Thursday, June 11, 2020

personal opinion

ni cuma pandangan peribadi aku
dan kau x perlu bersetuju dengan aku.
its about politics generally
and tun m specifically.
aku rasa sekarang ramai je yang aman2 bahagia dengan kerajaan baru dibawah tan sri muhyidin yassin ni
and i'm one of them.
aku rasa kerajaan sekarang better sangat2 daripada yang sebelum ni 
tak kisah kau sokong siapa tapi kalau kau bijak kau boleh menilai sendiri mana yang bagus mana yang tak.
and nope! aku x dapat apa2 pon daripada bantuan yang pm bagi kat rakyat 
karang ada yang kata aku puji sbb dapat bpn tu pulak.hahahHa
xpernah dapat weh dari dulu. sedihnya.
saya adalah bujang yang mempunyai anak okay! nak jugak!!
okay sila serius kembali!
so far aku rasa kerajaan sekarang mendapat tempat kat hati rakyat malaysia.
walaupun bukan semua, ada yang xsetuju sebab kerajaan pintu belakang katanya tapi kita nampak mcm mana kerajaan handle negara. maybe not perfect but better than previous govt.

okay so about tun m.
aku rasa ramai tahu aku antara yang admire dekat beliau.
dari dulu aku beli buku2 beliau dari malay dilemma sampailah yang tebal tak ingat dunia tu.hahaha
a doctor in the house tajuk dia
banyak lagi buku2 beliau yang aku ada.
and yes, personally/individually aku masih admire dia. he's smart
but politically, i think he should step down already.
just chill and relax at home
masa dia letak jawatan baru2 ni aku macam 'wow whats he's thinking? mesti dia dh ada plan lain'
semua orang xsabar nak tunggu apa jadi lepastu.
tapi yillek. hahaha
dan sekarang aku rasa he needs to stop disturbing the new government.
bagi can pm8 buat kerja dia which i think he did well
i still love you tun. i cud never hate you
but enough is enough. its a sad truth.

lagipun aku rasa kerajaan baru ni lebih peka dan mendengar pendapat rakyat.
aku antara spisis supporter yang kalau kau salah kau tetap salah takde masa aku nak tegakkan benang yang basah.aku banyak keje lain lagi nak buat. hahahahaha
aku doakan malaysia kekal sejahtera
and im always proud to called myself malaysian.
so itu sahajalah pendapat peribadi aku
kau setuju ke tak aku tak kisah
dah kata pendapat peribadi kan? kalau xpaham jugak meh aku selam kau dalam laut 😂
satu lagi pendapat aku, aku nampak menteri kanan pertahanan(kan?) dato seri ismail sabri sangat berkaliber duduk dalam kementerian ni berbanding jawatan yang dulu. syabas beta! 😁

okay dah sudah buat luahan perasaan
daripada kau pikir politik baik kau pegi tengok channel sugu pavithra boleh jugak belajar masak.hahahahaha
pemes nih sampai pm pon sebut
nanti aku nak tengok la.
tp tengok je la nak masak tu....pfftttt 😂

sekian terima kasih


hot tahap hokage,
pariz aserap.

No comments: