Monday, September 30, 2013

malam tadi : kecoh di studio


tajuk buleh masok melodi.hihik.
tapi mmg kecoh pon wess smpai mengganggu ketenteraman beta yang sedang beristirehat.
pukol sepuluh lebih kot malam tadi tgh main lawan pemadam dengan muhammad hakim tibe2 dapat kol daripada mirul suh datang studio dgn kadar segera.aku xsmpt tanye apsal dia dh letak tepon dulu.konghasam kan?hahaha. tapi denga mcm urgent jadi aku suh hakim main ngan ayah aku dulu.xmasal ayah aku jadi mgsa kene main lawan pemadam.huakakakaka.

mom: ni nak kemane ni? malam2 rushing mcm ni? tu la suh kawen xnak.asik nak keluar je.kalo ade isteri lain la sikit..

xde kaetan kan beliau tetibe ckap pasal kawen?? tsk2

aku : emejensi mom emejensi!! pegi dulu.bai.

terus aje aku merempit.tapi aku xpegi studio dulu. haruslah aku pegi umah tuan punya studio dulu amik beliau.muakakakka.
smpai kat umah iskal dh tunggu dah sbb aku dh tepon sebelum aku kua umah.
otw pegi studio kepala aku pkir mcm2 sbb xtau ape jadi kan? denga sore member aku td mcm urgent betol.smpai2 studio terus belari bukak pintu..oke terpaku kejap..salah satu cermin yang kat dinding pecah.
sebelum mafia mengamuk baik aku yang bersuara dulu.hee
tanye elok2 la kan apesal jadi mcm ni sape punya keje ape sume..
sume orang diam xjawab tapi mate sume tgok kat A *bukan nama sebenar* yang duk tecongok ujung dinding tu..dia tunduk je.kusut masai+nangis2.
rupa2nya budak2 ni cite dia ada masalah.aku xbape paham sgt jalan cite tapi yang pasti dia pinjam duit dgn sape tah.along ke sape xtau la tp spisis sewaktu dengannya la tuh sbb pinjam xsmpai seribu tp kene baya empat ribu. A nih stres sbb dia xde duit nak byar. 

aku xtau la dia terdesak sgt ke ape time tu sbb dia xpenah cite pape pon tp apsal ko pinjam dgn org mcm tu?dah tau akibat dia kan?apsal manusia susah sgt nak amik pengajaran? skang dh mcm ni baru nak stress+tensen.
pastu kami2 nih pegi la kat dia ckap sabar la jgn stres mcm ni.lain kali ade masalah bgtau la jgn simpan sorang2..bnyak la aku+budak2 ni bebel2.org tgh stres pacik2 nih mmbebel plak..wkakakaka..
pastu dia mcm kene rasuk ke ape mcm org isteria jerit2 kate xnak idup dah xnak idup dah..
oke..yang ini darah aku mmg menyirap!!!
aku paling benci org bepikiran sempit mcm nih.
ober acting plak ko meracau2 smpai kene kerahan tenaga bebudak nih kene pegang+tenangkan beliau.hahaha..
aku mmg menyirap tapi mula2 aku kool..tolong tenangkan jugak, sabarlah jgn mcm ni,bla3..
tapi dia mcm dah xdenga ckap org duk meracau2 merapu2 kate nak mati nak mati nih makanya baje itam teruslah hennshinnnn!!!!

mlm td aku pinjam aura mafia jalan sultanah sikek..
tengah2 dia duk meroyan nak mati nak mati tuh, terimalahhhh....
tumbukan padu maut!!!!
dushhhh!!
terus diam. senang ati aku.gedik sgt duk jerit2 mcm org xbetol.

iskal: haa diam pon.
aku : ntah..susah sgt nak diam.skang meh duduk elok2 cite betol2.
dia  : *terus duduk bersila*

pastu dia cite la pasal hutang dia tuh, betol la dia pinjam duit dgn sape2 tah pastu kene bayar balik beganda2.pinjam 800 bayar empat ribu?
ko pakai sistem ape lah??? ptot la bnyak duit nak bg pinjam org..tsk2
tengah2 duk cite tuh tetibe je,

iskal : dahtu umah ko ade kene simbah cat merah x? biasanya  mesti ada kan? *dialih bahasa sbb aku xreti nak taip slang kedah beliau.wkakakaa*

oittt soalan tuh aku rasa mcm nak bekhen aje dia..huakakakakaka.orang tgh stress dia tnye soklan mcm tu plak.tsk2.
budak ni stres sbb dia tkot keluarga dia tau..yang aku kompiusnya tengah2 duk cakap elok2 tibe2 sawan dia datang lagi..nanges2 kate xnak idop  lagi..
adoi laaaa..aku xtau la dia ni spisis ape..nak tumbok lg kesian plak.

aku : wehhh!! ko tau x ko ni bodoh? *geram.heh!* dalam tv dalam sotkabar dalam majalah kat mane2 pon dh bnyak org ckap pasal keburukan pinjam duit dgn along nih.yang ko pegi pinjam jgk kenape? dah tau akibat dia mcm mane tp nak pinjam jugak.cerdik ke tu?dah tu dah jadi mcm ni senang2 je nak mati?? nyawa ko ni nilai dia empat ribu aje ke?? xke dua kali bodoh kat situ..bodoh sekali dah la!

iskal : bodoh abadi ke ape ni weh? *muka xde perasaan*

huakakakakkaa..hoiii ish! tau x pariz aserap tahan gelak smpai rasa kerem perot?tau takkk??? seb baek aku jenis bleh kaber gelak..muka xde pasaan aje tp dlm ati tuhan je yg tahu..muakakakakkakakaka
org xabes lagi nak basuh budak tu dia buat lawak.tsk2..terus aku xjadi nak teruskan..
tapi sebenarnye aku xmaksudkan dia bodoh betol pon.maybe masa tu dia mmg terdesak nak pakai duit sgt2 kot.aku nak dia sedar aje.jgn ckap merapu2 mcm tu..siyes aku xsuka bila ada masalah pastu pikiran asik ingt tanak idup dah sbb idup susah..wat the fishhh!!!
belajar dari kesilapan la kan?
jgn la main2 nak ilang nyawa mcm tu je..sia2 oke!
tapi aku siyes kesian tgok dia smlm.slama ni dia oke je xde ckap pape tade la nmpak mcm dia ada masalah..tiba2 je jd mcm ni.huhuhu..

bila keadaan dh reda sikit, kira oke la dia pon dh kembali rasional kami pon amik keputusan nak balik umah dulu la sbb lewat dah pukol doblas lebih kot..balik umah kompem aku kene bebel lg.huakakakakka.
kami pon dh bagitau dekat dia kalo ade pape next time bagitau la.bukan baru kenal sari dua kan? dah lame pon.same2 nari2 tonggang tebalik dalam studio tuh.hahaha.bukan dia sorang la orang lain pon sama..
ucapan penutup adalah daripada presiden studio tesebut, encik mafia...

beliau : weh, ko xabis lg hutang along ko nak hutang dgn aku plak ke? ni cermin nih mahal wehh apsal ko pecahkan? *sekali lagi dialih bahasa*

huakakakakakakaka..mangkok laa iskal...
cepat2 aku tarek dia ajak balik umah.bongek aje la pangai.dia suka buat aku gelak..
sume org tau dia xsiyes pon pasal cermin tu sbb lepastu dia gelak2.
adoi laa..

pagi tadi aku dapat kol A bagitau semua dah settle..alhamdulillah..lega ati aku denga..
bagaimanakah masalah itu diselesaikan??
biarlah rahsia.hee

moral of the stori : pikir dulu sebelum buat ape2.jgn amik jalan mudah sgt sbb jalan mudah tu la kdg2 yg akan bawak kepada masalah..

sekian terima kasih

saya dengan hormatnya,
bajeitam yang hot XD




No comments: