Wednesday, June 5, 2013

final sem!


setelah sekian lama..akhirnyaaaa!!!
sampai jugak parizaserap ke penghujung semester..
lame gile wess rase nak abiskan stdy nih..
mane taknye orang lain 4 taon je ade yg 3 taon sengah je pon..
aku bantai 5 taon..wuwuuu~
drop sem aje pon dh dua kali..tp xpe la nak buat cemane kan kesihatan xmengizinkan mase tu..
bak kate kak sofi pon ilmu aku dpt lebih sikek dari org lain...
dah same tarap dgn professor haa dia kate..
kak sofi menganjeng sayakah? whaahahahahhaha

pacik xsangka nak, akhirnya pacik nak abes jgk stdy nih..
ingtkan nak kene stdy smpai tua..wkakakkakaa
oberdos pacik nih!
selama 5 taon kat sini mcm2 pengalaman aku kutip
daripada junior skang nih dh jadi paling senior..wahahahhahaha
daripada kenal kawan2 sorang dua je smpai dh beribu2 lemon skang..
siriyesli pengalaman banyak sangat..ade yang best ade yang xbest ade yang hepi ade yang sedih..
paling ketara adalah umor pacik ye anak2...
dah 26 taon wess skang..dah matured nih..ptotla rase makin hot je
*hantok pale kt menare pisa laju2* XD
tapi tetap ade satu yang xberubah..hee
minat terhadap bisnes field tetap xdtg2 walopon dh 5 taon..huhuhu
dah xdapat nak tolong dh yg ni satu..
tapi tu bukan alasan untok parizaserap xstdy oke..
waloapepon tetap kene buat yang terbaek..
whether I like it or not, that's the different story..
mom dgn dad serta warga jalan sultanah *kaetan?* jgn risau, beta bejanji akan kekalkan pointer..hihik

final exam tgh on the way..belom smpai lagi..hahahaha
abis final exam terus cuti summer..
makanya opkos parizaserap balik mesia..ko gile ke ape nak bersummer2 time kat sini? panas wessss!
siriyesli florence sgt panas bila summer..huhuhu
org kat sini pon pegi becuti kat laen tahuu..
skang ni pon dh terasa bahang dia..
maghrib pon pukol 8 lebih2..seb baek xpose kat sini nnt..
kalo x mmg pegi teraweh pukol 11mlm la nampaknya..huu~
tapi rasenye aku tade la kot balik mesia terus nnt..
lepas raya aku dtg sini balik..atas sebab2 yg agak peribadi *la sgt*
muakakakakakakakak..
ulang alik la kot nnt..tape pacik kan bajeitam,,dh bese ape ade hal takat Kedah-Florence *belagak nak mamposs pacik nih* wkakkakakakakak
so, aku tade la rase sedih feeling2 lebih2 nak abes stdy sbb aku stay sini jgk nnt..whahahahahaha
jiniyes x pacik? *mintak penumbuk*

nnt kene tek ober kedai la pulok..dah xbleh maen2 pegi tapau makanan je nnt..
tapi aku xkesah sgt pon sbb rasenye mmg dari dulu ankel yg urus..
aku pegi tengok2 aje smbil buat onar..wkakakakkaka
eh tapi aku dah terer okeee buat kopi!
tapi yang latte aje la aku reti sbb aku paksa budak ni sorang aja aku cemane nak lukis heart shape kt kopi tu..
seteres aje dia.. dlm ati mesti mcm ni, "eh aku dibayar sbb nak buat kopi ke nak ajar malaun nih lukis2 nih?" huakakakakakkaa
aku suh dia aja aku lukis, dia suh aku bancuh kopi dulu boleh??
malu okeee..sebabnya aku adalah xreti..heh heh heh
saya xminum kopi makanya saya mana tau nak buat..
tapi pakai yg coffeemaker tu je pon..TAPI RUMIT!! T___T
rumitnye sbb aku xreti nak tekan butang jadah ape nih wess bnyak2 nih..wkakakakaka..
aku mmg xberguna la bab2 kat dapur nih..tsk2
pastu susu nak kene steam dulu smpai dia mcm pekat2 mcm krim..
tapi steam pon pakai coffeemaker jgk..ko jgn pegi steam atas dapor wesss..wakakakakakka
tekun je parizaserap buat tau..lepasni tayah gaji org dh bia aku buat sndri..
haa tkot x nak dtg minum??tkot x??wkakakakakka
mula2 aku tgok dia buat mcm goyang2 pitcher susu tu dlm cawan senang gile
lepastu dengan rakusnya aku smbar pitcher kat tgn dia nak buat jugak..
haaa amek kau bentuk hati la sangat!! wkakakakakakakakakka
xjadi ye tuan2 dan puan2..
tu la derhake kat sifu xsmpat2 nak buat..
lepas 3 4 kali try nampak la bentuk hati tu..
BETA PUAS!! :) tp itu je la pon yg aku reti..hahahaha

tadi dpt makan nasi ayam..omnomnomnom
semestinya la bukan aku yang buat kan..
kalo aku terer buat nasi ayam aku pegi daptar masok iron chef terus wess..wkakakakakkaka
nasi ayam tadi ade jiran *la kot* anta..
jiran xjiran sgt la sbb umah dia xdekat pon ngan umah aku..dia hujung belah kiri depan jalan aku hujung belah kanan..
bebudak junior kt u aku..pompuan la kan..laki ade ke yg reti buat nasi ayam?
ade la kot..yang xreti ape satu nih aku aje
bebudak pompuan nih rajen la jgk masak..rajen jgk la dia anta kt umah aku..
kdang2 ari2 kot..
haa jgn smpai parizaserap syak meke nak ngorat kami lelaki2 ini plak dh la..
oke ade sape2 nak tumbok aku x..wkakkakakakaka..
tapi tape la rezeki jgn ditolak kan..makanya aku bantai aje..hihik

aku rasa sejak seminggu dua ni aku rasa hepi riang ria ari raya je rasa..
sebab dah nak abes stdy kot..
sbb aku rase mcm beban atas bahu dh nak ilang dh..
siyes rase lega sgt..
lepasni parizaserap bukan student dh tau tapi pembuat kopi tegar plak nnt..wkakakakakkakaka
lingkop la bisnes..
matiklah pacik kalo mcm tu XD
banyak mainlah pacik nih..final exam dh on the way pon xsedar diri lg..hahaha
tapi aku mmg xstdy siang2..siang2 kite berpoya2 ye anak2 sekalian alam semesta..tp berpoya2 dlm umah je la..
panas la wesss..nak kua pon malas..huhuhu
skang nih parizaserap seksi tau..kua umah pakai tank top dgn short pant aje..
disebabkan cuaca hot makanya dengan parizaserap sekali jadi hot..huakakakakakakka...
dah la sebelum ade yang muntah darah berjemaah nnt baik aku stop dulu.

sile doakan semoga pejalanan semester akhir parizaserap nih bejalan dgn lancar dan sakses..begitu juga dengan final exam..hee
permudahkanlah segalanya bagiku ya Allah..

mom kate sebelum nak exam kena bace nih,
'Allahumma yassir wala tu'assir wa rabbi tammim bil khair birohmatikaya arhamarrohimin' *kalau salah tolong betulkan*

dengan itu tamatlah sudah perbincangan kita pada hari ini..
sekian wabillahi taufik wal hidayah assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh! *tarik napas*



nama saya,
marco ^_^




2 comments:

Nur Hafiza Rahsid said...

nak habes jugakkkkkkkkkk!! Nak ganti tempat gue tak wahai incik baje itam? heeee~.

Marilah kita bagi doblas tepukan paling gemuruhh pada pariz asrap sebab beliau terbukak hati belajar buat art2 ape kat kopi(baca:porak perandakan dapur). wakakakkaka. lepas ni buat yang 3d ape gambo tucen tu tau. Hihik.

baje itam said...

ganti tempat ko kat sawak tu? xnakkkkk!! tade line intenet..wkakakakakaka..

nasib baik doblas tepukan je wess kalo doploh aku bukak cawangan kat pontian satu nnt..wkakakakakak
tapi macik, aku reti yg tu satu je wess..penat aje bg doblas tepukan =))

buat 3d gambo tucen? aku tkot tuka jadi singa nnt..wkakakakaka..yg tu kene lukis la tgn aku kan keras mcm kayu mane reti nak lukis2..ape kate ko buat sndri je kt umah..hihik