Monday, July 2, 2018

Selepas raya

Assalamualaikum warohmatullohiwabarokatuh
Akhirnya pacik kembali ke pangkal jalan hari ini
Oh sebelum tu sila jawab salam aku dulu. Tak jawab berdosa. Tak tahu tak tahu.
Apakah cerita pacik selepas raya?
Ceritanya adalah goyang kaki di rumah la.
Aku masih lagi bercuti sampai akhir bulan ni. Kemain ko lajak cuti raya kan pariz aserap? Hahaha
Heaven oii duk kat rumah. Pagi2 je kena bawak encik mafia beta pegi fisio. Tengahari dah sudah dah makanya masa untuk berpoya2 la walopon dirumah. Asalkan bukan di opis pacik terima kat mana saja nak berpoya2, nak XD
So macam manakah raya korang? Best x? Berat dah naik x? Duit dah kopak x? Hahaha

Aku raya sakan weh mentang2 cuti lama
Seminggu straight beraya.melampau2 pariz aserap nih. Dari ari jumaat sampai jumaat pulak tak abis lg raya. Open house kemain banyak weh sama banyak dengan duit yang habis T_T
Berat badan naik 2kg aritu tapi aku dah sakses turunkan. Lepastu terus insaf xnak makan macam rasaksa dah. Mana tak raksasanya dah la tengah cuti dari ofis tapi ofis buat jamuan raya ko bantai pegi jugak. Dasar muka tak malu pariz aserap nih! Hahaha
Tapi sehari je la insaf. Ada open house lagi pariz aserap la yang pertama pergi. Insaf kepala hotak. Wahahaha
Tapi sekarang aku dah kembali ke pangkal jalan dah sakses turunkan 2kg tu.
Walopon org nampak  berat aku xnaik nampak menten je sbb aku kan hot *dush! muka ko pacik* tapi aku boleh rasa weh kalau berat naik. Rasa tubuh berat dari biasa walopon tak ketara tapi rasa tu tetap ada ye anak2. Tubuh badan kita kan mestila kita tahu. Kalau yang tak tahu tu memang jenis tiada kesedaran sivik XD

Raya tahun ni kaler brown ar kan dah bagitau
Aku tak kisah pakai kaler apepun takde masalah buat pariz aserap walopon kaler tu aku xsuka
Org hot memang macam ni pakai kaler ape pon tetap hot. Warghkahkahkahkah *sawan menjelma*
Ah malas la nak cerita pasal raya. Banyak sangat ceritanya. Tak tau bila xmalas aku nih. Tsk3
Aku baru dapat perkabaran best nih. Minggu depan adinda beta dari florence datang. Dia dah kemaruk nak datang dah la tahun ni pon tak dapat nak beraya kat sini jugak. Harap bertabah.
Ko tau dia datang semata2 nak cari air tebu. Dia sampai nanti gigihlah nih paksa aku pegi cari air tebu. Bertabahlah kuya kena layan nnt.
Dah la cara dia bagitau nak datang tu kemain lagi konfiden. Sekali, dia tanya aku cemana nak book tiket? Oh em ji bernardo. Apakah? Wahahaha
Mati2 aku ingtkan dia dah beli tiket. Aku siap risau lg kemain besemangat tanya mahal x tiket? Berapa jam? Ada stop mane2 x? Bla3
Siap tanya aku cemana nak cari tiket murah. Tsk3
Tak tanya banyak aku terus book tiket untuk dia. Cari yang stop paling minima dan paling cepat tapi harapan la ko nak paling cepat.
Aku direct terus je dari rome ke alor setar. Ada dua stops kat doha dengan kolumpo tapi yang ni paling oke sbb kat doha kejap je stop
Aku risau nak bia budak ni duk lama2 kat doha tu ade kang masuk berita budak hilang.hahaha
Dah la suka ati aku je book dari rome tak tanya dia dulu. Dari florence ada tapi lambat pastu bnyak stops makanya sila redho oke beni.
Tapi dia kata oke xde hal naik mane2 pon
Berani la nak komplen kuya. Suruh bayar kang.hahahaha. jahat kau kuya!
Tapi oke la tiket dia x mahal gila2 dalam €600 lebih2 sikit. Apesal aku stdy dulu tiket mahal nak mampos?? Ini tidak adil!

Okela dah stop pasal beni. Panjang la plak cerita pasal dia nih. Rajin kan pacik? Duk umah xde keje memang macam ni,nak. Sorganya rasa.hihi
Meh update sikit pekembangan mafia jalan sultanah. Beliau so far alhamdulillah banyak pekembangan positip. Sekarang dah boleh jalan2 pakai tongkat yang kaki empat tu. Aku xtau nama apa tapi dah boleh la dia jalan selow2 tanpa ada org pegang. Gigih setiap hari pegi fisio tanpa skip
Ini adalah satu pengalaman baru bagi pariz aserap tgok dia xskip kelas. Wakakaka. Ni name dia ko menempah tumbukan padu dia,pacik
Amponkan beta bebeh. Ailobiu XD

Sekarang ni musim worldcup weh
Rasa pelik pulak pariz aserap x update pape pasal bola.
Sudah terlambat pacik. Tiada apa yang nak diupdatekan lagi kerana sepanyol sudah kembali ke pangkal jalan.hahhaa
Oiii siot laa spain kalah semalam.cisscake!
Dahla portugal pon dah balik sebelum tu.
Ahhh aku xde mood nak cakap pasal bola.
Dah la aku baru berhajat nak patriotik worldcup kali ni
TETAPI!!!!
Itali tak masuk worldcup weh. Sedih tau tak??
Baru tau ko nak sedih kan? Time itali ade ko xnak sokong pariz aserap! Nasi sudah menjadi bubur..
Tetiba sangat ko drama pacik.
Tapi aku memang frust tahap gaban tebelah dua la weh worldcup kali ni sbb sume team aku sokong dah pulang ke ganggang ahh stress2!
Itali dengan belanda tak layak masuk worldcup
Portugal dengam spain dah kalah semalam.
Makanya team ape lagi yang kau nak sokong pariz aserap? Aku xminat brazil.hee
Oh lupa plak, yang penting germany balik awal dulu dr spain XD
Kita tgok final je la nnt negara mana yg pergi pastu aku bgtau ko aku sokong team mane.
Takde semangat kesukanan tau pacik nih.
Semangat pacik dah hilang nak. Selepas portugal dengan spain kalah.tsk2 
Bertabahlah pacik.

Eh dahla dah panjang bejela2 aku taip.
Biar aku menenangkan fikiran dulu terima dua kekalahan serentak.hahaha
Over kau pariz aserap.
Dah la aku nak teman muhammad hakim buat homework plak. Taun ni pt3 weh kemain bz dia asik kelas tambahan manjang.
All the best ye anak dedi.  
Sekian dari pariz aserap. Nanti aku muncul lagi

Ma'assalamah wa ilalliqo'


Sangat hot sampai terbakar,
Pariz aserap

No comments: