Tuesday, June 11, 2013

muktamad


I've change my mind.

aritu dalam entry sebelum ni aku ade bagitau lepas abis stdy akhir bulan ni aku still nak stay kat florence ni..nak balik sini balik lepas raya, lepas abis summer..

tapi tadi aku dah buat keputusan..
aku xjadi stay sini..aku nak balik melesia..
cukoplah 4 taon aku jauh dengan hakim..aku dah xboleh..
siriyesli rendu sangat2 dengan dia..
aku ingt aku boleh duk sini untuk satu taon lagi tapi...
I just can't!
rendu sampai tahap nak nanges..boo!!dedi manja..!
lagipon muhammad hakim tanggungjawab aku..
dulu mak ayah aku jaga dia sbb aku stdy jauh..
tapi skang aku dh nak abis blaja kan? so dah sampai masanya aku pikul tanggungjawab sepenuhnya sebagai seorang ayah..
atau lebih tepat, single daddy..hahaha
eksaited gile!
time kaseh sgt2 dekat mom ngan dad selama ni..
denga sore hakim eksaited td pon dah buat aku mcm nak sawan aje nak balik sana cepat2..dia hepi gile bila aku bagitau perkara nih..
"dedi dah x pegi sana dah lepasni?"
eksaited oke sore beliau..
aku pon dah xsabar nak balik..nak tebus balik masa aku dengan dia..
aku pon dh ckap dengan ankel peransisko pasal nih..dia xkesah lagipon dia tau situasi aku..tenkiu2!
nnt aku bawak la hakim dtg florence bile cuti sekolah jenguk2 fir dengan beni,mcm kak long selalu buat tu..hahahaha
xpon ikot suka aku la nak dtg bile2 pon MAS tu kan apak aku punya *wakluuu* wkakakakaka..
so, keputusan pariz aserap memang muktamad!
my son is my priority.
aku nak dia pon rasa mcm budak2 lain rasa,ada ayah pegi anta/amik balik sekolah..
walopon takde mak tp atleast dia ada ayah nak mengadu/cite2/membebel2 pasal hal kat sekolah dia..
anak aku suka oke membebel2 cite2 pasal sekolah dia walopon dalam tepon..whahahahaha..
aku suke denga sbb cite harian dia lagi menarik daripada cite aku kat u tuh..Zzz~
XSABAR WESSS!!!! wahahahahaha..

tapi aku ade satu persoalan..
kenapa muka muhammad hakim makin ari makin mcm alien? *soalan apekah?*
maksud aku, alien mcm aku nih..
aku xtau kenapa..
ke dia anak aku betol wess??wahahahhaha
gile dah dedi..bile kale aku kawen plak?
siyes wess yg ni satu yg aku xpaham..
even aku bukan ayah kandung dia, dia bleh ikot muke aku ke ape?
ke mak aku pegi buatkan dia pastik sejeri?wakakakakka..meh la tumbok muke pariz aserap nih..
tp betol wess aku tertanya2 dari aritu lg..ade x sape2 ade jawapan?huhuhu

tapi xpela kalo dia ikot aku senang sikek aku nak menjawab dgn org2 lain nnt..
kalau x asik xpecaya je aku dedi dia..
walopon saya muda *la sgt* tp saya seorang dedi tau..haa jangan coba2 nak ngorat saya..wkakakakaka
merapu jadah ape pariz aserap nih..
aku rendu beliau wess..huhuhu
xsabar nak pelok siom anakanda beta..nak dukung smbil pusing2 lg mcm kat epot aritu..hahahaha..oberdos oke dedi..anak bukan dajah 1,2 dh wess dah dajah 4..hihik
TAPI...
ADE AKU KESAH KE???
lg 2 minggu kene sabar sikek..kene betarung dengan final exam dulu sebelum boleh begelak ketawa bergumbira..
nanti balik sana bukan untuk berpoya2 berjimba2 ye pariz aserap..
sile letak dalam kepala otak sikek, buat reminder pon tape..balik nanti kene MASUK OPIS!AI RIPIT, MASOK OPIS!! haa urop besar siap.
memandangkan aku tade bnyak pilihan kan so nak buat mcm mane lg..
duk florence pon keje..balik sana pon keje jgk..makanya terimalah hakikat pariz aserap dah tua dah kene bekeja..wahahahhaha
makanya pacik akan bekerja dengan rasmi/fulltime lepasni..tak bleh bnyak main dh.xbestnyaa..huhuuu..
rasanya semngat bajeitam dh kembali selepas sebulan dua dia pergi tah kat mane..hahaha
makanya I am ready for my future! *semngat mahsuri meresap tibe2*

oleh itu keputusan pariz aserap adalah muktamad..
sebarang persoalan tidak akan dilayan *kaetan?*
whahahahahahha..
skang masa untok pokes final exam dulu..

anakanda yang jauh dimata dekat dihati,
sile besabar ye tunggu dedi balik..
dedi kene berperang dengan rasaksa jaat *final exam* dulu sebelum bleh balik kedah dengan aman dan tenteram sebab dedi kan bajeitam..hihik
ailebiu so much,my boy..

ya tuhan, tenangkanlah jiwa ini untuk menghadapi segala kesulitan/kerinduan terhadap anakandaku yang tercinta..amin..

malaysiaaa oh tanah airkuuuu...
nantikan kepulangan beta!!!


*saya tahu ada orang lain yang merasa gembira juga dengan keputusan ini.wink XD*


yang benar,
beta-bajeitam-yang-hot *muke mintak tumbok*

2 comments:

Nur Hafiza Rahsid said...

semoga dipermudahkan urusan marco. selamat menjawab exam!

ehemmm saya juga tahu ada orang lain yang merasa gembira juga dengan keputusan ini. *sepetkan mata* hihik

baje itam said...

macik, ko diam bleh x? boleh x hah??wkakakakakaka..siot kan suke keji dgn aku..aku abg tau ko xbleh derhaka nnt aku sumpah jd batu..wakkakakaka..

okela macik goku kesayangan beta, aku doakan ko sakses jugak wess untuk final exam nnt..semoga dipermudahkan urusan kita..jawab exam elok2..kalo xbleh jawab ko sebut name aku..pilih aje name yg mane mesti ilmu mencurah2 dtg..wkakakakakka..gud luck tau..nak exam jgn stress2..
chayok2..go goku go! XD