Thursday, October 13, 2011

pesanan seorang ayah..

aritu aku terbaca dekat buku tentang surah2 yang dapat melindungi kita daripada ujian besar Allah..
ade 10 surah..sebenarnye banyak kot
lepastu baru2 ni aku tgok kat pesbuk ade jugak cakap pasal ni
page 'islam itu indah' kalo xsalah
same la dia bagitau  10 surah tu

makanya sebagai seorang ayah
walopon aku bukanlah ayah yang sempurna
tapi aku tau tanggungjawab aku dekat muhammad hakim
aku kene ingatkan dia..ajar dia menda2 ni
didik dia dengan ilmu agama..
luqman al-hakim pon pernah ingatkan anak dia kan?
*kalo ko penah bace wasiat luqman al-hakim ko mesti tau, dlm quran pon ade*
so aku xnak nanti orang kate aku xdidik anak dengan sempurna
aku cube buat sehabes baek untok dia
at least bia la bile aku xde nanti dia akan ingt nasehat yang aku bagi

aku salin balik 10 surah tu atas ketas..hihik
sedaye upaya ejas tulesan kot kasi tegak..lenguh okee jari..xbese,,hee
kalo aku tules mcm bese kompem hakim xpaham bace tulesan senget2 yang huduh itu..tsk2
dah la pelek..org laen senget ke kanan..aku senget ke kiri ye tuan2..T_T
aku tules kat ketas tu lepastu aku tampal kat board tmpt dia stdy

                                            *xsangka aku buleh tules tegak rupenye..haha*

itu adelah tajuk utama..hee
dan surah2 tesebut adalah..

                                           inilah 10 surah tersebut. ^_^ *jgn sape2 komen tulesan aku*

*oke..sangat susah untok menukar tulesan..=.='*
mase muhammad hakim tgok ketas ni dia tnye sape tules
aku kate joe.. *sikucen dirumah beta
dia gelak aje tp dia tau la aku tules..
aku cakap kat dia..aku nak sangat2 dia hafal surah al-mulk
sebab surah tu banyak membantu dalam kubur nnt

aku penah bace satubuku, kelebihan surah2 rasenye
ade sorang lelaki mati
mase malaikat dtg nak soal tibe2 datang sorang lelaki lagi xbagi malaikat tanye kat lelaki yg mati tu
bile malaikat tanye dia sape..dia kate dia surah al-mulk
mase idop,lelaki tu selalu bace surah mulk
dan dia kate dia xkan bg malaikat tu sentuh pon laki tu dan dia akan jage lelaki tu sampai hari kiamat.
wallahu'alamu bi sowwab

insyaAllah hakim tade masalah rasenye
sebab surah tu pendek je
dalam senarai atas tu alhamdulillah la sebab surah senang2 aje kan
yang memang kite hafal ari2
aku bangga sebenarnye dengan hakim
dia dah ingat surah al-waqiah
panjang surah tu kalo bg budak2
dia stat hafal sebelum aku tampal ketas ni kat board lagi
kalo ko kat tempat aku ape ko rase?
gembira wess.. :')

nak tau kenape hakim besemngat hafal surah al waqiah?
ini rahsia dia..:)

                                                                             part 1

                                                                          part 2

video2 diatas inilah penyebabnye
dia dengar aku dengar video ni aritu..lepastu terus dia suruh ulang2
lepastu dia bukak quran mulut gerak2 ikot slow2..comel ^_^
seyes aku mmg suka dengar mohammed taha mengaji
sangat merdu..
dia bace surah al mulk pon ade
so aku rase xsusah hakim nak ikot..insyaAllah

aku harap sape2 yang bace ni pon buleh la same2 amalkan sepuluh surah tu
insyaAllah..
bagi aku.tade ape yang lebih menggembirakan bagi seorang ayah
bile dengar anak dia mengaji dengan rela hati
semoga dia akan terus kekal mcm tu..
dan semoga aku terus mampu memberi didikan agama yang sempurna untok dia walaupon aku masih belom sempurna..T_T

muhammad hakim,
dedi sayang kamu..^_^

No comments: