Friday, January 6, 2017

jumaat tiba lagi



assalamualaikum warohmatullohiwabarokatuh.
pacik kembali menghantui belog. rajin Nampak pacik sekarang?
asik apdet blog je.
rajin sangat. tunggu je la nnt pacik pasti menghilang.
nnt jangan meroyan pulak rendu aku tau.whahahaha
awal2 taon ni boleh la nak tarik napas dulu kje xbanyak lagi
sempat la nak berpoya2 xhengat dunia pon XD
apa2 pon yang penting arini dah masuk hari jumaat
hari paling agung bagi pariz aserap.hahahaha


sebenarnya aku bosan tahap raja dewa dah nih
kalo x ko jangan harap aku nak tulis blog.hahaha
Muhammad hakim dah sampai aprika. firdie kerja malam.
iskal dengan haikal xdatang malam nih.
boy dengan yugi je la peneman setia dedi. lega agaknya budak bedua nih xde orang nak berebut dedi dengan dia.
siang tadi iskal begaduh dengan boy. dapatla cakaran tiga garis hadiah dari boy
wahahahahaha
dia pegi marah boy sapa suruh. dah la tengah marah tuh dia pegi ngadap muka boy.
mula2 boy diam je lepastu dia terus cakar muka iskal.
tapi bukanlah cakar yang garang gila tuh. dia duduk je lepastu dia angkat tangan(?) dia cakar sikit kat muka iskal tapi darah la sikit sebab dia keluarkan kuku.
aku dah lama buat macam2 kat boy, geletek2 perut dia la sembam2 muka aku kat perut dia la sebab nak suruh dia cakar macam tu tapi sampai sudah dia tepuk2 dengan paw je. xkeluarkan kuku.
perasaan kena cakar dengan kuku tuh nikmat wes.
dulu boy gurau dengan aku dia keluarkan kuku cakar2 manja2
tapi sekarang nih xde langsung sampai mak aku ingat aku declaw dia.
mom xtau pariz aserap rendu nak kena cakar lagi.huhuhu
tapi tadi kelakar gila iskal. dia nih kalo gaduh dengan boy dia dramatic sikit.
sebabnya kan dia yang bawak balik boy kat umah nih.
ayat dia lawak xhengat.
'weh nyoq sakit la... hang dah pandai derhaka dekat ankel dan ek boy. dulu hang kecik2 ankel dan nih la yang bawak hang balik sini tau. hang nak jadi tanggang ke? cepat betaubat!'
terus insap boy agaknya.wakakakakaka
nervous dedi tadi tengok ankel dan kena cakar kat muka.
nanti kalo xcomel mcm mane?
wahahahahahhaahahahaha
lempang ko kang pariz aserap!


tadi aku jumpa satu kereta pelik atas jalan raya
xdapat dikenalpasti identity kereta tersebut.
aku tipu je wess xkenal kete tu. wahahahaha
kete myvi. tapi apesal dia pelik?
dia punya tayar kereta tuh mcm terkeluar. aku xreti nak eksplen tapi tayar tu macam terkeluar. tayar yang duk bahagian bawah memang terkeluar.bahagian atas masuk kedalam *xreti nak esplen hoi*
mula2 aku siap pikir tayar tu longgar nak tecabut oke.
inesen gila aku.tsk2
lepastu aku perasan semua empat2 mcm tu.
aku dari tadi duk pikir apesal tuan kete tuh modified kete dia sampai mcm tu sekali.
siriyes aku cakap. mintak maap la kalo terasa tapi xcool langsung wess
macam cacat sangat aku tengok
dah la jalan selow gila. aku rasa kereta tu xboleh bawak lebih 50km/j la sebab selow gila wess. saket pulak ati kita duduk belakang beliau.
paling bengang masa nak naik bonggol. kete dia tuh xgerak langsung
helloo belakang kete awak nih bederet ye kereta lain duk tunggu awak naik bonggol tuh.
lain kali jangan ejas kereta pelik2 boleh x?
dah menyusahkan org lain. last2 kami memang potong je kete dia secara bejemaah. dia masih kat situ nak naik bonggol. T__T
motip apekah buat tayar kereta mcm tu? ada sape tau x?
pacik perlukan penjelasan. sebab aku asik duk pikir kenapa tapi sampai sudah xde jawapan.
manusia sekarang pelik2 je.


dah nak pukol 2 weh. tapi mata xngantuk lagi nih
esok xtau plan apa. rasanya nak duk rumah je
bak kate mak aku pon, ngalahkan anak dara asik duk rumah je
kemain mak aku.
ari minggu la nak duduk rumah pon. bila lagi nak berehat.
tapi aku xrasa aku duduk rumah esok. wakakakakaka
kita tunggu dan lihat je la ape plan 'P.A' aku a.k.a iskal
dah la sabtu dia ajak aku pegi penang.
sila bagi pariz aserap berehat sebentar besama kitkat dihari minggu boleh x?
mampos aku kena terajang kalo dia baca nih.
tadi member aku meset. aku rasa dia mengigau la
sebab tiba2 dia tanye aku ' betul ke alexander the great tu bukan iskandar zulkarnain?'
tapi aku melayan la sebab aku suka bab2 mcm tu.
aku teringat dulu masa aku g carnival buku kat uia aku Nampak ada satu buku nih tajuk dia 'alexander adalah zulqarnain'
aku xbeli pon dan aku xbaca apa isi kandungan dia. tapi kalo nak komen pasal tajuk buku tuh, aku xsetuju.
apa yang aku paham alexander dan iskandar tuh adalah orang yang sama.
even tempat kat mesir pon ada nama Alexandria dan dalam bahasa melayu alexandria tu adalah iskandariah.
sebab tu ada satu buku tuh tajuk dia' benarkah iskandar bukan zulqarnain?'
aku xnak bincangkan pasal ni kat sini nnt kang jadi karangan sepuluh muka surat pulak.hahaha
tapi kalo ko nak tahu jugak dengan cepat dan pantas ko gugel je la
banyak je cerita2 dia.
yang penting aku menafikan alexander/iskandar adalah zulqarnain.
makanya bagi aku iskandar bukanlah zulqarnain.


apesal jadi blog akedemik plak nih?
aku masa degree dulu aku minor sejarah. tapi xde sejarah islam
semuanya sejarah western. arab world ada la sikit2 tp banyak pasal Tanah Palestine yang kena amik dengan jews yang dia kata Tanah tu tuhan dah janjikan untuk dia dalam kitab perjanjian lama.
weh apesal aku tiba2 siriyes beckap pasal akedemik nih? menakutkan nih.
bukan tadi kita becakap pasal iskal kena cakar dengan boy ke?
baiklah aku op dulu sebelum aku bukak sabjek lain pulak.
kang bejela2 je aku taip.
tapi sejarah best sebenarnya. yang jd xbest sebab ko dah set dalam kepala ko sejarah xbest sebab ko dengar dari kakak2 abg2 senior2 ko kate sejarah xbest.
itu name dia saikologi ye anak2.
jadi sebelum aku bukak sabjek saikologi pulak meh la kita mengofflinekan diri dulu.
yang penting lagi utama arini adalah ari jumaat
ari paling agung bagi pariz aserap.
jumaat kan penghulu segala hari. sayyidul ayyam bak kate org arab.
dan2 je ko kan pacik. padahal seronok sebab boleh bepoya2.
bab nih xtau nak insap bila. umo dah 30 hoi..wahahaha


aku op dulu.
macam biasa la ayat cliché pariz aserap 'kalo rajin aku tulis lg' hihik
sekian terima kasih. ma'assalamah wa ilalliqo'




sangat bosan tapi tetap hot,
parizaserap.

No comments: