom air gas
kandungan gula tinggi kan?
kencing manis nnt xtau..whahahahaha
merapu2 dah ni aku..
baek aku stop.

sekian ma'assalamah wa ila liqo' ^_^

Wednesday, October 5, 2011

aku xpaham

oke ari ni entri agak emosi.aku xpaham la dengan pangai manusia.apsal manusia suka mengeluh?bile xdapat ape yg dia nak dia mengeluh tp dah dapat pon mengeluh jugak.eh besukor sikek bleh x? tuhan tarik balik baru tau.ce ko pikir orang yg xbenaseb baek kat palestin tu banding dgn ko..?
fasabbih bismirobbikal 'azim.

lagi satu yang aku xpham org yang suke mengeluh+buat alasan.bile susah sikek mengeluh lepastu mcm down2 gile xde mud ape jadah sume la kan.alsan belambak2 tapi xpenah cube nak cari jalan penyelesaian lepastu nak salahkan mende laen..ko salahkan diri ko sndri dulu bleh x?aku paling xsuke la orang mcm ni.pangai macam orang xde mase depan!!orang nak dia pon nak tp usaha xde lepas tu nak down2 bedmud.seyes aku kate ko xkan kemane kalo pangai mcm ni.

satu lagi aku xpham dengan golongan yang kat mulut beliau xbuleh lepas dari ayat "susah".eh kalo dh ko asik kate susah mmg susah la ngek..ayat yg kua dari mulut tu kan doa.dah tau susah tp ko duk aje tecongok kat situ tanpa usaha  apsal?ckap nak gebang je lebeh.. lepastu nak salahkan takdir?? ape guna tuhan bagi otak kalo xgune nak selesaikan mende susah tu?? aku xkesah kalo ko kate kat aku mende tu susah tapi at the same time ko cube+ade usaha nak selesaikan mende susah tu.tapi kalo yg jenis pandai mengeluh je xreti berusaha baek ko p hantuk pale kat dinding kuat2 la bagi otak tu jalan sikek..

emosi melampau2 aku neh..hahaha..gasak la tp aku memang xbuleh la dengan orang mcm ni..yang paling aku meluat orang yang bile jatuh xreti nak bangun balik pastu anggap life is over..wat the fish la!!sume orang ade time jatuh bangun dia tapi xyah la ko ober bebenar nak musnahkan mase depan sndri.smpai skang aku xpaham dgn mende ni..aku xpandang rendah kat orang yg gagal tp dia ade semngat nak bangun balik tp aku memang xpandang dekat orang yang bile gagal dah la xreti nak bangun lepastu surrender abesan kate ni dh nasib dia..hell la!! to every problems there's always a solution..ape nak malu?itu lumrah..great civilization also fall..so??

tepok dada tanya selera..kita yang pilih ape kite nak jadi nanti bukan orang lain.buleh x pikir positip setiap menda yang belaku??things happen for a reason.
tuhan xmenguji kalo kita xmampu hadapi.bile susah tayah la nak mengeluh.kite ade tuhan kan?mengadu la dgn Dia.

aku bg nasehat mcm bajet bagos je kan?tapi suke ati aku la nak kate ape ni blog aku..muahahahaha..
sebab aku pon penah down tp aku tau aku kne move on..sbb tu aku xpaham bile orang kate idop dia dh berakhir..nonsense! selagi ko xmati idop ko xabes kat situ je.. akai hada pikiaq la *bak kate iskal*

sekian sahaja pembelajaran kita untok hari ini..sekian time kaseh..

-xpaham dan terus xpaham-

Wednesday, September 28, 2011

crazy!

crazy?sape yg crazy?
muahahahaha
tade sape2
tapi aku suke gile lagu ni..
aku xtau dh bape puloh ribu kali aku bgtau ko sume
dan aku pon xtau dh bape belas juta2 kali aku denga
dari aku belas2 taon smpai la ari ni umo aku dh 24taon
lagu ni still jadi lagu peberet aku

tajuk lagu sangat simple.."crazy"
name band yg nyanyi pon simple..SIMPLE PLAN
wakakakakakka
tapi dalam lagu ni banyak maksud tesirat
it's about the truth..

ahhh xkire la ko nak kate ape
aku suke gile babass lagu ni
xkesah dari version yang mane pon asalkan yg nyanyi adelah simple plan

ini adelah original version
nampak agak emo
but..ailoikeee it!!!
sumpah aku suke..muakakakaka


itu yang original..
yang akustik version pon aku layan
eh best oke meke nyanyi akustik..
aku suke gile tgok bideo akustik yang ini
pogrem rove live kot ke ape benda tah
jempot simple plan
tapi pierre tade sore mase tu..demam
makanya bassist dia nyanyi korus
xsumbang langsung laaa
tabik spring david!! hahaha
tapi dia mmg bekap bokel pon tayah tabik la
inilah dia bideo akustik tesebut



sore dia best jugak..
oke lagi satu bideo aku layan yang meke nyanyi live
muakakakaka
aku mmg dh teruk kne sindrom krezi ni wess
sari aku mmg layan tiga2 bideo nih..
bersi laen2..pastu aku plak rase mcm nak gile
huakakakakak
tapi besttttttttttttttttttt

bideo diatas adelah yg aol session live
eh aku memang suke gile la lagu krezi nih
huakakakakaka
sudah tidak dapat dibendung
dlam laptop aku berpuluh2 lagu krezi live+akustik
sume dari konsert2 meke yg belaenan..muakakakakaka
saye sudah addict!!!

disini beta sertakan sekali lirik lagu ini
meh wess jeming same2..hahaha
aku salu jeming lagu ni..tinggi kot part korus ttp aku blasah aje
agak2 xsampai aku suke2 ati letak mic kat mlot sape2 pon
firdie ke iskal ke haikal ke
huakakakakakakakka..


"Crazy"

Tell me what's wrong with society
When everywhere I look, I see
Young girls dying to be on TV
They won't stop till they've reached their dreams

Diet pills, surgery
Photoshopped pictures in magazines
Telling them how they should be
It doesn't make sense to me

Is everybody going crazy?
Is anybody gonna save me?
Can anybody tell me what's going on?
Tell me what's going on?
If you open your eyes
You'll see that something is wrong

I guess things are not how they used to be
There's no more normal families
Parents act like enemies
Making kids feel like it's World War III

No one cares, no one's there
I guess we're all just too damn busy
And money's our first priority
It doesn't make sense to me

Is everybody going crazy?
Is anybody gonna save me?
Can anybody tell me what's going on?
Tell me what's going on?
If you open your eyes
You'll see that something is wrong

Is everybody going crazy?
Is everybody going crazy?

Tell me what's wrong with society
When everywhere I look I see
Rich guys driving big SUVs
While kids are starving in the streets

No one cares
No one likes to share
I guess life's unfair

Is everybody going crazy?
Is anybody gonna save me?
Can anybody tell me what's going on?
Tell me what's going on?
If you open your eyes
You'll see that something, something is wrong

Is everybody going crazy?
Can anybody tell me what's going on?
Tell me what's going on?
If you open your eyes
You'll see that something is wrong

Monday, September 26, 2011

bye 23



semalam yang bertarikh 25 september genap umo pacik 24 taon nak..hihik
eh aku dh makin matang laaa *bukan tua*
makin dewasa ni makin ensem plak aku rase
*pangggggggg!! pat ploh kali*
huakakakakakaka

sehari sblm arijadi aku pukol enam petang
aku dapat kol
tibe2 aje.."hepi besdei dedi"
aku mule2 macam...apekah muhammad hakim??
aku siap bgtau dia agi "esok la arijadi dedi"
huakakakakaka
aku lupe seh itali 6 jam lambat dari mesia
pastu baru mcm tesedar bile hakim kate skang dh kol 12 la dedi

mungek punye dedi..
lepastu terus aku jadi operator pukol 6 petang
xmcm belambak2 plak kol
oitt ape kes jawab panggilan arijadi sebelom tarikh sebenar??
huakakakakkakaka
time kaseh la orang2 nun di alor setar
teharu beta..hihik

adiah dari mesia lagi awal sampai
terus aje piling2 artis dpt adiah banyak2 dr peminat2 di mesia
*hantok pale kat dinding*
huakakakakakakaka
time kaseh malaysiaaaaaa!! jasamu dikenang..hihik

semalam kol doblas *waktu itali*
firdie aserap jadi org petame wish
tapi maapla ye fir..anda dh jadi org ke nam ploh tige sebenarnye tipu je
ke kite tayah kire panggilan2 awal tu fir?wkakakakaka
mane bleh..tu peminat tegar abg tau..ahakss
lepas firdie,mak tiri plak ketok pintu bilik wish hepi besdei *itu gabriel wess,ko jgn slh pham aku ade mak tiri plak..wakakkakaka*
lepas beliau adek-baru-yang-jatuh-dari-langit plak datang tecongok atas katil aku,si beni
*nanti2 la aku cite cemane beni ni bleh ade umah aku..dia anak jiran aku wess..wahahahahha*

pastu smlm kan ahad..cuti la kan ari minggu *seb baek ahad*
aku dh lupe pon arijadi aku mase bgun tido tu
sedeh gile idop..huakakakaka
sbb aku ingt dh lepas
ce ko byg yg kat mesia bape belas org wish awal nak lawan ngan yg kat itali 3 org aje..
haa belas2 lawan 3..tayah bgtau la sape menang
wakakakkakakaka
terus aje ingt arijadi doploh pat aribulan
*ape jadah aku merapu tah*

pastu lepak2 dalam umah aje..
dah la firdie aserap awal2 dh kua..p mane tah
beni pon tade..tinggal aku ngan mak tiri aje
pastu kol 11 tengah ari fir balik
balik beliau adelah besama sepasang suami isteri
si isteri adelah yg rajen masak untok kami anta2 makan..baek wess beliau
aku makan??
opkossssssssssss!!!
sebab mereka orang malaysiaaa
huakakakakakakak
kadang2 akak ni ngan laki dia anta nasi ngan lauk2 la

fir bawak balik kek..*nak gelak ke nak teharu nih?*
aku malu oii ade kek2 bagai ni tipunye pariz aserap nih!
akak tu yg buatkan kek okeeee..ouhh nak menanges rasenye
rupenye firdie aserap lebeh cekap-mesera-dan-betol
ko tgokla adek sape..heh
dia dh pakat2 ngan akak ni awal2
cheesecake hokayyy tuan2 dan puan2 *peberet aku tuhh*
sume gamba adelah xsmpat kerana ini adelah seprais T_T

kalo x bleh aku gebang2 kek keju yg cntek tu dekat ko
siap ade name fariznil ashraff tau..ahakss *gedik*
akak ni ade siap masak2 sikek2 banyak sebenarnye
mcm aku nak wat kenduri kawen ke ape??
ober..
wakkakaakkakakak

aku ingtkan fir bawak balik akak ngan abg ni aje
tetapi adelah tidak!!
pekeje2 cemerlang gemilang dan terbilang yang bekeje dekat coffeeshop beta pon ade
6 orang..hahahaha

naseb baek oii fir xjemput clasmet2+lecturer2 aku jugak
kalo x aku rase mmg bleh jadi open house..wakakakkaka

pastu kan wess..
si beni ni tah datang dari mane terus aje redah umah aku
siap bawak mak ayah dia T_T
wess adek kecik ni bukan open aus raye wess..tsk2
dia bagitau mak ayah dia arini arijadi aku
huakakakakkaakka
meke siap bungkus2 adiah cantek2 oiii
aku mcm nak ketok aje beni laju2
malu oii maluuuuu

budak ni mmg jadah sikek
aku mmg salu megren ngan dia tp aku suke layan dia
wkakakakkakaka
tapi smlm mmg aku nak hempap dia kat dinding aje rase
dia tgok ade makanan2 kan
dia kua umah balik tinggal mak ayah dia umah aku
sepoloh menet lepastu dia dtg balik
datang besame 4 orang lagi anak jiran
T_________________T

xmcm ape gaye plak aku kan
arijadi yg tibe2 ade majlis lepastu panggil jiran2? mcm tu??
mcm budak tadika oii..huakakakakakka
aku+firdie+gabriel+beni+4 org kawan beliau+mak ayah beliau+ akak dan abg tesebut+6 orang pekeje terbilang..
ko bilang la sndri bape orang
wakakakakakakakak

memang seprais ke ape name tah pacik pon xtau,nak
tapi time kaseh la dekat korang sume lagi2 beni T_T
sebab buat umah aku meriah terus rase feeling2 buat open aus
huakakakakakaka

dekat akak ngan abg tu..million thanks la
susah payah masak+buat kek cheese tu
really appriciate it..hee
siap bagi2 adiah pulak tu..wakakakaka
eh tapi beni punye adiah lagi besar okee
ke paling besa??wakakakakka
budak ni salu buat aku megren tapi dia suwit gile la
naseb baek awek dia jauh kalo x mesti jadi tetamu jugak..tsk2 

eh tapi yang aku rase kelaka sikek
akak tu buat nasi ayam + bihun goreng
pastu yg melayu nye aku ngan firdie *kami kire melayu laaa*
pastu akak ngan abg tu..kirenye berempat je la kan
yang selebihnye tu bukan
tak masal2 kne makan nasi ayam ngan bihun
wakakakakakakkaka
tapi aku tgok meke makan mcm dh lame xjumpe nasi aje
lawak gile..
seb baek tau nak makan cemane hihik..

makanya dengan ini..secara rasminye beta adelah sudah berumor doploh pat taon..hihik
time kaseh la sume orang sudi datang open house memeriahkan mejlis
huakakakaka
paling aku xkan lupe jasa baek si beni menjemput sume org
time kaseh oii adek kecik..kamu suwit..hihik

makanya untok diri sendiri..
SELAMAT ARI JADI PARIZ ASERAP..
semoga aku makin ensem sakses+bejaye+murah rezeki+panjang umo dan yg baek2 aje la..hee
                                                            ini adelah untok diri sndri.. hahahaha

Tuesday, September 20, 2011

aku seorang yang pelik??!

apsal tajuk kat atas buat aku rase seram?
muakakakakaka
sile jangan pecaye kate2 diatas ye anak2..
itu adelah dusta semata2..huakakakaka

aku rase aku xpelek kot..sape2 kate aku pelek tu *ade x sape2 yg kate?meh aku lempang sedas*
sebab dia xkenal sapekah pariz aserap sebenarnye
beliau adelah seoram yg sangat baek+sopan santun+semat+ensem dan yg sama waktu dgnnye..
*ade sape2 nak muntah darah x?*
huakakakakakakakak

tapi mase sekulah dolu2 budak kelas panggil aku psiko wess
ape kes?? lempang pat ploh kali kang
sebab aku xbanyak cakap kot
*sile la pecaye aku mmg pendiam =.='*
tapi aku tau sape2 yg kenal aku kot internet xkan pecaye
lagi2 yang kenal aku kot kc..
agak susah untok berbuat demikian..muakakakka

tapi pecaye la aku mmg pendiam fullstop!
aku suke taep2 bnyak2 kot tp aku xsuke bukak mulut
ini namenye katogeri pemalas tahap babun ke ape
kat umah aku la paling pendiam mcm calon menantu pilihan ke ape
huakakakakakak..ober seh
aku lebeh suke mendengar dr bercerita
tapi ko jangan mmpi kalo di alam maya aku akan besikap sedemikian

malas la nak taep bnyak2 bukan ko nak pecaye pon..
tapi pecayelahhhhh *xputus ase ke ape?* aku mmg xbnyak ckap
tapi jgn pecaye plak kalo aku kate aku pemalu
sangatlah tidak..huakakakakak
aku mmg diam tp aku xmalu *gelak golek2*

oke sekarang beralih kepade pekare yg satu ini
yg ini pacik rase pacik mmg pelek,nak
aku ade habit yang sangat pelek *seram lebeh tepat*
bukan suke pegi cari antu la..
huakakakakakakak

aku suke gigit kuku sangatttttttttt!!
itu adelah biase..
tp dia jadi lua biase sebab aku xkan benti gigit kuku selagi kuku beta tidak bedarah
tebiat jadah ape tah aku ni
seyes wess kdg2 kuku aku dh mmg xleh nak gigit dh

                                                 gambar diatas adelah keadaan jari telunjuk beta =.='

bile tgok balik aku pon ngeri
tapi xtau la..habit dh dasat bebeno
sakett???
saket la oii tp...
eh xtau la tp ape
nnt dh nak basuh darah tu baru mcm..
adesss saketttt2..sakettt!!..
muakakakakaka

kadang2 bile kuku dh xbleh gigit
aku buat mende laen plak.
wkakakakakakaka
ape ekstrem bena pacik nih..
tp pacik memang begitu,nak
kdg2 kan kulit kat tepi jari tu mcm tebukak sikek kan
haa tebukak2 tu same mcm lambai2 aku je mntak bukakkan terus
huakakakakakaka

kesudahannya adelah begini

                                                              ibu jari sadis gile..wuwuuuu

pendek kate jari aku xpenah la oke sepuluh2
mesti ade satu dua yang luka2
tapi luka ni 2 3 ari je lepastu dia oke la
dh oke yg laen plak xoke T__T
seyes sudah tidak dapat dibendung lagi
ini siriyessss!! wonderpet2 kami datang..muakakakakaa
                                   
ahh tanak ah ckap pasal jari lagi..
oke ini adelah lagi satu tebiat yang buang tebiat kot namenye
aku taleh lena kalo dalam bilik tade map!!
ini adelah benarrrrr..

aku rase aku ni dh dpt sindrom down?? suke map sbb troma asek kene buat map test..
dah menderita dekat 3 taon dgn map test
sekaliiiii..hamek kao pariz aserap
terus taleh tido tanpa peta..T__T

dan ini adelah resia kejayaan pacik,nak
dapat fullmark maptest



gile kentang pariz aserap terus jadi insan pelajar cemerlang ke ape name
tapi seyes aku dh buleh hapal kedudukan jograpi la sgt dlm peta
at least kalo ko tnye aku name ibu negara yang aku xtau pon aku still bleh jawab beliau itu di benua mane..

**tibe2 pasaan riak dtg membuak2..huakakakaka**
yang kanan paling bawah kaler kunin+pink tu amerika selatan..
yang ijau paling atas kat kanan tu kanada bawah dia us
yang paling besar kaler pepel tu rusia *sape2 yg xtau yg ni mmg aku rase kne masok pom1 balik*
kunen kat bawah rusia tu kt tgh2 tu kazakhstan
yang kaler pink paling bawah kat tgh2 tu australia
*kenape tibe2 ade sbjek jograpi??*

haa ce ko cari mane malaysia??
sape dapat jawab aku bg satu sen
huakakakakakakaka
ko rase aku kne bg adiah x kat lecturer yg buat aku ketagih peta smpai mcm ni??
huakakakakakaka...

tanak ah cakap pasal peta lg nnt aku terus aje terjah bilik lecturer
mintak map test
*mintak terajang namenye*

lagi satu aku rase aku agak [ko bace : memang] pelek kan
bile bukak laptop..
bukak laptop pon pelek ke oiiii
huakakakakakka
gile ke ape aku

betenang2 adek2 kakak2 sekelian
kalo bukak laptop pon pelek
ko pon pelek same la..wkakakakakka

tade2 seyes2.. *muke seyes abesan*
aku xsuke mozila firefox
seyes aku xsuke..
aritu aku xtau la sape p donlod mozila dlm lptop aku
lepas tu bile aku klik internet explorer pon dia otomatik bukak kot mozila
*ko pham ke?? xpham??abaikan je sbb aku pon xbape pham aku tules ape*

hangen kot wess mase tu
huakakaakakakakak
pasal mozila aje pon
aku suke pakai internet explorer

lepastu kalo bukak internet explorer tu
aku tanak mende laen jadi homepage
aku mesti nak GOOGLE jugakkkk!!
*xsenonoh pangai..lempang kang!!!*
gedik gile aku..
tapi suke ati aku laaa
laptop aku..huakakakakakakak

                                                             google tetap di hati..muakakakaka


baeklah beta rasa setakat ini dahulu untok ari ini
kang aku tules banyak2 kang
buleh gugur rambut ko bace pangai2 pelek aku
wuwuuuu
jadi sebelum kite same2 megren baek aku stop dulu
kejap lagi ade kelas plak

arghhh seteres pacik,nak
sini baru nak kol 10 kot..
kat mesia org dh balik keje pon..tsk2

selamat pagi itali..samat petang mesiaa..
selamat kat diri aku sendiri jugak..XD

Sunday, September 18, 2011

aku suke mereka!

ari ini mata pelajaran kita adelah betajuk
"wanita-wanita ini" ye anak2 sekalian
muakakakakakak
cekgu mcm mintak lempang aje

nomel la kan sume org ade retis2 yg meke suke kan
aku pon ade..ingt aku tade ke?
wahahahahahh
tapi ari ni kite listkan kategori pompan2 dulu ye tuan2 dan puan2

pes op all..
without further ado,mempersembahkannnnn
jenggggjengggjengggggg
*lempang muke kuat2*




CELINE DION!!!


aku sangatt sangatt sangatttttt suke beliau
im growing up by listening to her song
ape ko xpecaye?? sile pecaye oke
ini adelah benarrrrr..muakakaka
ingt aku denga simple plan aje ke

she's amazing..sore dia power gile wess wa cakap lu
sepower dia nyanyi 'the power of love'
muakakakakaka
kalo nak kate cantek tu..
err..
aku xkate la kot dia cantek
BUT...cantek tu kan sbjektif *cewahhh*
tapi aku suke gile la beliauuu
sangatttt!!!

aku penah nampak dia sekali!!! *histeria*
*sekali aje kot..T_T*
tu pon dari jauh seberang jalan mase aku duk US zaman2 behingus dolu2
kejap aje kottt..huakakakaka
tapi tape la at least penah jgk tgok wlopon xsmpai semenet
*kesian gile*

p/s:aku suke gile tgok bile dia tepok tgn dia kat dada..nice!

oke seterusnya adelah..
tadaaaaaaaaaaa!!!






KATE WINSLET!

to be honest, aku kenal dia mase cite titanic
huwattt?? pariz aserap layan titanic??
yess i am!! i mean who doesnt??
cite pecah panggung kot mase tu

aku suke beliau sebab beliau cantek
eh xcantek ke?
suke ati aku la nak kate dia cantek
xbnyak kot cite dia aku tengok
i just simply like her bcos she's beautiful
that's all!

ade lagii..ade lagiii..
aku pon suke pompan ni lagi sorang
dan beliau adelah






ANGELINA JOLIE!

haaa..seprais x pariz aserap suke angelina jolie??
frankly speaking, aku suka dia bukan sebab dia aktress
seingat aku cite dia yang aku tgok satu aje
"alexander"
tu pon sebab aku mmg kena tgok
sebab mase tu aku kena amek subjek greco-roman history
so dalam cite tu dia ade la
jadi 'olympia' mak pade alexander the great tuh

cite tu best gile wooo
colin farell*btol ke eja?* ngan jared leto pon ade
TAPIIIIIIIIII
bukan sebab cite tu aku suke beliau



aku suke angelina jolie adelah kerana ini


dia ade pemeli besar!!
sangat jeless dgn beliau..
anak2 mcm2 bangsa..hahaha
seyes aku respek dia kot sebab ni
mcm dia xkesah ade anak ramai wlopon dia selebriti
angkot aje anak2 kat mane pegi
wehhh aku suke seh tgok pemeli beliau
sungguh!!

xmasal2 aku respek brad pitt skali
huakakakakkaka
seyes la wess xramai kot selebriti buleh buat mcm ni
meke mmg hebat!
dgn anak angkt lg 3 org anak sndri pon 3 org
tapi cool..hihik
so,that's the reason why i like her.. :)



asek minah2 saleh aje
skang meh kite tukar angin plak
ini adelah indonesia mari

MELLY GOESLOW!

kenape aku suke beliau?
saye suke beliau adelah kerana karya2 beliau ye tuan2 dan puan2
hee
seyes aku suke lagu2 melly
pelek ke kalo aku suke dia wess??
tp xpe la sbb dia pon nmpak mcm pelek2 jgak
wkakakakakakakakak

seyes dia selekeh *jahat gile*
tapi aku suke karya dia
lagu2 dia best
dia mcm...xtau la mcm ape
tp tiap kali buat lagu mesti aku suke la

mule2 aku denga lagu dia
"ku bahagia"
terus aje suke
she's very great composer
eh senang cite aku mmg suke la melly goeslow
huakakakakaka

kalo ko tanye aku kat mesia aku suke sape
otomatik jawapan yang kua dari mulut aku





SOFEA JANE!

aku pon xtau apsal name beliau yang kua
aku xpenah tengok dia belakon cite ape
ini siriyesss!
tapi dia cantek

aku penah jumpa dia taon lepas kot la
mase ikot ayah aku p majlis ape tah mase tuh
dia pon ade skali dgn suami dia la kot
ke bukan?
wkaakakkakakakakaka
aku xtau woiiii

aku xpasan pon mase tu
ke x amek tau?? tettt!
muakakakakka
tapi dia cantek..hee

tapiiiiiiiiiiiiiiii
cantek mak aku lagi la..
mak aku pon sofea jugak
tp bukan sofea jane
huakakakakakakkaka
ampon mom
sofea capello pon buleh ah

itu sahaje pembelajaran kite pada ari ini ye anak2
esok kite bukak silibes baru plak
wkakakakakakakaka
sekian marila kite ttop majlis dgn mmbaca tasbih kifarah dan surah al-asr
*lempang muke cekgu kuat2*

wabillahitaufik walhidayah assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh!