Sunday, June 22, 2014

insiden malam ni



jumaat aritu aku pegi kat kampong abah iskal kat pokok sena.
pegi saje2 dah lame xpegi sana lagipon aku suka duk kat sana sebab boleh tengok bendang hari2.
bukak pintu dapur je terus nmpak bendang. ko tau x betapa sorganya rasa dia.
tapi sebelum nak sampai sana mmg ko Nampak pokok getah je la memanjang sepanjang jalan. hahahaha
sana mmg tempat peberet aku. aku paling suka lepak belakang umah. kat situ dh ade bangsal(?) makanya pacik boleh duduk sambil tgok bendang.
tapi aku bukan nak cite pasal bendang pon.wahahahahaha
aku nak cite pasal adik sepupu iskal. anak macik dia.

memandangkan aku mmg dah selalu pegi sana so kiranya kami mmg dah kenal.
adik sepupu dia nih laki umo lima belas taon.
dari apa yang aku dengar dia nih boleh tahan la perangai. lebih kurang iskal masa zaman sekolah dulu. hahaha
ish, darah pahlawan mcm ni mmg mengalir dalam keluarga awak ek? XD
tapi aku siyes tade masalah dengan budak tuh. dia oke je.
baideway nama dia ikhwan. shahrul ikhwan ke khairul ikhwan aku lupa dah.hee
tapi aku panggil wan je *aku mmg suke sotkatkan name org*
dia ni la yang rajen gila teman aku pegi kat bendang siap amik gambar bagai.
selfie la katekan.wakakakakakaka
macam2 pesen gaye aku ngan dia dok buat depan kamera tgh2 sawah mcm org xbetol. tp dia rilek je layan je aku yg mcm jakun-xpenah-tgok-sawah ni pegi sane sini dlm bendang tuh. adek badek Daniel tuh pon dh xlarat nak layan aku.wahahahahaha.
meke duk je kt bangsal tuh tgok je aku,hakim ngan wan nih dok buat mcm2 gaye depan kamera.
kalau nak ikotkan dari pandangan aku, dia nih ceria, selalu gelak2, kelakar.

tapi lepas isyak tadi aku tekejut gila bila dia kol aku bagitau dia ade kt stesen bas kt sahab perdana tuh.
aku tnye dia, 'wan buat ape kt sana malam2 ni?'
dia kate dia lari dari umah. astagaaa!!!
mengucap panjang aku. dah la malam2 ari plak tu.
aku xtau nak kate ape xsempat nak bepikir ape2 terus aku capai kunci kete pastu suruh dia tunggu kat sana jangan pegi mana2.
dah nak smpai kat stesen bas tuh aku tepon dia tnye dia kat mane. dia bgtau ade kt depan stesen bas tuh je.
lepas aku paking kete aku pegi la kt situ cari dia. xde okee!
aku dah risau mcm ape dah. aku kol lg tnye dia kt mane. dia kate ade kt lain plak dh. sabar je la aku budak kecik nih.hahaha
tapi aku lebih kepada risau la. sebab dia budak2 lagi. merayau malam2.
pokok sena – alor setar dlm setengah jam jugak kot. berani gila main lari2 dari umah mcm nih.huhuhu
aku siap belari bagai cari dia sbb risau tkot jd pape. mane tau kena culik ke ape. sape nak jawab? skang sume benda boleh jadi.huhuhu
seb baek aku jumpa dia. masok dalam kete aku tepon iskal bagitau dia pasal nih.
aku smpai umah iskal dh ade dh.
persoalannya disini, kenapakah budak kecik nih tepon aku bukan iskal? wahahahahaha.
persoalan yang maha penim.

dah sampai umah baru aku ingt nak tnye dia mcm2.
tadi asik duk risau smpai xsempat bepikir pape.hahahaha
dia kate dia gaduh dengan ayah dia.
kdg2 aku rasa kesian kt dia sbb selalu kena marah dengan ayah dia.
aku xtau la kebetulan ke ape tp tiap kali aku pegi sana mmg akan dengar la ayah dia marah2 dia.
tapi still tu bukan alasan untuk dia lari dari umah.
mak aku la yg bnyk bg nasehat kat budak nih. puan sofea mmg terer bab mcm nih.hahahahaha
tapi malam nih dia tido sini dulu esok baru aku anta dia balik umah dia.
iskal pon dah tepon mak ayah dia td bgtau dia ade kt sini. tkot mak dia risau plak.
iskal ajak balik umah dia td tp wan xnak.
aku rasa dia selesa dgn aku kot.hahahaha
mau xselesa dh mcm2 gaye aku selfie dgn dia aritu.wakakakakaka

bila dh naik atas masok dalam bilik aku tanye dia lagi kenapa smpai nak lari dari umah? begaduh dgn parents tu biasa la sbb meke kisah pasal kita sbb tu meke marah kalo kite buat mnde xbetol.
dia diam je.
aku kate lg, wan xboleh mcm ni wan sekolah lagi. kena pokes kt pelajaran jgn buat mcm nih lg. nih esok dah xpegi sekolah dh bape sbjek rugi.
pastu dia jawab, wan xpandai,bang. sekolah pon buat apa ttp xpandai jugak. ayah pon selalu cakap wan bodoh sbb tu duk kelas belakang.
terdiam sekejap aku.
sumpah aku rasa nak nanges tp aku tahan.
aku rasa aku boleh terima kalau org lain yg ckap mcm tu kat dia. tp bila ayah sendiri yang kata mcm tuh...... T____T
aku asik tepikir mcm mane ayah dia tegamak cakap mcm tuh.
even kalo aku sekalipon, mcm mane xpandai pon anak aku aku xkan kate dia bodoh mcm tuh. sedih wess.
bila orang yang kita harap dpt bg kita semangat tapi dia ckap mcm tuh.
kalo kena kt ko ape ko rasa?
walopon dia tu ayah tp bagi aku dia xlayak ckap mcm tuh kat anak dia.
aku sedih gila td dan adalah sangat susah untuk menahan air mata ye anak2.
tapi aku sakses.hahahahaha
aku tanak la nampak sgt yg aku xsetuju dgn ayah dia. nnt dia pkir apa yang dia buat tuh betul plak.
aku ckap kat dia, xkesah la dia xpandai sekalipon tp tolong jangan smpai xpegi sekolah ataupon ade niat nak benti sekolah. aku risau gila tkot dia tanak sekolah dh.
sekolah tuh penting. xkira ape pon orang kate, ape pon situasi kita, please jangan tinggal sekolah. jgn abai pelajaran.
aku kate lg kat dia,xpe kalo ayah dia xsapot dia, aku ade kalo dia nak sokongan,bantuan whatever la. asalkan dia xbuat menda bukan2.
syg wess kalo budak muda mcm nih sia2kan hidup dia.
aku rasa bila dia buat hal ke ape ke tu sebenarnya dia memberontak.
dia nak ade sumone yang boleh paham dia, yang ade dgn dia bila dia nak becerita.
mostly budak bemasalah mmg mcm nih. dia xdpt pehatian yang sepatutnya. huhuhu

aku ingt lagi sorang mber aku, budak ceting.
dia muda dari aku bape taon tah. tapi dah xsekolah.kena buang.huhu
masa aku kenal dia umo dia nam belas taon.
lima belas nam belas nih mmg tgh darah panas kan?
mula2 aku kenal dia ari jumaat. mmg aku ingt la sbb masa tuh pukol 12 lebih aku dh nak op nak pegi solat jumaat. aku ajak dia skali pegi.
ajak gurau2 je la sbb kat room chat tu kan. dia kate tape pegila dulu.
pastu aku ajak lagi dan lagi  dia pegi solat.hahaha
dia dh hangin dah. dia maki aku ape tah. sbb mnyibuk. nak solat pegi je la,katenya. aku pon op je la.
lepastu malam tuh aku on lagi.dia ade tgh sembang kt room tuh.
aku tegor je la mcm bese. saje nak tgok dia mcm mane.
pastu dia reply oke je xmarah dah. so kami sembang2 gurau2 bahan membahan sama2.
lepas dh lame sikek tuh bila dia tgok aku on je terus dia p2p aku atau erti kata lain person2person chat. maknanya aku sembang 2 org je la ngan dia.
aku pon xtau out of nowhere dia cite kisah dia kat aku.hahahaha
umo 16 tp dah pandai minum arak, lumba moto, begaduh sana sini, bla3.
alang2 dia dh bgtau aku kan? bukan aku yg tnye so aku pon katela kat dia apsal buat sume tu? xbaik kan? aku pon setat la ceramah motibasi kat dia potpet2.hahahaha
aku ingt dia nak maki aku lg. tp dia ckap elok je ngan aku.
walopon aku rasa dia xmakan nasehat tp aku bagi jugak nasehat kt dia.
at least I try rite? hahaha
bila dh lame2 kenal dia, dh sembang2 baru aku tau punca utama dia dari parents dia.
parents dia strict sgt2 lg2 ayah dia. penah dia bagitau aku dia kena merangkak dari depan pintu masok smpai dalam umah mcm askar yang merangkak bawah kawat tuh.
so lama2 dia stress dia memberontak. keluar umah balik lewat malam.
padahal masa tuh dia baru bape belas taon.
lepastu buat hal kat sekolah sampai kena buang
dia cita satu2 kat aku.
aku rasa budak mcm nih jujur sebab dia cuma nak ade pendengar yang dengar luahan hati dia, yang boleh buat dia lega.
even dia sndri kata kat aku, dia xpenah cite kt org lain sbb xde org nak dengar cite dia mcm mane aku dengar. terus je dia anggap aku mcm abg dia.
aku mmg abang kesayangan ramai dari umah smpai la kampungchat.wakakakakakakakaka.
paling kelakar masa sembang kt room,aku gurau ngan dia agak kasar la tp dia oke je gelak2. pastu ade sorang chatter nih tibe2 nak gurau jugak dgn dia.
hamik kau terus kena maki.wakakakakakaka
chatter tu kate la dia begurau je. apsal marco boleh tp dia xboleh?
budak nih kate, eh marco ni abg aku suka ati dia la ko tu sape?
aku pon dalam ati terus je, wahh bekuasanya diri ini.huakakakakaka
walopon Nampak aku jnis layan je xkesah tp tiap2 ari aku nasehat dia. dia nak dengar ke xnak suka ati la.hahaha.
lepastu dia kate dia nak berubah nak cari keje plak xnak buang masa mcm nih.
masa tuh aku rasa hepi sgt.
seminggu lepastu dia bgtau aku dia dh dpt keje kat supermarket. tolong angkat barang2 kt stor. dia kate penat tp aku kate tape lame2 biasa la lgpon dia muda lg. bape bulan lepastu dia bgtau aku macik kt tmpt keje dia tuh daftar name dia pegi kem ape tah. nebes mcm ape dia. sbb dia xpenah pegi pogrem2 mcm tuh.
dia punya nebes tuh smpai dia ckap xbenti wess. tkot sgt.hahahaha
lepas seminggu dia balik kem tuh dia cite kat aku ape dia buat kt sane.
dia kate best. xpenah tepikir pegi kem tu best. dia kena buat poster la ade ektibiti lain lg la. esaited gila cite kat aku.
aku dh rasa mcm ayah dia plak bila denga dia cite mcm tuh.hahaha
tp aku hepi la sbb dia ade life baru. dia dh xminum arak, dia dh xlumba moto, dah xgaduh.
dia dh berubah.
tapi sayangnya lepastu aku lost kontek dgn dia smpai la hari ni.
aku xtau dia buat ape skang. aku harap sangat dia betol2 berubah. :')

panjang gila cite aku wess. ko bace je la
skang nih aku risau si budak kecik kat umah aku ni
esok aku anta dia balik umah. aku harap dia dengar dan letak dalam kepala la ape aku cakap td
aku suka sebenarnya bila jumpa budak2 'spesel' mcm nih. sbb bagi aku mesti ade sebab kalo meke beperangai mcm tu
aku selalu kuriyes nak tau kenapa meke mcm ni
sesetengah orang, bila jumpa budak mcm nih meke xnak kawan sbb tkot tepengaruh la kononnya dengan kawan yang xelok
tapi bagi aku, kita ade akal kan? kenapa perlu kite nak ikot meke? guna la akal tuh. biar mereka yang ikot kita
kdg2 kita xtau ape yang kita buat walau kecik mane pon bg pandangan mata kita tp besar pada mereka
jadi xsalah kan kalau kita try mendekati meke cuba paham ape sebenarnya yang ade dalam hati meke. sebab meke pon manusia mcm kita.
sebab tu aku suka dengar cite meke sebab kdg2 kita boleh amik pengajaran daripada cite tu.

and also, to all parents out there, tolonglah jangan cakap kat anak perkataan yang xsepatutnya bagi seorang mak/ayah kata dekat anak dia.
kita nak tgok anak kita bejaya, tp kita kata mcm2 kat dia lepastu bila dia xbejaya mcm yang kita harapkan, kita marah dia kita kecewa dgn dia.
sedangkan kita xpenah bepkir kata2 dari seorang mak/ayah tuh adalah doa.
jadi salah siapa sebenarnya? huhuhu.

aku harap lepasni si ikhwan ni xbuat mcm ni dah.
kalo lari dari umah tuju kat umah aku je xpe la. boleh tahan lagi.
tapi nnt kalau pegi tah mane2 mcm mane?
aku mmg agak marah kt ayah dia bila dia ckap mcm tuh.
tp aku tetap xsetuju budak ni  buat keja lari rumah mcm nih.
salah tetap salah.
xmasal dh jadi masalah aku padahal beliau ni tade kaetan pon ngan aku.wakakakakakakakakakaka
awak sepupu iskal hoii wan. apesal xterjah dia? apesal terjah beta dulu? XD
just kiddin'. u noe I dun mind :D

sepupu iskal sepupu saya juga.ahaks *sengeh mcm mintak penampar 40 das*
dah tido dh pon budak nih. penat naik bas tadi kot.
aku harap sgt semoga dia bahagia dengan hidup dia lepasni dan xikotkan sgt ati dia.amen.

there’s a quote saying, ‘always be fren with broken people cos they noe how to survive.’


well,life is not easy.




pariz aserap.

No comments: