Thursday, July 5, 2018

Topik hari ini

Aucak!! Pacik kembali lagi.
Sempat rendu x?
Arini aku rajin campur bosan takde keje makanya meh la kita blogging2.

Arini aku rajin sikit nak explain  satu perkara ni yang aku rasa ramai orang salah paham dan keliru dan jugak tak tahu.
Pasal ape ni pacik? Macam serius je?
Oh tak! Mende ni tak siriyes cuma penyakit rajin aku datang menjelma malam ni so sila tadah tangan bersyukur pariz aserap nak buat explaination oke? Haha
Ni pasal mix blood+ convert+ ecetra2

Meh la pacik menjawab soklan korang yang dari dulu aku malas nak jawab.
Entah yang tukang tanya buka blog lagi ke x aku tak tau.hahaha
Amponkan pacik nak. Pariz aserap kan memang pemalas korang pon dah tau.tsk3
Pastu ada yg tanya umi iskal tu mix ke? Family dia chinese ke muslim? 
Jawapan dia family dia adalah dua2 ; chinese dan jugak muslim. Ape ko ingt org cina xboleh jd muslim ke?
Oke first of all ramai yang salah paham dorang ingt mak aku italian yang convert jadi muslim.
Tidak ye anak2. Mak aku memang muslim sejak beranak lagi. Atok dengan nenek aku yang convert.
Alhamdulillah mak aku sakses didik anak2 dia pasal agama walopon kdg2 hardcore sebab anak2 beliau nih kdg2 buat perangai.hahaha
Macam aku cerita dulu la, aku pernah kena siram dengan air sebab tak terkejut bangun subuh. Sadis x mak pacik? XD
So, kalau apa2 yang tak elok yang aku buat tu bukan salah mak ayah aku. Tu memang dari diri aku sendiri. Jangan kecam mak ayah  bajeitam ye anak2 nanti aku bagi terajang kat ko.

Oke sudah pasal mom. Meh masuk perbincangan kedua pulak pasal umi iskal.
Ramai yang keliru sebab dulu baca blog aku ada kami balik penang jumpa family dia masa chinese new year apa sume tu
And yes! Family belah umi chinese asal georgetown, penang. Sebab tu aku selalu kena paksa pegi sana dengan iskal.
Umi convert masuk islam sebab sayang maut dengan abah. Ni aku soalsiasat umi sendiri oke
Bzbodi tak pacik? Hahahha
Nama umi dulu fenny yong ke fanny yong ke mcm mane tah aku lupa tapi lebih kurang la
Sekarang  nama dia faridah yong abdullah
Aku cakap kat umi kami ada persamaan sebab nama fari kat depan XD
Mak mertua kan umi? *kelip2 mata*
Ko nak kene terajang ke pariz aserap??
Oke serius2....
So dipendekkan cerita mula2 umi convert parents beliau tak setuju.ala yang aku panggil popo(nenek) dengan arwah gonggong(atok) tu.
Tapi dah jodoh dengan abah so dorang kawen.
Lama jgk dalam 5 6 tahun kot lepastu popo dengan gonggong tiba2 convert jgk. 
So begitulah ceritanya. Dan mereka pon bahagia selama-lamanya *fari doa tau ni umi.hee*
Tapi the rest adik beradik umi tak convert la.
Panjang pulak aku taip. Macam karangan budak sekolah rendah je cerita aku nih
Aku tak reti nak tulis best2 tapi harapnya lepasni korang tak salah paham dah.
Iskal tu ada darah chinese separuh sebab tu mata dia sepet.hahahaha ampon ish.
Sepet tu yang buat awak somel tau XD

Oke dah, tu je aku nak tulis
Anak2 dah paham tak penjelasan aku nih?
Kalau tak paham jugak sila hantuk kepala ko kat atas jalan raya
Kemain bersemangat tulis panjang2 malam ni
Sekarang pacik dah boleh off dah nak bergolek atas katil plak nak main dengan dua ekor  budak somel gebu pengarang jantung dedi
Muhammad hakim dah sampai aprika dah dari tadi. Walopon esok tak sekolah tapi kalau dah nama muhammad hakim tu beliau adalah sangat punctual bila masuk waktu tidur.wahahahha
Naseb baik boy dengan yugi tak tidur lagi tengah duk main wrestling atas katil. Sipi2 dengan iskal
Hati2 jangan sampai kena ankel dan korang
Dia dah berupaya sekarang ni nanti ada yang kena campak dari katil kang

Sekian saja dari bajeitam yang hot. Kalau rajin nnt aku kembali bersiaran. Baiii


Bajeitam yang terlampau hot,
Pariz aserap

No comments: