Sunday, April 19, 2015

insiden sewaktu berpoya-poya



tadi siang aku iskal hekal dengan hakim pegi  berjimba2 dengan jayanya
ari sabtu adalah ari pacik berpoya2 ye nak.
ye ke pacik?
tp apesal mcm ari2 je pacik berpoya2?
tettt!!! soalan yang maha penim.ahahahahaha


lepastu tadi kami pegi kt satu pasaraya nih sebab hekal nak beli ape tah
iskal dengan hakim pegi toilet
meke bedua mmg geng jenayah besama kalo bab pegi tandas.wakakakakaka
makanya aku merayau2 la dulu dalam tu mcm jakun.
sampai dekat bahagian makanan2 kucem aku tgok2 la.
tgok je la pon sbb makanan budak2 tu kt umah banyak lg.
lepastu ade satu troli nih lalu tepi aku. aku tgok la.
ade budak laki duk atas tempat duduk kt troli tu. aku xtau la dia umo berapa.
3 taon kot lebih kurang. somel sgt.
masa troli tu tgh lalu tepi aku budak nih duk cakap ape tah bising2 je dia dengan pelat lg. pastu mak dia bentikan troli tepi aku. dia tgok aku aku pon senyum la kt dia.
tapi tiba2 dia kate kt aku 'tumbok kang'
tekejut pacik haa tiba2 nak kena tumbok dengan budak 3 taon.wahahahahaha
tp sbbkan beliau budak2 lg xtau pape aku senyum je la kat dia.


aku ingtkan mak dia xdenga. mak dia pusing tgok aku aku senyum je
pastu mak dia pon bagitau sape tah sebelah dia tuh.adik dia kot ke sedara ke kawan ke aku xtau la. pastu meke gelak2
paling aku rasa mcm 'wadehek?' bila mak dia suh anak dia tu ulang lg sekali apa yang dia kata kt aku tadi.
budak tu pon kate la 'tumbok kang'
pastu mak dia gelak oke tuan2 dan puan2.
siap kate kt adik dia *kot la* "hahaha.seb baek dia ni xpaham.siap senyum lg.xtau budak ni cakap ape kt dia"
pastu meke gelak2.
hamboii akak mentang2 aku senyum suka2 ati ko je kan nak suh budak tu kate mcm tuh.
meke sengeh2 tgok aku.
aku pon pegi dekat sikit kat dia aku kate "saya paham dia kate ape tp sbb dia budak2 sbb tu saya senyum. tp akak suka ke anak akak cakap mcm tu kat org?"
biru muka dia haa.
hambik kau kakak.
jangan berani2 gelakkan baje itam.wakakakakakakakaka
lepas kate tuh aku pon blah.
siyes mengecewakan sangat perangai dia sebagai seorang mak.
bangga ke ajar anak mcm tu?
xkesah la org paham ke xpaham ke sepatutnya ko kate la kt anak ko 'xbaik ckap mcm tuh'.
nnt anak dh besa dia tumbok ko plak baru tau.hahahahaha


aku tekejut kot td bila budak tu kate mcm tu kat aku.
tapi aku lg tekejut tengok pangai mak dia.
kakak, ko penah dengar x peribahasa melayu 'melentur buluh biar dari rebung' ?
kalo x penah denga meh bia aku yg amik buluh yg org buat mercun tuh rotan ko plak.wakakakakakakka


aahhh sudahlah! tade mase aku nak beremosi dimalam hari.
baik aku berpoya2 *lagi*
wakakakakakakakakakkakaka.
pacik mengundur diri dulu ye adik2.
jangan rendu tau nnt pacik kembali.wahahahahhaha


sekian time kaseh.












saya yang hot,
pariz aserap.

No comments: