Saturday, July 30, 2016

esok = ahad = kerja



rasa macam xpuas je cuti 2 ari esok dah ahad dah.
kames aritu pacik baru balik dari miri. 2 minggu wess outstation kat sana
arghh homesick! *dush! muka sendiri* wakakakakaka
mengada oke kau pacik!
sepeninggalan aku nih ade sape2 rendu x? sila angkat tangan XD
aku pegi aritu dengan iskal. jangan tnye aku apesal dia ikot. wakakakaka
dia feeling2 cuti raya lagi la aku rasa. suka ati dia je.
tapi dia pegi sana 3 ari je sebab haikal dh bagi amaran banjir suruh balik opis sebab kerja banyak.hahahahaha
kesian kal. bertabahlah.
kat sana aku xsempat berpoya2 sebab banyak kerja.
aku baru plan nak abiskan keje awal sebab nak balik Kedah cepat2 tapi kerja xsiap2 jugak. banyak oke kena settle makanya pacik pasrah lah duduk 2 minggu kat sana.tsk3
aku xpegi mana2 pon sempat pegi makan mee kolok je.wahahahaaha
ahh xnak la cakap pasal miri. xbest!


esok aku ada mesorat paling agung nih wess. haa bedebar x pariz aserap? hahaha
melampau je paling agung. tapi esok meeting besar.
aku dah agak esok aku lah lelaki bekerjaya yang paling muda dalam bilik mesorat tu nanti. walopon dah 29 kira muda la belom 30 lagi. wahahahaha
semoga esok semua bejalan dengan lancar la.
atau dengan maksud lain, semoga part aku la yang bejalan dengan lancar nya.
wakakakakakka
kita abaikan dulu pasal nih. hilang mood beta kalau cakap pasal kerja nih.
xpernah insap pariz aserap dari muda sampai dh hot nih asik xde mood je bila bekerja. bila nak insap nih haa?
sila kembali ke pangkal jalan oke.wakakakkakakaka


oh lepastu tadi ada kejadian yang luar biasa wess.
ye2 je luar biasa.
sebenarnya kejadian tu bukan luar biasa pon tapi dia jadi luar biasa bila aku dapat hidayah nak pegi basuh baju.wakakakakakaka
biasa aku letak dalam bakul je pastu mak aku yang masukkan dalam mesin tuh
tapi tadi aku xtau la jin mane masuk dalam badan terus je jadi rajin rela ati nak basuh baju sendiri.
lepas dah masuk semua baju dengan sabun aku nak letak softener.
aku amik botol dia tapi ringan je nih. aku tanye mak aku softener dah abis ke?
dia jawab ada baru beli. dia beli yang refill tuh yang mcm dalam beg tuh.
eh tp bukan beg sekolah tau.wakakakakakaka
kan biasa kalo yang refill tu kan memang dia letak dlm beg mcm tuh.
so aku dengan rakus dan buta hurufnya terus capai beg tuh terus tuang kat dalam bekas dia dalam mesin tuh lepastuh tekan2 butang, SIAP!
dh boleh lepak2 dengan senang hati.


dah lama tu mesin pon dah sudah basuh baju, mak aku pon pegi la amik kain dalam mesin nak jemur.
lepastu dia Tanya aku apesal  bau pelik? letak sabun apa?
aku dengan kompiden jawab letak sabun yang ada kat situ la. mana ada sabun lain dah.
lepastu dia suruh aku siom baju tuh.
aah wess bau dia pelik.wakakakakakakaka
aku masuk balik tempat laundry aku pegi tengok softener yang aku letak tadi.
oke. bukan softener.
aku tesalah amik beg.wakakakakakaka
tuh mandian Dettol ye anak2 sekalian T____T
apesal dia ada dekat tempat laundry hah??
naseb baek xbegolek2 atas lantai mak aku gelak.tsk2
mana aku tau laaaaa. dh dia kata ada dalam beg refill aku capai je la.
sudahnya basuh balik baju2 aku. kali nih aku baca dulu sebelum tuang dalam mesin tau.
pengalaman lalu telah mengajar pacik.wakakakakakka
aku inesen kot. dah la baik ati nak basuh sendiri.
tetapi.....
krikkrikkrik
lain kali ko duduk diam2 dah la pariz aserap.
orang lain pon xpenim kepala.hahahaha


dah la aku nak tido dah *sangat*
esok meeting pagi.
semoga meeting abis cepat esok.hihik
selamat tido sume orang.
kalau pacik tak sibuk di opis mau pon xsibuk berpoya2 nanti pacik tulis lagi ye.
sila jangan rendu tau.  oke! yg nih boleh blah.wakakakakakka


sekian terima kasih.




saya yang hot*kompiden*,
pariz aserap.



No comments: