Friday, May 24, 2013

i.c.e.m.a.n.

kimi matias raikkonen

oke ari ni kite pusing 360 dajah keutara plak..hahahha
haa tibe2 kan parizaserap dpt hidayah tulis pasal ni..
kalo ade sape2 yang xtau sape kimi raikkonen tu meh sini beta bagitau.
beliau adalah f1 driver..alaaa dia yang iklan sempu clear anti dandruff tu.. muaakakaka..
kat mesia pon ada iklan tu..
tp dia ni pelumba formula 1 laa..
parizaserap layan okee f1..tayah nak tekejut sangat..
kalau dh bawak kete asik pakai enjin turbo kan, takan la aku xlayan mende mcm ni..whahahahahahaha

aku layan f1 ni dh lame dari zaman sekolah lagi..
sanggup wess tido pukul 3 4 pagi semata2 tgok mende ni..
dalam ramai2 driver, aku suka kimi nih la..
sebab karekter dia kot..
kite selalu denga orang kate "be yourself" kan.. well, kimi is!
dia buat ikot kepala dia je..sempoi gile wa cakap lu..
kadang2 kesian tgok kalo ade watawan nak intebiu dia..
kalau intebiu tu smpai 2minit kire watawan tu terer la..wkakakakka
sebab dia ni mane nak layan intebiu2 sgt..
aku ingt lagi aritu bile watawan suh dia komen pasal pelumbaan dia la dalam bahasa finland *oh btw, he's from finland*, dia mmg jawab wess dlm bahasa finland tp kelaot dalam terus okee..wkakakkaka..
boleh x orang suh komen pasal race dia pegi jawab, "hepi mothers day untuk mak dia dan mak2 lain seluruh dunia..that's all" wkakakakakka
mau berapi2 watawan tu kot..wkakakakkakka..kelakar gile..
seyesli dia sgt interesting..nampak dingin tp aku rase dia yang paling kelakar..
the only driver who really speaks his mind..no bulls**t..
dia xsuka stupid intebiu..u ask a stupid question then u'll get a stupid answer..hahahaha..
aku suka gile kerekter dia..he's so random..man with a little words but funny when he speaks.
funny, short, to the point <--- kimi raikkonen


this guy is a definiton of 'cool'
 

masa mula2 dia join f1 masa tu dia masok team sauber petronas..
masa tu aku xbape nak bejinak2 lagi dengan f1 sgt..tau2 mcm tu je..
tapi aku tau la team ni sbb dia kolaberasi dengan petronas kan? malaysia tuh,bangga jugak masa tu..
masa tu teammate dia nick heidfeld..
time tu aku kenal mika hakkinen je..hihik
schumacher pon..
so, zaman dia besame dengan sauber aku xberape nak tau sangat la..yang aku tau dua2 driver sauber masa tu org baru + muda lg..


zaman muda-mudi.hihik..
 

gamba kat atas ni masa dia dalam team sauber..umo masa ni 21 kot..
lepastu, mclaren-mercedes lamar dia masok team tu..
stat mase ni la aku kenal kimi..masa tu dia team same dengan david coulthard..
aku suka gile team mclaren masa nih..dah la keta semat gile2 wess..
paling aku suka bila dia pakai kete yang ade tulis nama masing2 kat tepi kete tuh..semat sehhh!! kat atas wing belakang pon ade tulis name..
aku jatuh cinta gila dengan kete tu..hahahahha
pendek kate mclaren-mercedes tu mmg  team peberet aku la mase tu, sebelum dia bepisah dengan mercedes..tsk2..


haa..ni la yang beta maksudkan..semat wesss!!
 

kat wing belakang pon ade name jugak.hihik
 
one of the best things that has ever
happened in formula 1 = kimi
 

masa ni aku memang xmiss f1..dia duk ngan mclaren ni lame jugak..
tapi lepastu dia join ferrari plak..arghhh! teluka sebentar pacik, nak..
*ober pacik nih* wkakakakakka..
aku xsuke ferrari..seyes!
masa tu kecewa gila sbb aku rasa dia mmg perfect dengan mclaren..
tapi nak buat cemane..dia rasa masa depan dia dgn ferrari bagus kot..
dia dapat gaji paling tinggi kot antara pelumba2 f1..
kalau xsilap aku la 51 juta setahun..


ferrari =.='
 

masa mula2 dia join ferrari nih kelakar gila sbb sebelum stat race tu nnt dia beratur dulu kan..aku duk cari2 dia kat team mclaren boleh x??tsk2..
tp xlame pon dia dgn ferrari..
aku suka style dia sbb dia jenis dalam kepala cuma nak drive je..
money, fame, media, etc. tu dia xamek kesah sgt..
gaji paling mahal kot time tu tp rilek aje tibe2 dia kate dia nak benti dulu f1 sbb dia nak join rally..
sbb dia kate f1 masa tu bnyak hal politik sgt bukan pokes pada perlumbaan pon..
sbb tu aku suka dia..he's born to drive..
even ex-teammate dia, david coulthard pon penah kate, "he doesnt play a corporate game"... absolutely true!
masa tu aku peras gile2 wess..wkakakakakaka
aku xsuke ferrari tapi aku still support kimi..hihik
2007 dia dpt gelaran juara dunia masa dia dgn ferrari..
2009 kot dia quit f1 sbb dia nak masok rally..masa tu terus tawar ati aku nak tgok f1 dh..hahaha..lame jgk kot aku xmengikuti pekembangan sukan f1 nih..

smpai la taon lepas aku tgok berita..
our iceman is back!!!!!

suka gile aku wess..
bukan ape sbb aku rase tade kot pelumba lain sama mcm kimi..
dia jenis buat keje dia je..even dia sndri kate, "i dont care bout others"
like a boss! XD
kerekter dia sangat2 interesting..
xmcm driver lain..

stat dia buat kambek smpai skang ni, dia join team lotus..
sekarang ni dia berada pada kedudukan kedua belakang sebastian vettel..
perlumbaan bnyak lagi..so lets hope dia dpt pintas vettel..
aku harap sgt dia dpt kete yg laju..harap2 lotus bg dia kete yang best la nnt..
ade org nak tgok dia masok redbull same team dengan vettel..
tp bagi aku, aku xsetuju..hahahaha
lotus sesuai dengan kimi..
even kimi xsuka  org arah dia itu ini so aku rasa mmg lotus je ssuai dgn dia..
dia lebih pada mcm ni, biar dia buat keje dia..dont bother him and he'll give u what u want..
ade sekali tu kelakar gile masa dia tgh race..biasanya driver akan behubung dgn team radio dia kan..pastu team dia tu bagitau itu ini bla3, sekali beliau ni kate, 'leave me alone..i know wat i'm doin' hihik..
tp radio team dia tu gelak oke..siap kate 'lovely'..hahahaha


team lotus
 

masa mula2 dia join f1 umo dia 21..skang dh 33 *kot?*
harapnya dia still dalam f1 untuk jangka masa yang lebih lama lagi..
ahad ni, 26 may,dorang belumba kat monaco..
mcm bese la, opkos parizaserap suppart team lotus..hihik..
romain grosjean boleh letak kat tepi ye tuan2..aku support kimi aje..huakakakakaka..

to all kimi's fans,
keep supporting for our iceman!
hope he'll be a world champion for this year..



the iceman is back...
definitely!!!!
 
ni bideo dia stat drp dia join sauber-mclarren-ferrari-rally-lotus..
enjoy!
 
 

 
 
KIMI MATIAS RAIKKONEN,
YOU ARE THE LIVING LEGEND....!
GO ICEMAN GO!



No comments: