Saturday, June 14, 2014

5-1



ai ripit 5-1 oke!!
spain kalah hoiii.
makanya ko dengarlah pariz aserap jadi pengulas sukan arini.wakakakaka
aku xde la kompiden gila2 spain menang ari ni sebab kita sume tau belanda kuat. sneijder, van persie, arjen robben ; 3 org nih pon dah ckop dah nak gegar pihak lawan.
tapi 5-1 tuh..... tsk2
kalo 3-1 aku boleh terima lagi rasanya. even brazil lawan Croatia malam td pon menang 3-1 je.
nih kena belasah 5 -1 dgn belanda.
opkos la sume org letak high expectation dekat spain. 2 kali juara euro sekali juara world cup. berturut2 kot. 2008 2010 2012.
tapi tadi....... *$&^%($&#


dah la 1 gol tuh gol penalty je *time kaseh xabi Alonso sbb tendang penalty masok gol.hee*
penalty yang aku rasa xlayak pon pengadil bagi kat sepanyol.
sebab xde kekasaran pon dalam kotak penalty. si costa tuh jatuh sendiri bukan sbb dikasari.
lepastu sebelum break van persie 'terbang' tanduk gol masuk. casillas xsmpt nak react pon dia tgok je.
siriyesli first half spain bnyak control bola. aku suka cara meke passing bola dekat2 tp cepat.
tapi masa seken half sepanyol dah main tah ape2.
belanda plak yang control game.
u noe the word motivation?
aku rasa belanda sgt betenaga lepas dia samakan kedudukan.
meke dpt motivasi drp gol pertama tuh dan meke main sangat laju.
strikers meke mmg the best tadi ;arjen robben dengan van persie.


aku xtau nak komen ape pasal spain.hahaha
siriyes xtau.
sume mende xmenjadi ari ni.
paling aku xboleh terima gol keempat belanda *sigh*
casillas why???  T___T
he's not in his best condition today. siriyesli.
dah la dapat satu kad kuning.tsk2
defender pon so-so je tp still oke la. harap sgt lepasni pique dgn ramos lebih bekerja keras.
aku xsuka pemain spain nombor 19. diego costa. siriyes aku xsuka.
aku harap sgt seken game nnt dia xde dlm kesebelasan utama.HAHAHA
seken half mase dia keluar ganti dgn fabregas tuh aku lega abes tp fabregas xmenonjol plak.tsk2.
even torres masok ganti silva pon still xbleh skor gol.
bola dh depan gawang kot wes tp xmasok jugak. wat a waste.


so, aku rasa belanda mmg layak dapat 5 gol ari ni kalo tgok daripada gaya main sepanyol.
kalo seken game nnt pon meke main mcm nih jugak mmg tayah nak berangan sgt la even nak pegi semi final pon.
pacik kecewa nih.hahahaha
tapi aku tanak la kritik lebih2 plak. aku main bola bukan terer pon.
tapi siyes la, kalo main mcm tadi tuh mmg xde harapan langsung.
tapi kredit tetap harus diberi untuk  dua orang pemain spain yang aku rasa mmg layak dipuji ; andres iniesta dengan david silva.
meke main best.
TETAPI!! tolongla jgn letak si costa tuh dlm kesebelasan utama plisss....
muakakakakakakakaka


aku rasa aku dah sudah meluahkan perasaan tentang kekalahan spain tadi kat sini.waahahahahahaha
im looking forward for the next game.
sila jgn kecewakan beta ye.hihiks






saya-penyokong-tegar-spain,
pariz aserap.

No comments: