Sunday, September 16, 2012

perginya seekor JOE T__T



dah 5 ari joe pergi..
rase lain wess dia xde..xde sape lg nak denga aku membebel sorang2 hapal ketas2 keje..bese joe la yg setia ngadap aku buat keje.
sedeh ko tayah cite la..tah bape ari aku nangis pon aku xkire..haha
8 taon kot aku dok ngan joe..tibe2 pagi tu tgok dia kaku xgerak2..
haha aku rase mcm bemimpi aje time tu..

aku mmg xkan lupe la pagi tu..11 september 2012..
aku tgh siap2 nak pegi keje..baru nak bekpes..
mcm bese la aku p jenguk kat sangkar joe dulu tgok dia ade ke x
pastu aku nampak dia mcm tido lagi..
aku saje pegi main hidung dia..sbb dia xsuka kalo dia tido org main hidung dia.hahaha..mesti dia ttop dengan tangan lepastu.
tapi dia xgerak2..statik aje..T___T
aku dh cuak dh pastu aku gosok kat bawah leher dia plak.
xgerak jugak..
xtau la ape aku pkir mase tu..aku terus angkt dia.tp xde reaksi..
xbuang bnyak mase pon terus aku bazirkan airmate..haha
aku duduk je kat situ smbil pegang joe sbb aku xtau nak buat ape mase tu
otak dh xbuleh jalan.
aku mcm xbleh terime joe dah xde sbb mlm sebelum dia mati tu aku ade ngan dia duk main2 mcm bese..dia berebut nak pijak laptop time aku naip..tu mmg hobi dia pon.haha
tapi pagi tu dia dh kaku dh..apekah?? aku mcm xpecaye wess
joe yg aku bela dr 8 taon lepas kaku depan aku?? :'(
sumpah sedeh wess..

aku pon xtau bape lame aku duk tecongok depan sangkar joe tu smpaila mak aku perasan aku nangis..
tayah cite la aku nangis cemane..kompem la burok gile kan..mcm budak2..hahaha..
dia tgok aku nangis pastu dia tgok joe xbgun2 dia terus nangis same.
pastu mcm sekelip mate aje sume org dlm umah tu dtg kt aku ngan mom.haha
sedeh gile wess..aku rase mcm org meroyan pon ye mase tu
asik2 aku goncang2 joe dengan harapan dia bangun..tp dia xbgun pon.huhu
dan aku pon xtau sape yg bgtau iskal sbb tibe2 dia dh smpai umah aku dengan haikal..hahaha
aku xtengok pon mase org nak tanam joe..
aku siom dia lepastu aku terus bg kt fir..aku duk je dlm umah smpai fir dh sudah tanam.
pagi tu mmg aku xpegi keje..esoknye pon aku xpegi..lusa pon aku xpegi..
pas lusa tu ari jumaat dh..cuti.haha
aku sedeh gile la wess bile cakap pasal joe..
bile tgok sangkar dia yg 3 tingkat yg aku hias mcm pokok krismes tu lg la aku sedeh..dh xde penghuni kt dalam tu..
penghuni yg sesuke ati keluar masok kt situ sbb pintu xkunci..haha

sunyi gile bile joe xde..dah xbleh aku nak cite2 mende yg "tah pape" kt dia dh..
ak jarang becakap mende merapu2 kt org dalam umah ni..aku cume merapu dengan dia je..sbb dia xbleh nak kate kt aku balik..haha
tp skang dh xde org nak denga dh...
dulu aku salu tnye dia "joe bile nak ade awek ni? asik bekepit dgn dedi je malu laa dh besar"
kdg2 bile buat keje aku salu kate "joe betuah tau xkeje mcm dedi kalau x mesti abis ilang sume bulu2 joe"
hahahaha
merapu gile wess tp aku suke kate kt dia mcm tu. :')
2 3 ari lepas joe xde tu aku mmg diam aje xde mud nak becakap
iskal pujuk aritu kate nak belikan kucing lain.hahaha
iskal ni bile dh buat pangai comel aku lupe terus yang dia tu mafia..hahahaha
dia kate dia nak beli kucing lain bukan sebagai pengganti joe..sbb joe xkan ade pengganti..cume dia nak aku ade kawan nak merapu2 lagi..haha
aku appriciate sangat ape yg dia ckap sbb dia respek perasaan aku walopon dia sndri xsuke kucen..
mmg betol la ape yg dia kate..joe xkan ade pengganti..xkan!
aku harap sangat aku dh bagi yg terbaik kt dia mase dia hidup.

aku xtau nak kate ape dah sbb aku rindu gile kt dia..
dh xde lagi joe yg suke lompat2 atas perot dedi walopon berat mcm gajah.haha
wess,dia bleh denga x kalo aku nak ckap kat dia yg aku rindu dia?? :')
haha merapu2 dh parizaserap..


JOE, i miss u so bad..daddy really2 love u..
rest in peace, my beloved cat.. =.='


1 comment:

Nur Hafiza Rahsid said...

sedihnya pakcik T_T.
aku ingat lagi esaited beli sangkar meriah tu. Macam mana ko cerita bila dia merajuk jeling2 bila ko tak bagi joe ikut p bilik aer. macam mana dia p makan ubat batuk farah yang tumpah tu. joe bijak ;( rest in peace joe. daddy pls be strong.