Saturday, October 8, 2011

keciknya dunia

                                            konon la kecik macam ni..aku taram aje gamba sape tah. =))

tadi pagi aku kua bawak hakim berpoya2 dengan lagi dua orang bapak budak;haikal ngan iskal
esok dah nak balik itali T_____T
makanya ari ni pegi la bejalan2 besopim2 berabis duet untok beliau2 ini
mule2 p pasifik..ahhh buhsan
pastu p mall lagi satu plak..pon buhsan
tapi yang buhsan nye aku sorang aje la
hakim rilek aje..yang lg 2 orang tu lagi la rilek..wakakakakka

pastu nak pegi makan..
begaduh seh..huakakakakaka..
xgune la budak bedua nih nak makan pon begaduh
iskal nak pegi kepsi *fanatik ayam beliau nih*
hekal  nak p domino..Zzz!
antuk pale dua beradek ni kang
last2 aku bawak hakim pegi makan nasi kat foodcourt
huakakakakakakaka

tengah dukung anak ayah cemerlang kan aku?huakakakakaka
pastu tibe2 aku rase mcm orang panggil aku
"encik fariz..."
aku mcm..sape plak ni wess berencik2 ngan aku nih
aku xbape nampak sgt sebab dia jauh
spek tinggal kat umah *ceredik kan*
tapi aku kompiden senyum..huakakakakaka
kalo salah orang mesti aku terus cari pastik itam nak sorok muke

dah sampai dekat baru aku cam
eh kak ziha la..hihik
akak ni penah keje ngan aku..lame seh xjumpa dia
dia benti keje sebab ikot laki dia duk penang
dulu dia jadi seketeri aku *aku pon xtau apsal aku ade seketeri*
dia ni la yang kene maen dengan aku dulu sampai merah muke
xtau la merah sebab malu ke sebab tahan marah nak bunuh aku
huakakakakakakaka

jahat siot aku kenekan dia
tapi mane aku tau..
mase tu dia baru je keje aku kan duk itali mane ade kat opis
kalo cuti baru aku masok keje..mcm siot kan buleh plak maen keje xkeje
tapi dah dad suh mcm tu..saye mengikut arahan bigbos sahaje..wuwuuu
akak ni xkenal aku pon..aku pon xtau aku ade seketeri baru
huakakakakkakaka
mase aku balik cuti aritu ari pes aku x pegi opis pon
*konon2 jetlag xilang lagi..petipuuu!*

tapi tgh ari aku p jugak sebab dad kol suh singgah
dia tinggal fail dalam bilik aku makanya aku dengan tade pon rase nak mengeji aritu terus pegi opis..
sampai opis terus tuju kat bilik..
dah nak bukak pintu tibe2
"eh2 encik xbuleh masok"
aku mula2 mcm... "????" tapi lepastu aku baru pasan mesti akak ni orang baru ni..terus aje idea keji datang mencurah2
amponkan saye kakak..bukan salah saye..salah idea yang mencurah2 ni
muakakakakakakkaa

aku kate kat dia "xbuleh masok ke?"
dia geleng2 laju2.."tak..encik fariz xde..boleh saya tahu awak sape?"
aku tanye balik "encik fariz p mane?"
-"dia xdtg lagi.encik harriz kate nanti dia dtg.kalo nak tunggu sila duk kat sane" sambil tunjuk kat kusi kt ujung dinding tu..
aku kan jahat gile aku try lagi.."kalo saye nak tunggu kt dlm xbuleh ke kak?"
dia mcm  nak hangin satu badan dah tp dia tahan..hihik
"xbuleh la encik kan saye dh kate tunggu kat sane..encik ni sape?"
*sambil pandang atas bawah* mentang2 muke aku alien..tsk2

aku pon malas nak cakap banyak aku kate "tape la saye tunggu dia dtg"
*keji gile pngai aku*
aku duduk2 bace majalah pastu aku denga tepon atas meja dia bunyi
aku tau ayah aku tepon dia sebab aku denga dia jawab..
"belom datang lg tp ade sorang lelaki tunggu dia..dia ade kat sini skang"
aku tengok aje dia..dia jeling wess..huakakakakakka
sepuloh menet lepas tu ayah aku datang..

dari jauh ag.."eh fari  buat ape kat situ?"
ayah aku pon kompiden gile "ni tadi ziha kate ade orang tunggu fari.dah jumpe ke?sape?"
akak ni muke dah blur dah..aku diam aje..redi nak kne sembur ngan dia
huakakakakakakakka
ayah aku tnye lagi "dah amek ke fail tu?"
aku geleng pale..
"akak ni kate xbuleh masok dalam bilik sebab encik fariz xde..kne tunggu dia datang dulu" *mcm syaiton kan pangai aku..hee*
mula2 ayah aku mcm penim2 sikek tp lepastu..hamek koo
bedekah2 dia gelak..sian kak ziha..:P

"ziha,ni la anak saye..fariz"
aku rase time tu mesti dia rase mcm ade kilat2 petir2 menyambar kot
muke dia merah gile..hadoii mntak maap kak..
dia diam aje xtau nak kate ape kot..
aku punye aura syaiton xbape nak ilang ag..mase nak masok bilik tu aku tanye lagi skali
"kak,dah buleh masok x ni?" hee
dia xtgok pon aku dia angguk aje..kompem dia maki hamun punye la dlm ati
tapi xbuleh salahkan dia jugak
aku pegi opis aritu pakai suar pendek+singlet+sweater+selipar
sape nak layan ko kalo mcm tu gaye..wakkakakakakaka

tapi lepastu aku oke ngan dia..
lepak same2 ngan staf2 laen pegi lunch..
kadang2 kene layan pangai aku asek nak maen aje lebeh
best laa time tu..tak penah ade title sape bos sape bukan
sume satu kepale..tp aku suke sbb meke xpijak kepale
sedeh sikek la bile dia kate dia nak resign..tsk2
tapi tadi jumpe balik..seronok wessss
terus aku lepak ngan dia tinggalkan due beradek yg begaduh nak makan tu
huakakakakakakaka..

i miss you la kak ziha..miss our moments together :'(
semoga terus bejaye kat tempat baru tu..

2 comments:

ZJ said...

sempoinya bos ni g keje ngan shortpant n singlet+sweater je! fuhh~mcm hensem je gaya tuuu.keh3

baje itam said...

err..bukan sempoi tp mmg xespek kene p opis aritu..hahaha..taram aje la singlet pon..hee