Thursday, September 4, 2014

eh?


malam tadi aku cek balik jadual stdy aku.
sebab aku mmg kompiden gila ingt kelas setat ari ahad.
sebab ahad kan kedah dah setat keje kan.
tapi........
apesal dia tulis 6 september hah?
HUWARGGHHHHHHHHH!!!
hamek kau terus mental brekdown T__T



apesal kelas setat ari sabtu?
kenapakah?
ari sabtu adalah ari pacik berpoya2 nak.
kejutan budaya sangat mcm nih.wahahhahahaha

aku pon xtau apesal kelas setat ari sabtu.
maknanya esok sari je la lagi beta boleh bergumbira dengan aman makmur dan sejahtera. 
kejamnya hidup ini *tetiba*
oberdos hoii.
setakat stdy kt sintok tayah nak drama lebih sgt la pariz aserap.
paling2 pon doploh minit je aku smpai sana dengan harapan xkena saman.heh heh heh



arini emosi beta xbape nak oke.
sedih pon ye jugak. terasa pon ye. semua la yang sama waktu dengannya.
tadi lepas amik iskal aku pegi amik muhammad hakim kat sekolah pastu terus pegi lunch.
aku letak keta seberang jalan so lepas lunch tu nak lintas la jalan tu nak pegi kat kete kan.
pastu ade satu pemeli nih. xtau la dia rushing ke ape ke.
anak 3 orang kecik2 lg. sorang ayah dia dukung sorang mak dia dukung pastu lg sorang dia pimpin je.
yang anak dia yang dia pimpin tu asik tgok aku pastu aku senyum la. dia senyum balik.
aku kan jenis suka budak so aku main senyum2 mcm tu la ngan budak tuh.
pastuh mak dia tgok aku senyum2 kt anak dia dia pon tarek anak dia bg rapat sikek kat dia.
aku paham la dia tkot kot2 la aku nih org jahat ke nak culik anak dia ke ape kan.
lgpon skang kan bnyak kes culik budak nih. kalo aku pon aku tkot.
so pastu aku buat xtau je la.



kami cross jalan sama2.
laki dia paking kete kt situ jugak tp xmasok paking dia blok kete org.
sbb tu dia nak cpt kot.
kete aku depan sikek so aku lalu la kot tepi kete dia tuh.
masa tuh aku tgok bini dia tuh nak bukak pintu kete.
aku agak dh kalo aku xelak kompem kena kat aku.
tp xsmpt nak elak sangat isteri dia tuh kelam kabut gila bukak pintu kete pastu dia pon mengundur kat belakang.
tepat siku dia kena kat pinggang aku.
sakit hoii.wahahahaha
dia pon pusing kat aku. aku espek dia nak mintak maap
tapi dia kate "hishh!"
'hish' smbil sapu2 siku dia.
ko yang langgar aku pastu ko nak marah2?
aku terus otomatik kate sorry walopon aku xsalah.
pastu anak dia jenguk kot tingkap aku senyum je la.
dia tolak kepala anak dia suh masok dlm kete boleh x?
yang buat aku sedih gila bila dia kata kat anak dia aku kafir.
apekah?
singkat sangat pemikiran ko kakak.
mcm tu ke yang islam ajar?
paling aku tekilan sebab dia tuh pakai tudung labuh. 
so aku ingtkan dia ade la nilai islamik dlm diri tuh sikek.
tapi???

aku xterkata apa masa dia bgtau anak dia mcm tuh.
opkos selama ni aku dh biasa bila org salah paham ingt aku non muslim.
tp mostly orang akan tanya aku dulu. xpon meke akan kate 'ouh ingtkan non-muslim'.
xpenah ade lg org cakap aku kafir mcm nih. kurang ajar sangat bahasa dia.


iskal pandang aku. aku speechless lagi masa tuh.
tuh pestaim wess org kate aku mcm tuh.
pastuh iskal pegi kat dia 'assalamualaikum kakak, bahasa biar elok sikit. xguna ttop aurat je sempurna tp peribadi xmnggambarkan mcm tuh. sebelum nak tuduh orang kafir tuh cek la dulu betol ke x dia nih kafir. mak bapak dia islam dia lahir pon bapak dia azankan mcm mane plak dia boleh jadi kafir? suka2 ati nak kafirkan orang!'
aku xtepikir pon nak esplen kat pompuan tuh panjang lebar mcm tuh.hahaha
tp ko kena paham ye perangai encik mafia.
laki ke pompuan ke pondan ke sape2 je la dia mmg xkira. bila dia nak sembur dia sembur je.
tapi siyes la aku sedih bila dia kate mcm tuh.
ko dah ajar anak ko dr kecik mcm tuh nnt bila besar mcm mane la dia?
even dgn bukan islam pon org xbuat mcm tu la.
lagi aku terasa bila anak aku denga dia kate mcm tuh.
pastuh masa dah masuk dalam kete hakim tnya aku "awat macik tu ckap mcm tu kat dedi? xbaikla..."
iskal : orang xde otak mmg mcm tuh.
=.='
sabo je la aku.hahaha.
aku tau iskal tgh marah so aku diam je la.
tapi masa lepas iskal kate mcm tuh kat dia dia tediam xjawab ape.
laki dia dalam kete pon diam.
pastu masa aku nak jalan pegi kt kete aku kate kat dia 'assalamualaikum.'
bengang je muka dia. aku xtau dia jawab ke x.


xtau nak kate ape.
aku tade la espek dia tu baik sempurna suci murni ke ape hanya kerana dia pakai tudung labuh + jubah + stoking bagai.
sbb kat uia dulu pon belambak je pompuan tudung labuh yang aku kenal yang pangai mcm nohorom.
macam orang kate la kan, dun judge a book by its cover.
tapi aku tade la kate semua yang pakai tudung labuh tu pangai sama je.xboleh la judge mcm tu kan.
tp aku espek kurang2 pangai dia tuh adelah sikek sifat2 muslimah tuh.
tp xsangka plak biadap smpai mcm tuh.
kalo mak aku dengar tadi mesti dia sedih.
even anak aku pon sedeh bila denga org kate dedi dia mcm tuh.huhuhu
ape ko ingat muka melayu mcm ko aje ke islam?
orang pakai jubah je ke islam?
org pakai kopiah je ke islam?
aku xmarah kalo ko xtau ke atau ko mmg pikir aku non muslim ke ape.
tp kenapa sampai nak kate mcm tu depan2 aku?
huduh sangat perangai ko kakak. sumpah huduh!


aku harap dia balik umah bia dia rasa besalah yang hamat.hahahaha
yes! aku mmg agak syaitonirrojim.
gasak ko la kakak. lain kali jangan buat perangai mcm harems lagi.
muslim ke non muslim ke islam ajar kita suh hormat dekat semua orang.


sila jangan emosi lagi pariz aserap.
baiklah aku pegi layan firdie aserap dengan beni kat bawah.
sabtu nnt meke dah terbang balik Florence.
firdie aserap Nampak gaye dh nak kuarkan jurus naga dh nak buat drama.hahahaha
adik abam nih umo bape sebenarnya? kompius plak rasanya XD
sila la cepat abes stdy asik nak buat drama swasta je.
nnt dh abes sila balik sini cpt2.


pacik op dulu anak2.
kami ade pogrem yang lg best kat bawah tuh drp aku duk emosi kat sini.
meke dah tunggu aku makanya izinkan pacik mengundur diri dlu.
sekian terima kaseh.


maassalamah wa ilalliqo'




saya tetap hot,
pariz aserap.



No comments: