Sunday, July 10, 2016

raya



pacik kembali selepas raya kelima!
naseb baek masih ingat jalan pulang pariz aserap nih.
aku raya xingat dunia macam la boleh dapat duit raya.tsk!
tapi suka ati aku la nak raya sakan aku puasa penuh kan? wakakakkaka
raya taon ni macam sebelum2 nih jugak la. raya kat Kedah je.
kenkadang tengok member2 gilir2 balik kampung macam best jugak.
yang dah kawen gilir2 balik kampung pasangan masing2
yang belum kawen plak ada gilir2 balik kampung sebelah mak dengan ayah dorang
aku memang anak jati Kedah ke ape name nih? xpenah begilir langsung.wakakakaka
kalau begilir jenuh la nak tempah  tiket flight balik Florence. dah la jauh kompem menyedihkan jiwa raga sebab xde sape yang raya kat sana.
makanya aku bersyukur la mak aku xpenah bebunyi nak raya kat kampung beliau. kalau x masak kami sekeluarga.wkakakakakakaka
ampon mom. ailebiuuuu~


ari raya pertama terasa sangat2 incomplete. haa kau ayat kemain lagi.
sebab2 incomplete adalah kerana adik sayam abam xdapat beraya bersama.
firdie kerja pagi raya. naseb baek ada Muhammad hakim dengan bernardo. kalau x mau aku pegi raya kat sepital dengan fir.wakakakaka
oberdos kau pacik!
mau xoberdos wess. adik beradik aku semua ade kat rumah. kak long dengan farah raya kat rumah wess tiba2 adik sayam abam xde.
makanya bertabahlah abam.
malam raya ko tayah kate la memang meriah gila semua orang ada.
complete set tau.hahaha
paling win bila anak2 buah aku main bunga api lepastu bila dah abis suka ati mereka campak bunga api tu dalam kolam renang.
sapekah pengasas ajaran sesat tersebut haa? sila tampil kehadapan.
sudahnya aku yang kena bersihkan kolam di malam raya T____T
masing2 pakat xnak tido ke ape? semua terjah bilik aku
seb baek aku jenis xtido jadi marilah kita runtuhkan bilik dedi a.k.a ankel riz a.k.a kuya ye anak2.
tapi lepas subuh aku terlelap jugak kejap. penat oii bersihkan kolam.hahaha
lepastu dalam pukul 6.30 pagi firdie kejutkan aku.
bukak je mata dia dah tecongok kat sebelah katil tunggu aku bangun. dah siap2 nak pergi kerja. kot putih beliau mcm biasa dia sangkut atas bahu.
bila aku bangun dia terus salam siom tangan aku beserta ucapan 'selamat hari raya bang, fir mintak maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki' *abam adalah belum mandi oke.hee*
lama dia siom tangan aku so aku tau la dia tengah T_T.hihik
aku sedih oke. dia lagi la double sedih sebab tu pestaim xdapat beraya dengan kami.
dan seperti biasa jugak la mesti la abam yang pujuk bila dia nangis.
orang lain pujuk xjalan. abam je yang jalan. adik abam kan? hahahaha
lepas dah puas dia pelok siom aku yang xmandi lagi nih, dengan berat hati dia pergi keje. lagipon dia balik petang xde la lama sangat.
itu jangkaan aku la.
rupaaa rupanyaaaa hadirmu cuma bersandiwaraa~~
petang tuh dia kol aku kate ada ape tah aku xpaham la term2 dokter nih.
dan beliau adalah abis keje pukol 10 malam okee!
abam pulak yang lemau. dah esaited kot tunggu petang tiba2 balik malam.
disebabkan abam adalah abam yang soleh makanya malam tuh aku suruh zarith tolong hantar aku kat hospital sebab aku nak amik fir. kesian wess kalo dia drive dah la penat. aku ingat dia kate abis keje pukol 10 so pukol 10 la dia boleh balik.
sangatlah tidak ye anak2. ko ingat dokter macam kau ko pariz aserap??
bila masuk pukol 5 je terus angkat kaki? tsk2
dekat sepuluh setengah jugak baru dia keluar. terus belari peluk abam dihari raya yang mulia ini.wakakakakakaka
sape2 yang nak jadi dokter tuh aku sarankan sila cari cita2 lain wess XD
sampai rumah barulah dia salam2 pelok siom dengan mak ayah aku dan jugak kakak2 beliau.
kesimpulannya, raya pertama aku adalah xlengkap tanpa adik sayam.


raya kedua best sebab firdie aserap syif malam.
so esoknya yakni raya ketiga beliau adalah offday.
heaven untuk abam beliau ye anak2 XD
dah la malam raya aku begaduh dengan iskal. xinsap wess beliau asik nak begaduh dengan aku je.waahahahaha
nasib baik ari raya dia datang umah mintak maap. kalau x xde duit raya untuk awak XD
start raya ketiga sampai arini aku adalah asik pergi open house je.
open house sedara2 aku je pon dah penuh jadual. belum masok iskal paksa aku pegi open house sedara mara dia plak. pacik ikot je lah,nak.
dan aku adalah membawa rombongan cik kiah.
kompem tuan rumah menyesal jemput.wakakakakka
tapi aku xde la melantak xingat dunia. pergi memeriahkan majlis je pon.
selepas raya kelima aku pon dengan perasaan yakin diri tarap bapak rimau, naik atas penimbang.
keputusannya adalah......
berat aku menten 74kg! oh yeah! wakakkaakkakaa
ade ke mak aku suh tambah berat sikek.dia kate aku tinggi xpe tambah berat. ouh nehi2. bmi pacik dah sangat ekselen mcm ni ye.
iskal kate dia naik 1kg lepastu potpet2 ckap dah gemok padahal sekilo je pon
gemok pon xnampak kot mane tapi dia bising jugak kena turunkan berat katenya tapi ape yang aku Nampak mulut je yang bising napsu makan xkurang pon.wakakakakakka
xpela ish tayah risau pariz aserap tetap sayang awak. eh? HAHAHAHAHA


sebelum aku off meh la aku nak cakap pasal bola lagi.wakakakakakaka
aku esaited sebab Portugal pegi final oii. ko ingat senang ke?
lepastu lagi best sebab Germany kalah dengan france so final : Portugal vs france.
aku mengharapkan Portugal menang.
even kalau xmenang pon aku puas ati dah sebab dapat pegi final. kalau france menang pon aku oke je asalkan bukan jerman.wakakakakaka. ampon maap dipinta kepada semua fans Germany XD
makanya pagi nanti pukol 3 wajiblah pariz aserap mengadap tv sebab esaited nak tengok Portugal.hihik
Portugal fighting!!


lagi satu, sebelum ni aku ade cerita sikit pasal kawan aku yang sakit leukimia-no stage tuh kan. aku lupa entry mana tapi aku ada cerita sikit pasal dia.
semalam aku baru dapat tahu beliau dah kembali bertemu dengan Sang Pencipta. innalillahiwainna ilaihiroji'un.
dia meninggal petang raya ketiga tapi kawan aku bagitau masa raya pertama tuh dokter dah tido kan dia sebab dah kritikal.
semoga beliau ditempatkan dikalangan orang2 yang soleh dan semoga dipermudahkan segalanya untuk beliau. al-fatihah.


sebelum terlupa, aku nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI kepada semua yang mengenali diri ini. maaf zahir dan batin.


sekian, terima kasih.




*rindu maksom sangat2 :')*




yang sangat hot XP,
pariz aserap.







No comments: