Tuesday, July 12, 2016

euro 2016 ; finale



dengan rakusnya pacik mengapdet belog sebab Portugal menang hoiii!!!
Portugal juara euro 2016. arghh! macam xpecaya.
menang 1-0 pada saat2 akhir.
parabens Portugal!
match pagi semalam memang siriyes mendebarkan. gile la wess aku tengok match spain pon xnervous mcm nih sebab aku dh tau spain main mcm mane.wakakkakakaka
hepi banyak laut la Portugal menang sebab bagi aku they deserved the trophy.
aku xkesah fans france nak kate ape tapi Portugal memang layak menang semalam.


dah la semalam aku frust gila sebab Cristiano Ronaldo injured main xsampai setengah jam dah kena usung keluar.
dimitry payet*betul ke eja nih?*, pacik xkan maapkan ko,nak.
dia pegi tackled lutut Ronaldo masa minit keberapa tah. tapi awal gila la baru minit ke 7 ke 8 mcm tuh.
3 kali Ronaldo keluar masuk padang sebab treat lutut dia last2 memang dah xboleh buat ape la xboleh main dah. minit ke 25 kot dia dah kene usung keluar.
bila dia sendiri dah tanggalkan armband 'captain' tuh makanya kita paham la kan memang dia xkan main dh. dan aku adalah sangat frust tahap cimpanzi masa tuh.
dan payet akan tetap dalam ingatan pariz aserap. wakakakaka.menakutkan hoii pacik
kesian kot tengok Ronaldo nangis atas padang.
ko ingat senang ke Portugal nak pergi final? last pegi pon 12 taon lepas lawan Greece tapi kalah.
skang dah ada peluang tapi injured plak. mau xmenangis dia. dah la captain.
masa tuh aku xtau la teammates dia rasa mcm mane. ko satu team lepastu tiba2 captain ko xde. down x wess? captain kot. tp lepastu dia ganti nani jadi kapten
aku xtau la payet tuh sengaja tackle lutut Ronaldo ke x tapi beliau dah buat aku emosi seketika pagi semalam.hahahahaha


TAPI!!!
kita lupakan seketika emosi itu. life must go on,anak2. hahahahaha
marilah kita pokes kepada match tersebut.
france banyak serang wess dah la dia ada penjaring gol terbanyak.
lepastu ada pemain paling mahal kot.
memang laju gila serang.
tapi ko lupa sesuatu,nak.
goalkeeper Portugal, Rui Patricio is so amazing!!! bagi aku he's the man of the match.
ko tendang bola kiri ke kanan ke atas ke bawah ke dia xkan teragak2 nak stretch badan dia sambil terbang save bola tuh. bagi aku dia memang terbaik la semalam tambah dengan defenders Portugal yang sangat2 best. siriyes best.
semangat berpasukan mereka memang ohsem la. aku rasa sebab dorang tau dorang kena buat yang terbaik. dengan Ronaldo nye xde
tapi Portugal dah buktikan Ronaldo xde pon dorang masih boleh main bagus.
Portugal played as a team last nite and u noe teams are best off when playing as a team. it has been proved by them.
and not to mention rui patricio is at his best. he was on fire last nite.
he saved all balls. two thumbs to you, patricio. excellent play.


game pagi semalam heret sampai masa tambahan 30 minit.
aku bedebar2 je tunggu dengan harapan janganlah penalty.hahahaha
lepastu semalam masa Portugal tengah naik atas tiba2 bola terkena tangan Eder. tapi pengadil salah paham dia ingat kena tangan pemain france.
so pemain france dapat kad kuning lepastu Portugal dapat free kick.
walopon aku sokong Portugal tapi aku berdoa free kick tu xmasuk sebab nanti kalo masok memang kontroversi la mesti ada yang xpuas ati
dan keputusannya, memang xmasuk pon.wahahahahha. lega pacik
lepas dah masuk second half masa tambahan,Portugal jaringkan gol.
menjerit pacik dalam bilik sampai mengganggu mafia tengah tido.wakakakaka
and our hero for last night was Eder! minit 109' kalau xsilap. good job,boy!
masa tuh Ronaldo dah sudah treat lutut dia. dia ada kat bangku simpanan
yang xtahan dia pon duduk tepi padang jadi coach jugak duk arah2 pemain.
kelakar kot aku tengok tapi tu menunjukkan yang he's a great leader.
dan kesimpulannya, PORTUGAL MENANG!!!
bermula dengan sangat humble, start dari tangga ke 3 dalam kumpulan, but they believe they can, so they can. nothing is impossible.
PARABENS PORTUGAL.
aku esaited lebih daripada esaited sepanyol menang wess.wahahahaha
dan kredit tetap aku bagi lebih dekat goalkeeper Portugal, rui patricio. u are ohsem!
siriyes dia best gila semalam.


so, kepada fans2 perancis yang xpuas ati tuh ade yang kate Portugal xlayak menang main xbest bla3 yada3...sila la pegi bawak hati yg lara tuh jauh2
becos Portugal deserved the trophy. they played well
and football is about winning the game,mate :)
dan aku masih tetap tidak dapat melupakan payet.wakakakakakaa
sebab payet la aku down selama beberapa minit XD
semoga lutut Cristiano Ronaldo cepat baik.


haa panjang lebar pariz aserap mengulas ari nih.
Nampak sangat esaited dia.hahahaha
sebelum aku op, tahniah sekali lagi buat Portugal; juara euro 2016.
u guys deserved this.
dengan itu tamatlah sudah euro2016. lega x korang lepasni tayah baca aku mengulas sukan dah?wakakakakaka
kita tunggu lagi 2 taon plak. world cup.
sekarang nih meh la kita tido bejemaah. pagi nanti dah stat keje wess
terus lemau seluruh badan XD


selamat tido semua orang.
sekian terima kasih.




Zzz!!

No comments: