Thursday, September 19, 2013

be strong

pukol 3 sengah pagi tadi mase tengah mamai2 baru nak lelap tepon bunyi.
disebabkan tengah mamai aku hulur je tangan nak capai tepon dengan malasnya..
tengok tepon, nama iskal..angkat la
pastu denga sokseksoksek.otometik terus bangun mata bukak luas2..
"nangis ke?" terus stret to the point.haha
dia xjawab. aku pon diam je la tunggu dia respon
pastu dia bagitau dia nak gerak balik penang.atok dia meninggal.
"innalillahiwainna ilaihiroji'un"
pastu aku xkate ape dah sebab tekejut sangat.aku even xtnye pon meninggal sebab apa..
terus aje xbleh tido semalam. sedeh sangat sebab arwah dah macam atok aku sendiri..selalu gurau2 main2 dgn dia.selalu jugak kene bebel sebab xjawab dia tanya.nak jawab cemane dia tnye bahasa cina aku xpaham..pastu bedekah gelak sama2.haha
sedeh. so aku tau iskal rasa mcm mane skang.
i've felt it before and i know it's hard...
but it will get better so stay strong,ish.
u noe u always have my shoulder to cry on..

pagi tadi dia kol bagitau dah selesai semua..alhamdulillah
kal masih dalam flight..sian dia xsmpt tengok untuk kali terakhir..
jangan sedeh2 kal,kalo kal sedeh abg fari pon sedeh..huhu
banyakkan bersabar..tuhan lebih sayangkan dia..
pukol 5 lebih nnt baru haikal sampai sini..
nak buat mcm mane kan sebab kita xbleh nak jangka bende macam ni nak jadi bila. Only He knows best.
kita merancang, Allah pun merancang tapi perancangan Allah adalah lebih baik..

"death leaves a heartache no one can heal,
but love leaves a memory no one can steal" 

takziah buat umi sekeluarga di atas pemergian insan tersayang.diharap tabah dengan dugaan ini.
yang pergi  tetap akan pergi dan yang hidup tetap perlu teruskan hidup.
dan semoga roh beliau dicucuri rahmat..ameen. -al fatihah-


~gong gong, gonna miss u..time kaseh sbb dh buat pariz aserap mcm cucu sendiri~ T_T

petang ni aku pegi sana lepas abes kerja..umi suh datang..ada tahlil malam ni katanya.memandangkan esok dah jumaat = cuti so aku pegi la sana petang ni ajak mom dgn dad sekali kalo dorang xde keje.




3 comments:

Nur Hafiza Rahsid said...

Takziah ;(

IamNobody said...

riz, you're always there for me...
you are there when I need a hand, you're there when I need a shoulder. you're there when I need to talk :) thank you so much riz.

jaja: thanks :)

baje itam said...

u noe i dun mind bebeh.wink XD