Wednesday, February 24, 2016

alkisah di terengganu



salam sejahtera anak2 sekalian alam semesta.
hari ni pacik besiaran di kuala Terengganu. hihik
best wess! best sejuta kali.wakakakakakaka
aku datang sini ari isnin aritu. kemain esaited lagi nak datang teganu
setelah behempas pulas memujuk ayahanda sayam makanya beliau besetuju aku bawak firdie aserap ikot sekali.
ini dinamakan apa anak2?
inilah dinamakan sorga. wakakakakakakaka
kalau aku sorang mane feel. rasa mcm im mr lonely je nnt
makanya aku dan adik sayam haruslah bepoya2 sampai lebam
ari isnin aku gerak awal dari Kedah. lepas subuh tu terus gerak
sebelum semayang subuh tu memang dah siap mandi sume dah
lepas solat terus gerak.
tengahari dh sampai sini.petang aku dh setat pogrem makanya adik sayam sambung tido dalam bilik.
malam merayap la wess..rugi la kalo teperap dalam bilik je
aku pegi round2 dalam kete je sebab malam kuala teganu xektip.
tapi lampu cantik la. aku menyeberang jambatan sultan Mahmud pegi makan kat duyong. banyak lampu cantik mcm kat icity.wakakakaka


ari selasa aku dapat kejutan-yang-boleh-buat-heart attack daripada mom
dia kol aku suh aku jemput dia kat epot sebab dia nak dtg.
aku ingat dia tipu wess.
sebab aritu dia ade ckp2 nak ikot tp pastu xjadi sbb tkot dad xbg
aku tepon dad tnye betol ke.
ko tau x mase aku kol dad meke dh kat epot.
merapu oke mak aku.wakakakakakkakaka
aku ade pogrem pagi sampai pukol 2, so aku suruh fir hantar aku dulu lepastu fir pegi amik mom.
seb baek kami dh familiar dengan kawasan pantai epot tuh jd xde la adik aku sesat
lepas aku kol dad tuh aku bagitau fir. fir kate kat aku ' fir rasa kita silap besar la bang sent gambar pasar payang kat mom'
ouh aku sangat besetuju dengan pendapat bernas adik aku.
wakakakakkakakakaka
mak aku tu kalo boleh dia nak angkut pasar payang tu letak tepi rumah rasanya.
dia punya borong tuh aku xtau la nak cakap
sesedap rasa dia je. yang paling best sebab dia balik naik flight makanya segala barang mak nenek yang dia beli tuh mestila letak dlm kete aku.
seb baek aku dtg bedua je dgn firdie so boleh la kot isi barang mom.
kalo xmuat jugak aku lipat je la kusi belakang tuh kompem gedabak besar gila ruang. mom nak letak helikopter pon boleh mom
wakakakakakakakakakakakaka
aku baru je lepas antar dia pegi epot pukol berapa tah tadi lupa..8 sengah kot. dah sampai Kedah dh pon.
sempat la tido satu malam kat sini.


pastu bilik aku ada 2 katil single je
tapi katil single hotel kan besar la jugak boleh je aku tido dgn fir
katil fir opkos la mem besar konker
wakakakakaakakaka
somel je la pangai mak aku nih. ikot suka ati dia je nak buat apa
firdie nih dia suka menganjeng mak aku. mak aku xboleh tau kalau dia tengok fir manja dengan aku lebih2 nnt mula la stat syarahan/bebelan/potpet2 dia
ayat mcm biasa la.sama je ulang2 dr dulu 'fir dh besar' lepasu at the end memang aku la yang kene setepek. 'tu la fari, manjakan sangat dh besar pon perangai mcm tu,bla3' XD
tapi dah name pon firdie aserap. lg ko xsuka lagi dia suka buat
sebenarnya kalau aku bedua je dgn dia, dia oke je xde nak pelok siom pon
tapi disebabkan mak aku ade lepastu dia tido dgn aku makanya dia agak tumbuh tanduk la sikek.wakakakakkakaka
tapi aku rasa mak aku malas layan la.dia cuma bagi jelingan membunuh je XD
last2 dia dah menyampah kot terus dia sound sedas
'hey u two, give me a break. berbulu la mata mom tengok'
huakakakaakakakaakakaka
kesian mak aku. fir gelak bedekah. adoi la.


pastu siang tadi lepas aku habis pogrem kami pergi mydin mall sebab aku dapat tau dekat sana ada mee tarik
hoyehhh!!!
mee tarik mmg peberet aku. aku suka gila sebab mee dia xsama mcm mee yang banyak asid boric tuh.hahahahahahaha
lembut sangat wess. rasa puas je makan pastu banyak kot.makan semangkuk dah kenyang.
aku suka yang beef noodles soup ke ape mende tah name dia. sedappp!!
aku siap tapau bawak balik bilik. hihiks
kalau bab2 noodles nih memang ko bagi kat pariz aserap la
balik Kedah nnt mengigau la nak makan mee tarek.tsk2
ko tau x apesal pacik suka nak dtg teganu,nak?
mestila ko xtau kan? wakakakakkaka
sebab aku suka sangat makan ketupat sotong!
arghhhh!!! ketupat sotong adalah kebahagian okee
aritu aku pegi Kelantan kemain jakun bila jumpa ketupat sotong
tapi.......
bukan ketupat sotong ini yang beta mahu.tsk3
xsama kot ketupat sotong teganu dgn klantan
yang Kelantan warna coklat pastu manis.
ai em sori bebeh ai kenot go.hee
yang teganu punya kaler putih sbb kuah dia buat dr santan. rasa lemak.
inilah yang kita cari.wakakakakkaakkaka
aku jumpa masa jalan2 kt pantai epot. mulanya nak pegi makan sotong goreng tepung pastu Nampak tepi jln ada org jual ketupat sotong.
terus brek mengejut pergi terjah ketupat sotong dulu. wkakakakakaka
time kaseh kakak sebab jual ketupat sotong tepi jalan.
kompem tido malam ni aku xmengigau dh sbb dh dpt makan XD


ari ini besamaan ari rabu maka tamatlah kerja beta di teganu
aku dh mintak cuti sehari dengan dad esok sebab aku ade pogrem lain yang semestinya xbekaitan dengan opis pon.hahahaha
esok aku nak pegi Pahang dekat akak aku.
alang2 firdie ade baiklah aku buat pogrem makan angin dengan beliau.hahahaha
kamis pegi Pahang tido sana semalam. jumaat gerak pegi kl pulak dekat adik sayam lg sorang. tido sana satu malam pastu sabtu balik alor setar
ahad masok opis T__T
gigih sangat jalan penceritaan aku.
fir dah rindu sangat nak jumpa darius. darius lagi esaited kot
lepas kak long bagitau dia kami nak pegi sana dia asik bilang hari je tunggu hari kamis xsabar nak jumpa dengan ankel fir.
masalah skang adalah..........
cemane aku nak sumbat barang2 peninggalan mak aku dalam kete nih?
wakakakakakaka
dah la budak2 kat opis kemain lg watsap aku kirim beli tu la beli ni la
aku mane reti okee beli barang. wakakakakakaka
aku beli hadiah je la kat meke sebagai tanda mintak maap sbb aku xreti nak beli2 barang org pesan.tsk2
lepastu nnt pegi Pahang ko tgok la akak aku sumbat bnyak mane barang plak
kalo boleh dengan kolam2 ikan patin kot dia nak bagi suh bawak balik
wakakakakakakaka
akak aku nih meriah tau. suka beli banyak2 pastu paksa suh bawak balik rumah suruh bagi2 kat sedara mara.
tgok je la kete aku nnt jd cemane.
set comforter mak aku bantai 3 wess. aku gelak je bila tgok barang nih dalam bilik.
dia siap meset aku baru kejap td suruh bawak balik barang2 dia jgn satu pon tetinggal.
mak aku dgn akak aku sama je pangai.
kalo boleh satu penduduk alor setar tuh wess dia nak bagi barang2 yg dia beli. wakakakakakaka
gasakla korang asal korang hepi.


so malam ni malam last di kuala Terengganu.
tapi jangan bimbang aku kompem je aku akan dtg lg kt sini nnt
sebab anak aku dah protes xadil dedi pegi dgn ankel fir je.wahahahahaha
harap tabah ye anakanda. cuti sekolah dedi bawak hakim dtg sini lg
kita makan mee tarik lg.hihiks
makanya tamatlah sudah pogrem makan angin pacik di kuala trg
aku harus tido la sebab esok nak gerak awal. boleh sampai awal
tapi xde la lepas subuh. Terengganu - Pahang bape jam je pon.
ari selasa masa mak aku sampai tuh, malam tu aku ade la mengadu letih pastu dia suh aku tido.
aku kate xboleh tido pastu dia kate dia pon xboleh tido
pastu dia pegi buat air kat aku
dia sengaja buat air kopi kat aku XD
dia tau aku kompem tido lepas minom kopi.
aku memang xboleh minum kopi mmg aku mengantuk.
lepas minum tuh aku tido oke
kompem mak aku gelakkan aku. wakakakakakaka
tapi jauh disudut ati beliau aku paham, dia nak aku rehat sebenarnya
dia tau aku ada masalah dgn tido aku. dengan penat lagi. dan dia tau aku xkan mengadu teruk2 dengan dia.
so tu je la ubat dia.whahahaha
terima kasih mom. u r the best!
ailebiuuu muahh muahh!!


oke la aku nak op dah
panjang gila haa aku taip karangan arini.
ini namenya pacik esaited oke nak cerita kisah aku diterengganu.
doakan aku selamat sampai kt Pahang esok.
ade sape2 nak kirim ikan patin?? nnt aku bawak dgn kolam dia sekali.
wakakakkakakakak
sila stop merapu pariz aserap!
aku tido dulu....papaiii




semoga ketemu lagik yuk *buang tebiat*






saya yang hot,
pariz aserap.

No comments: