Friday, April 22, 2016

jumaat lepas

assalamualaikum warohmatullahiwabarokatuh.
cakk!! bajeitam kembali setelah lama berehat dirumah
anak2 dirumah sehatkah? dah rendu pacik x?hahaha
maaplah pacik tepaksa berehat sebentar besama kitkat kerana kesihatan tidak mengijinkan
aku xberapa sehat sangat tapi dah oke la dari aritu
jumaat minggu lepas aku kena tahan kat wad
asma menyerang dengan rakusnya tanpa bagi hint
malam tu aku telah dikejarkan ke hospital *ayat karangan bm*
biasanya kalau rasa semput ke lelah sikit2 ke aku terus capai spray
tapi aritu dah berapa kali spray pon xjadi jugak makin rasa semput
makanya pariz aserap, selamat datang ke hospital diucapkan T_T


jumaat malam tu masa solat magrib aku dh rasa mengah teruk dh nih
tapi still boleh tahan
lepas solat ingat nak mengaji dulu sementara tunggu isyak
baru mukoddimah bace al fatihah sekerat jalan dah xboleh go on dh
semput sampai tarik nafas pon tekial2
masa tu hekal ade dalam bilik. aku dh mcm ape dah masa tu
panggil hekal pon mcm nyawa2 ikan.hahahaha
seb baek dia memahami aku xsempat abis ayat dia dh cuak dulu dah.wahahahaha
mau xcuak aku panggil dia 'kalll' lepastu tarik napas sampai genggam cadar. lepastu aku kate lagi 'abang fari..' tarik napas lagi
dia terus bedesup bangun dari katil cuak gila sambil gosok dada dengan belakang aku sambil tanya2 'abg fari awat ni?' abg fari ok x?' 'abg fari semput ke?' 'abg fari nak p hospital x?' 'abg fari tu abg fari ni'
wakakakakakaka
dia ni kalau cuak memang laju je mulut dia becakap.
punya la cekap mesra dan betul haikal nih dia terus kol embulen.wahahahaha
terima kasih haikal. jasamu dikenang!
lepastu baru dia panggil semua orang kat bawah
lepastu jugak dia kol abg dia kat rumah. bedesup gila la kot iskal bawak kete sebab berapa minit je dia dh sampai.
sampai dulu dari embulen.wakakakakaka


bile ingat balik malam tu rasa mcm sedih gile je keadaan aku.hahahaha
asal nak tarik napas je mesti org tedekat jadi mangsa kena genggam dengan aku :P
lepas embulen sampai aku rasa oke la sikit sebab dia bawak sekali dengan oksigen tu
so dalam embulen tu aku pakai mask tu je la sampai la sampai kt sepital
dah la xboleh baring kena duduk je sebab kalo baring nnt semput tu dtg balik
makanya aku bemalam 2 ari di hospital dan dua ari jugak kena pakai mask.tsk2
memang iskal la yg tunggu dah dia sorang je yang tengah bepoya2 xde keje.hahahaha
ko tayah tanye la mcm mane penjagaan dokter mafia ni kan?
semua benda xboleh buat. nak pegang enset pon dia xbagi.
gile kejam tarap firaun dia nih.wakakakakakaka
tapi bagos la dia. dah expert dah rasanya sebab aku kan selalu masuk sepital
beliau dh tau dh kalo aku cek in sepital sebab sakit sekian2 mcm mana nak handle.
kalau aku masuk sebab lain plak mcm mane plak nak layan kerenah aku yang suka mengelat nih.
dia dh master gila dh bab nih.wakakakakaka
dah bape taun dh pon part time asik jaga aku kat hospital je. xpenah merungut pulak tu.
thanks ish :')
tenkiu tenkiu tenkiu tenkiu aishiteru.eh? XD


ari ahad aku dah discaj dah. mesti la aku suka kan?
kalau x mmg muka aku la yang asik tanye dokter bila boleh keluar sampai tahap bila dokter masuk dlm bilik aku je xsempat cakap pape dokter dh cakap dulu 'arini xboleh keluar lagi ye kena rest dulu'
padahal aku belum tanye pon lagi.wakakakakakakaka
duduk rumah xde la bosan sangat boleh jugak duk kat luar rumah
kalo panas masuk kat dalam. kalo bosan lagi masok dalam bilik
hakikatnya memang bosan wes duk rumah xbuat ape2.
its not my nature to just sit down and do nothin'
enset masih lagi diharamkan untuk pacik.wakakakakaka
bila nak baring memang sakit ati jugak sebab masih xboleh baring
kalau baring nanti semput
so memang seminggu tu aku tido duduk je la
tapi xde la duduk tegak mcm ko nak buat yoga tu. tu taat sangat nama dia.
wakakakakaka
iskal letak banyak gila bantal belakang aku dia pegi cekau kat mane tah bnyak2
aku saspek dia amik tanpa izin dari bilik orang lain.wakakakakaka
tapi selesa bila sandar. dh mcm katil sepital rasa dia wes sama mcm bila ko tekan naikkan bed keatas tuh. hahaha
terer iskal XD
jasamu dikenang bebeh!


faktor utama aku semput adalah kerana keletihan melampau.
masa dokter cakap mcm tuh aku kate dlm ati, " dokter ni tokmoh ke? mcm mane dia tau?' wakakakakakakak
tapi aku rasa betul la ape yang dokter cakap tu sebab aku memang letih penat dan yang sewaktu la.
seminggu 3 4 kali ulang alik perlis dengan bnyak kerja lagi kat ofis, aku memang rasa penat sangat
pulak tu cuaca kat Kedah skang nih.....tsk2
ya ampun korang sila jangan datang kat sini oke
panas bukan main2. aku asik megren sakit2 kepala je sbb panas sgt2
padi pon xjadi. kesian wes
mmg panas melampau. pulak tu aku asik kena pegi sana sini
kemain meriah ko pacik kan kehulu kehilir
last2 sampai ke hospital.wakakakkakakakaa
siriyes aku penat tp aku xde la mengadu kat sesape
lepastu skang nih aku batuk pulak dah
lagi ohsem la semput aku T_T
anak2 sekalian alam semesta sila doakan pacik semoga cepat sembuh ye
sesungguhnya penyakit adalah penghapus dosa kecil. hee
tapi aku harus sehat dengan segera sebab......
belambak lagi hoii keje xsetel kat opis.wuwuuuu
dah meriah sangat mc sampai seminggu. aku harap ahad nnt aku dh boleh masok opis.
aminnnnn~


baiklah anak2 setakat ini saja dari pacik
xboleh lama2 on9 nnt dokter mafia betukar jadi rimau.
takuttt takuttt!! XD
ni pon dh bising suh aku makan ubat batuk dengan sesema.
dia nih bebakat gila. dokter boleh nurse boleh mafia lagi la boleh
makanya aku xnak gelapkan masa depan
baiklah aku op dulu sebelum dia menjelma jadi rimau jadian plak.wakkakakkaka
ampon bebeh
aku op dulu dan semoga ko xrendu aku nnt *perasan nak mampos*
doakan aku cepat sehat.


sekian terima kasih.








sakit-tapi-masih-hot,
pariz aserap XD



No comments: