Sunday, March 3, 2013

gula-gula hati beta : firdie ashraff



dia ni la satu2 nya adik laki aku dan jugak yang bongsu..
jadi manja dia tu agak oberdos sikek la..hahaha
tapi ngan aku aje la oberdos ngan org lain dia bese2 je..mcm manusia normal lain jgk..
disebabkan dia ni adek aku jadi dia pon hot mcm aku jugak..huakakakakkaka
*mintak tumbukan padu maut namenye*

aku sayang gile dekat dia..xtipuu!
rasenye satu jalan sultanah tu dah tau kot aku syg gile babas dekat adek bongsu aku sorang ni..hahahaha
ayat mcm hape aje tp suke ati aku la ni blog aku kan..
kalo xsuke sile pegi dekat atas belah kanan ade kotak kecik kaler merah mcm ni "x"..haa ko klik aje kt situ..abes cite..muakakakakakakka.

skang umo beliau dah nak masok 22 taon dah..
dah besar wess adek sayam beta..hihik
tapi bagi aku dia same je mcm dulu2 jugak..xde ape yang laen pon
melaenkan maken ensem mcm aku lagi rasanya..huakaakakakkaka..
dari kecik la boleh dikatakan aku jaga dia..
dari aku skolah rendah kot..hee
suap makan+mandi+pakai baju+cite bedtime stori sebelum dia tido+teman dia main+ajar buat keje skolah+dan yang sewaktu dengannya..
mostly benda ape yg dia buat dia mesti nak aku ade ngan dia..
eee budak manja..hekhekhek *gurau je tau fir*

dan perangai manja dia tu beterusan sampaila dia masok sekolah menengah..
dan jugak sampai dia masuk matrik..dan jugak sampaila dia dah masuk unibesiti nih..hahahahaha..tapi aku sikit pon xkesah..seyes!
dulu mak aku bising2 jgak..membebel2 sebab aku manjakan fir sangat
nanti xbleh berdikari katenye..
aku kate kat mom firdie tu adek aku biarlah dia nak manja2..
tapi xsempat aku abes cakap bom atom dia dh mendarat dulu dekat hiroshima dan nagasaki..wakakakakakka
dia sambung membebel2..katenye firdie tu lelaki..
aku pon diam aje la..xbaek melawan cakap mak tau nnt derhaka..XD
tapi sume bebelan dia tu masok tinge kanan kua tinge kiri aje..wkakakakakakkaka..
fir mcm sedeh gila bila denga mom cakap mcm tu..
aku kate kt dia it's oke..be urself..i love u the way u are
pastu baru dia senyum sikek..
mintak maap mom sbb xdenga cakap..tp saya sayang adek saya sgt2..:)

tapi mcm aku kate tadi la dia ni pangai manja bile ngan aku je
kadang2 perangai dia ni buleh betuka gengster mcm iskal bila dengan org lain..wkakakakkaka
sila jangan cari pasal dengan beliau..dia ni extreme sikek perangai kalo dah saket ati..XD
paling aku xbleh lupa masa dia tgh kursus nam bulan kat kl sebelum dtg florence..dia buat sorang budak pompan ni nangis..
sebabnya budak tu buat lawak yang xbape lawak kat adek sayam aku nih..
sebagai balasan terimalah hadiah yang dibungkus elok oleh firdie aserap..
bila budak tu bukak adiah tu..
jengjengjenggg!!
katak melompat atas beliau ye tuan2 dan puan2..
mcm org histeria budak tu..terus menanges2 bagai..hahahaha
nakal oke firdie aserap..tp lawak..XD
walopon beliau manja tp beliau bukan penggeli kepada katak dan cicak T__T
kalo aku, mmg x la..wuwuuu..aku paling geli kot dua binatang tu..
booo dekat parizaserap..tsk2
lepastu ade satu mase tu aku pegi jalan2 bedua ngan dia dekat mall
ko tau la kan pangai manja dia ni..xkire masa kadang2 dia main panjat je blakang aku..lepastu kang dia pegang tangan kanan plak..kejap lg belah kiri plak senget..ikot suke ati dia je la nak buat ape pon..hahahha
tp aku biarkan aje..
pastu masa kami jalan2 tu ade sorang pakgad kat situ tegur kami..
dia buat  isyarat mcm xbg fir pegang tgn aku..aku paham dia pkir ape..
firdie aserap tanya dia "kenapa xboleh?"
lepastu dia terus membebel2 marah2 ckap xbleh buat mcm tu..ni tempat public..bla3..bnyak la lagi dia mnderem ape benda tah..
aku malas nak layan makanya aku ajak fir blah..
tapi firdie aserap maseh belom puas ati dengan pak gad tesebut..wkakakakakka
xabes pakgad tu mnderem fir dh potong dulu, "dia abg saya la"
pak gad tu diam.
fir smbung lagi, "xboleh ke pegang tgn abg sndri?kami muhrim ape..berdosa ke?"
pastu pakgad tu mintak maap..aku dah puas ati at least maap dia tu padan la dengan ape yg dia membebel td..hahaha
tp firdie aserap belum puas lg..heh heh.
dia kate kat pakgad tu,"lain kali tanya dulu jgn main serang je..kalo betol nak tegor, tu belambak2 kapel peluk2 depan mata nape xtegor? yang haram buat2 xnampak."
heh heh heh..
pastu kami blah. :P

perangai dia buleh buat mak aku gugur rambut..wkakakakakaka
dulu2 mase pestaim aku baru nak smbung blaja kat itali firdie memberontak gila..dia nanges mcm aku nak pegi berperang xbalik2..hihik
dia tau aku tanak pegi sana..tp nak buat cemane kan mom dh buat keputusan..
mase tu la dia koyakkan tiket flight aku smpai mom mase tu muke mcm the hulk dah..pestaim aku tgok mom nak marah smpai mcm tu..sume sebab firdie aserap..hahaha.tp last2 aku jgk yg kene bebel..
ayat same aje pon.."tu laa manjakan sgt adik tu..tgok pangai dia skang mcm mane?"
aku mcm biasa la..diam aje..aku kan mmg jenis xsuka becakap..wahhahaha
insiden kedua yang boleh buat mak aku telan panadol ektipas satu papan  bila dia kate dia dh apply untuk sambung blaja kt itali..
apply pakai result spm..pdhal dia dh abes mtrik masa tu..
mane la xgugur rmbut mak aku..wkakakakakkakaa
tp kali ni dia betol2 nekad..kalo mom xbagi dia xnak stdy katenye..
tp aku rase dia ugut aje..hahaha..
last2 mom give up..terus bg greenlite..
mase tu aku rase pipi mak aku haus la sebab firdie asek siom2 aje lepas dia bg greenlite tu..wkakakakakaka..

tapi aku tau sebenarnya fir risau aku duk jauh sorang2..
orang lain mungkin xpaham firdie mcm mana..tp aku kenal benar firdie aserap..
aku rasa aku bertuah sbb aku tau dlam dunia ni belom tntu org lain ade adek mcm firdie..
aku sayang dia mcm aku syg nyawa aku..
kdg2 ayah aku sndri kate fir mcm anak aku aje..hahahaha
aku ingt lg dulu masa dia mula2 masok tingkatan 4..
dia selalu merungut kat aku dia xtau ape cita2 dia..
dia risau gila kot masa tu bila semua org ada cita2 tp dia xde..
tapi dia kate dia suka subjek kimia dgn fizik..
aku kata kat dia xpela..stdy dulu nnt lama2 dia tau la dia nak jadi apa nnt..
dia asik kata dia suka kimia dgn fizik..
masa tu aku masih kt uia lg..
tp bape bulan lepastu aku saket kan..kene operate bagai..
lepas aku sehat 2 3 bulan tu firdie dtg kt aku dia kata dia dh tau cita2 dia..
aku tnya apedia..dia kata, "fir nak jadi dokter..fir xnak abg saket dah lepasni..fir janji dengan abg fir akan jd dokter."
ko tau x cemane aku rase teharu gile2 mase tu? dia nak jd dokter sbb aku wess..:')
2nd aku nak kene operate mase dia tgh nak spm..dia nanges gila2 xnak amik spm sbb nak pegi dekat aku..mak aku dh buntu masa tu..
dia kata spm bila2 bleh amek balik tp abg dia sorang je..
sedeh wess bila denga dia kate mcm tu..tp xkan dia nanges aku pon nak nanges kan?kene pandai pujuk la walopon dh megren nak pujuk mcm mana..hahaha.
alhamdulillah lg bape taon insyaAllah beliau akan menjadi seorang dokter..
abang bangga dengan fir...

aku xtaula korang yg ade abg/adek ni pangai mcm mane kan..
tapi aku rasa aku hepi gile ade adek mcm firdie ashraff..
dia tau aku syg dia sgt2..
mmg betol selama dekat 22 taon dia idup aku xpenah marah dia..tinggikan suara pon x..mmg aku manjakan dia sgt2..
tapi bila dia buat benda salah aku tegor..bukan aku xkesah langsung..
mungkin sbb cara aku dengan mom berbeza kot..
jadi dia lebih denga ckap aku..hahahaha..
sbb aku xreti nak membebel2 mcm mom :P

aku suka bila dia tulis dekat pesbuk dia dia sayang aku..
mmg la aku suka sbb aku tau ko xde pon mcm tu kan kan?hahaha
aku paling bangga bila dia tulis mcm ni
"there's a hero in everybody's heart..and my hero is you, fariznil ashraff"
dan jugak "the greatest gift my parents ever gave me is...my brother"
aku suka wess..ailebiu so much, firdie aserap :D
paling aku suka status dia yang ni,

"he is my hero..
he will do anything to makesure that i'm happy..
he wont tell me if he's sick so that i wont feel worry for him..
he even sacrifice his own ambition so that i can be a doctor..
for these 21 years of mylife, he never even once raise his voice at me..
he's the only one who never complains about my child-like attitude..
he just loved me for the way i am :')
he knew when i'm sad even if i smile..
he said at me, " i've everyone around me, but u r my everything" :)
AND HE IS MY ONE AND ONLY BROTHER IN THE WORLD..
i love u so much fratello..only God knows..
i'm born lucky bcos i have one-in-a-million brother like u.. :)"


kalo ko kat tempat aku ape ko rasa?
aku rasa aku makin syg dia banyak banyak banyakkk laot.. :)
aku xpenah kesah kot org nak kate ape pasal aku dgn fir..
selagi dia maseh adek aku, aku akan sayang dia mcm aku syg nyawa aku sndri xkesah la dia umo 22 ke 30 ke..dia tetap adek sayam beta..
i'll always love u, fratellino..always..
be urself bcos i love u just the way u are.. :)
i'm so proud to be ur brother and have u as my baby brother..

i have everyone around me..but u are my everything :D

gambar kat bawah nih gambar firdie aserap buat cover timeline untuk pesbuk dia..:D

Cover Photo
yes, i <3 you too,fratellino.. >.<



kisses and hugs,
fratello ^_^


2 comments:

IamNobody said...

cek sudah serik dengan firdie aserap..T__T
sapa xserik xtau la..xcaya cuba tnya macik goku..dia lg bnyak kena..XD
keji firdie edban sikit drp abg dia..hahahaha.

beta: baja itam! said...

ouhh mai bebi boo komen la..muakakakaka..
rase xpecaye wess bile mafia serender dgn adek sayam beta..wkakakakakka..insiden dekat sepital florence tetap yg paling best..naseb baek mafia xnanges meraung2..wkakakakkakakak..
tayah la tanye macik goku kesian je dia nak mngimbau zaman kegelapan dia..bukan sekali..tiga kali kot..wkakakakakka..