Monday, August 11, 2014

welcome to our family, my brother-in-law



cewahh tajuk kemain lagi very heartwarming (?) bak kate omputih.
tapi hakikatnya zarith telah dibuli dengan jayanya dengan beliau2 ini.hahaha
aku xbuli dia oke. sebab aku abg ipar yang bertimbang rasa *diragui*
wakakakkakakakaka
ayat yang sebetulnya adalah aku BELUM buli dia, bukan TAK buli.
*gelak mcm syaiton*


jumaat lepas adek sayam beta, parah atiqah selamat diijabkabulkan *betul x ni?* dengan encik tunang dia. zarith la tunang dia xkan ko plak kot.haahaha
lepas solat jumaat dia nikah.pukol 3 sengah jugak rasanya.
malam sebelum dia nikah tu dia dtg nak manja2 dengan aku.
aku gurau2 ngan dia tnye dia mngigau ke ape tibe2 nak manja2 nih.
dia kate esok dia dh nikah nnt xbleh mnja2 mcm ni dh.
oke. aku xsuka stetmen tuh. HAHAHAHA
aku kate kat dia kawen ke xkawen ke aku abg dia. dia boleh dtg bila2 masa je kalau dia nak manja2 ngan aku. aku xpenah letak syarat pape.
pastu dia peluk aku. tetibe denga soksek2 dah.hahaha
jarang OKE parah atiqah nanges pasal mende remeh mcm ni. dia sgt kental.
tp malam tuh dia asik banjir je bila aku cakap2 ngan dia.
peha aku basah KOT!! airmata dia punya pasal. tah2 campur ngan hingus sekali tak wess? wakakakakakakakakka
astaga... mengucap pacik. xsenonoh nih XD


ari jumaat tuh lepas dia siap2 dh sebelum akad nikah iskal ade tegur dia, 'farah cantik sangat arini'.
pastu dia nak nanges oke tuan2 dan puan2.
punyalah lama mekap2 tiba2 nak nanges? penat oii yang tukang mekap tuh duk mekap dari td. wahhahahahaha
aku siriyes mmg xpaham  perasaan pompuan makanya maapkan pacik ye anak2.
lepas dh pukol 3 lebih tu smpai la rombongan pengantin lelaki.
sekali lafaz je adek sayam aku dah sah jd isteri zarith.
aku ingt aku sedih bila sudah akad nikah tu tp aku xsedih pon.wahahahaha
aku rasa sedih bila lepas nikah tuh pastuh adek aku solat sunat berimamkan suami dia. xtau kenapa tp aku rasa sedih sikek.
dalam ati, ' dah kawen dah adek aku' hee


ari sabtu meke besanding.
pakpakpak bombombom *tiba2 balun kompang apesal?*
dulu aku ingt lagi masa sorang artis tu kawen.
awal apetah nama dia aku lupa. tp farah suka gila kaler baju dia.
warna hijau gelap. masa tu dia ckap kat mom nnt kawen dia nak baju warna nih.
makanya warna hijau mcm si awal tu la warna tema sanding parah atiqah sabtu lepas.hahahahaha
tapi adek abam pakai ape pon ttp cantik.hee
mase parah sebuk duk sanding atas pelamen aku sebuk duk jawab pertanyaan watawan2 melodi yang kepoh tnye bila aku nak kawen.waakakakakakakaka
aku rasa kawen mcm penat je. duk atas pelamen mcm patung cendana (?) pastu senyum2 je.
tp xpe la bila lagi nak rasa jadi raja sehari kan? sari je pon lepasni xboleh dah nnt raja marah.wahaahahahaaha


malam tuh rumah opkos la besepah mcm tongkang pecah
dah la meke bukak adiah malam tu jugak.
kalo nak ikotkan pengantin aku rasa meke xrela bukak adiah aritu.
tp sebab macik2 sedara aku yang kepoh2 nih suh bukak makanya bukak je la.
dah la adiah belambak wess.
aku yang tgok meke pon penat. dari siang kot sanding2 pastu pegi outing pastu balik umah lepas isyak kena bukak adiah yang mcm gunung eberest.
hyperbola gila ayat aku.wakakakakakakakakkaka
pukol 11 lebih sume org dh balik+tido tp aku duk lepak kat ruang tamu lagi dengan iskal+fir+haikal+zarith
kesian oii zarith.wakakakakakakakakaka
aku tau dia nak masok tido sebenarnya sbb penat tp dia malu sebab iskal menganjeng dia sebelum tuh XD
sebelum kami lepak tuh si zarith nih nak masok dalam bilik nak amik ape tah kat dlm tuh pastuh iskal, 'ehem awalnya nak masok tido' *suara menganjeng xhengat*
bongek hoii ish. kesian dia merah muka.
pastu dia dtg join lepak sama. aku dh kate kt dia kalo nak tido pegi je la tayah layan budak2 nih.kepala meke mmg masok air selalu.wakakakakakakka
tp dia kata xpe la xngantuk lg *kesian oke!*
dekat pukol 1 kot aku tgok dia mcm dh xleh tahan dh mata. ngantuk sangat la kot pastu aku suh dia pegi tido je.
"nnt kang xmasal pengantin tido atas sofa.sape nak jawab dgn mom?"
pastu baru dia bngun nak masok bilik.
firdie : abg zarith....
zarith: *toleh belakang* awat fir?
firdie : cepat2 bg fir anak sedara tau *sengeh nampak gigi*
zarith : *muka: wadehek!*
aku   : *tutop mulot firdie* dah2 pegi la masok tido sana.


firdie aserap nih kenapakah sangat nakal? penim pale abam.hahahaha
megren oii layan budak2 nih. sabo je la zarith wess.
sape suh kawen ngan parah kan? kena la tahan sikek pangai2 xhempuk kami2 nih.wakakakakakakakakaka
tapi dia kool. rilek je kena bahan. sengeh2 je.
dalam ati mesti mcm nih, "gasak korang la janji aku dh dpt parah atiqah"
huakakakakakakakakakakakaka
bongek hoii pariz aserap.


siang tadi parah  bangun awal buat bekpes.
makanya maksom meh la kita goyang kaki depan tb biar je parah masak sorang2.wahahahahahahaha
adek aku nih dulu sebelum kawen dia cakap dengan zarith pakai awak-saya je.
pastu tadi masa nak makan dia panggil zarith 'awak'.
hekal pon ape lagi, "ape awak2? xromentik la. abang la! abang!"
emosi kenape kal? huakakakakakakakakkaka
kami memang geng perosak masa depan orang XD
tapi pastu zarith pon sengeh2 sambil kata "ntah,panggil abg la"
kami pon ape lagi "waaaaaaaaaaaaa pewit!" muakakakakaka
syaiton sangat perangai XD
bengang gila dia.
sila bnyakkan besabar ye encik zarith. tu baru jurus naga petama yang kami kuarkan. ade bnyak lagi nih.wahaaahahahahahha
mau dia lari balik umah kalo mcm tuh.


minggu depan kenduri umah panten lelaki plak.
zarith dapat cuti dua minggu.
minggu depan lepas kenduri umah dia meke pegi itali.
kebetulan aku balik sana jugak minggu depan.
farah nak sangat dtg itali dengan laki dia. itali romentik katenya.
sila lah bebulan madu puas2 tnpa gangguan budak2 kat umah ni ye.wahahaahahaha.
demi panten baru, abam rela bagi umah abam kat korang tau.
pacik xsuka ganggu org nak hanimun nih makanya ankel peransisko, pariz aserap tumpang tido umah ankel ye. heh heh heh.


aku tanak wish panjang2 kat parah atiqah dengan laki dia kat sini sebab aritu aku dh bagi wasiat panjang bejela kat dia sebelum dia kawen tuh.wahahahahahaha.
aku cuma harap zarith jaga dia baik2 dan syg dia sampai akhir hayat.
dia xsempurna.ade kekurangan dia tp dia adek sayam pariz aserap oke!
aku pon harap semoga parah atiqah dapat jadi isteri solehah untuk zarith,yang ada dengan suami dia xkira waktu susah atau senang. syurga awak bawah tapak kaki suami awak,dik. so, jangan derhaka dengan dia.
dengar cakap dia. ape dia xsuka jangan buat.
semoga adek abam bahagia dunia dan akhirat. ameen.
kalau nak manja2 dgn abam, anytime dtg je tau.hahahaha


paling best sekali adalah ucapan iskal.
tapi aku xrasa pon ayat dia tuh boleh dikategorikan sebagai ucapan.
wakakakakakakakakakakaka
"zarith xpenah rasa lg nih kan?*smbil tunjuk penumbuk kat zarith* kalau rasa ade perasaan nak tau rasa mcm mane, buatla perangai nnt tau la rasa dia"
zarith : xnak la rasa,bang.hahahaa
aku   : arini pon nak gengster jugak ke?
ishqal:mana ade gengster ni namanya nasehat untuk masa depan dia la riz.hehehe


nasehat???!
apesal aku rasa tu mcm ancaman bunuh je.bukan nasehat wes ish.
huakakakakakakakakakakakakaka.
adoila iskal.
tapi tu maknanya kami syg parah atiqah sgt2 ye tuan2 dan puan2
iskal mmg syg sgt kat parah sume org tau. sebab dia xde adek pompuan kot.
dah la satu je bunga dikalangan kami2 nih.
skang dh ikot jejak langkah kak long.
kami cuma mampu mendoakan yang terbaik untuk parah atiqah dan zarith.
semoga berbahagia selalu.
bertambahlah sorang lagi ahli dalam keluarga encik harriz dan puan sofea.
mak aku kemain suka dpt menantu baru.hahahaha
untuk zarith, welcome to our family.


dah kol 2 aku nak op dah ade hal sikek.
hal apekah dipagi2 hari? rahsiaaa~~
mane boleh bagitau ko.wahahahahha
selamat tido sume orang.
papaiiii


maassalamah wa ilalliqo'






saya-hot,
pariz aserap.





No comments: