Wednesday, August 3, 2011

gajet...!!!

gaye tules title tuh mcm aku ade banyak gajet aje..hihik..
sebenarnye adelah tidak ye tuan2 dan puan2..
tapi sebab aku rase buhsan tahap rimau dalam kandang
makanya....masa untok menderem la kt sini..haahahaha

senanye td mase tgh lepak2 dgn staff2 yg dikasihi nih meke kuakan topik nih..
mule2 pasal tepon..kak shima tnye pkai tepon ape..aku jawab la..lepastu dah setat dia tanye macam2 pasal tepon..ngange je aku..wakakakakka...
itu oke lg la lepastu ckap pasal mp3 plak..huakakakakakakak
beta adelah xde mp3 wess..kesian gile hidup ini..

sebenanye beta adelah kurang berminat untok membeli gajet2 tesebut.
aku pon pelek bin ajaib kat diri sndri
tp aku mmg xbape suke kot mende2 jadah mcm tu..hahahaha
bg aku la..drp beli mende2 tu baek la ko simpan duet..
haaa nnt duet banyak buleh kawen..gatal parizasrap! 

xdela,kalau dh emejensi kne beli tuh oke la kot sbb bende tu kan penting
contoh;enset la...
tp kalo ko dh ade tp menggedik nak yg latest..
asik2 nak yg latest aje..baek ko p antok pale kat dinding la
wakakakakakkakak...
jgn membazir wess...membazir itu amalan syaitonnn..

tapi aku penah membazir jugek.hee

aku pegi beli kamera godang *bak kate cik goku noapiza*
buleh botak seh rambut..tp puas ati la kot
kite adelah kne ikot kemampuan ye anak2 *tazkirah ramadhan bermula*
tp itu aje la kot yang aku buang duet mcm air paip aje rase..wakkakakaka

skang jom kite terjah mcm artist plak rase..hee.. apekah gajet yg beta ade..
tp kan seyes wa cakap lu..aku xkua duet sgt pon untok mende2 ni
aku pakai ape yg org kasi je..hihik..bukan kedekut oii..
tapi bab gajet2 beta adelah selow sikit napsu nye..hahahaha

haa  ini adelah jantong pisang beta...i kenot live without u..muakakakaka
ini adelah benda paling penting dalam idop aku..bukan enset..bukan mp3..
tetapi adelah...LAPTOP!!
                                                  gambar dipetik dari:google..hinss


aku malas la nak amek gamba laptop sbb aku tgh menaep2 makanya aku search google aje..ce ko teka laptop aku kaler yg mane satu?
haa cepat2 sape dpt jawab aku bg duet raye lime posen..
tettttttt!mase mnjawab tamat...hihik..
mestila yg kaler itam.hakhakhak..
ni laptop baru beta..yg lame sudah menjadi arwah sebab bnyak sgt duk ternak  baires2 cinta..huakakakakka..
DAN...
ini adelah adiah daripada marka saye..*malu* muakakakkaka
time kaseh kepada beliau..


                                  ini adelah yang lame yg sudah arwah


yang lame pon bukan aku beli sendri...hahahaha
yg ni mak aku belikan..sayang sehhh
anta kat kedai mntak repair tp tukang repair kate xleh baiki dah
ade problem ape tah..aku adelah bengap bab2 laptop..makanyaa adelah tak paham..tett!
baru lagi kan wess? nk buang pon syg..wuwuuuu
 
oke..skang beraleh kepada enset plak..
yg ni agak sedeh la sbb aku rase baek aku pakai enset dolu2 yg ade antena tuh..huakakakakka
pakai yg canggih2 pon bkan aku layan sgt..
enset beta adelah tidak lebeh dan tidak kurang hanya untok begayot2an sahaja ye tuan2 dan puan2..
jarang kot meset2 sbb aku kan DASAR PEMALAS! muakakakaka

                                                    ce ko tgok urop2 dia..lg la aku malas nak meset2

kecik okee urop2 beliau..sudahnye aku cari2 list name
dan terus tekan butang ijau tesebut..terus aje bunyi..tutt..tutt..
huakakakakakakaka..
bbm pon aku malas..jd tayah la nak tnye sgt pin aku ape..hee
ini pon marka beta jugak yg kasik..
eh dia suke la adiahkan aku mende2 mcm ni..

tape la org dh bg kan..besukor..
alhamdulillah syukurrrr..
kelaka gile oke..dia bg aku bb sebab nak bbm
sudahnye aku bg dia ifon dan memakse beliau gune ifon tesebut
adil la dia pkse aku aku pkse dia..=))
makanyaa no bbm2 la..wkakakakakakka

aku malas la meset2..lambat!
baek kol je..terus dapat..



                                   gambar ini jga aku petik dekat google

ini adelah enset lame wa..kalo nak tgok urop2 nombor2..
aku rase yg ini adelah besar sikek daripada blekberi diatas..
tapi skang..ini punye enset adelah terbuka kepada sesape yg nak pkai
wkakakakakakkaka..
tapi makhluk2 dlm umah aje la..xkan kat ko plak kan
xmasal aku nak kne pos ke ape..muakakakakaka..

lepastu kan..aritu ayah aku beli ape tah wess 

mcm yg tablet tuh..mule2 dia gebang kat aku
tp aku adelah tidak bernapsu langsung..wakakakakakka
salah pileh org la,dad..
hihik..


tp pas 2 ari dia bg benda tu kat aku...
garu kepale je la aku nak buat ape lg dgn mende alah tu..
saye sudah ade enset la dad..tsk2
aku godeh2 jgk mende tu..gedabak besar oii nak pegang pon malas..
huakakakakakka..

pas godeh2 jumpe games...warghhhhh banyak sehh
makanyaaa..aku bagi anak aku je la maen..hihik
xmasal aje beliau dapat enset-gedabak-besa satu
tapiiii...aku bg maen games je la..lebeh2 adelah tidak buleh ye muhammad hakim...
anda maseh besekulah..

                                     name beliau adelah galaxy tab..


dah la buhsan dh aku cakap pasal enset..sekarang jum beraleh ke topik laen plak ye anak2 sekalian alam..
ini adelah gajet yg paling mahal yg penah aku beli..
beribas2 ringgit mesia yg aku bazirkan..tskk2
astaghfirhullahalazim...

                                            ini pon dari google jugek.hee..

tp mcm ni la rupe beliau..nak amek gamba beliau pon beliau dh kene bawak lari dgn adek aku..hahahaha
makanya mntk tulun jase baek pacik google la...hihik
jasamu dikenang..time kaseh malaysiaaaa!

aku pon xtau apsal aku buleh amek kamera nih
lawak oke tgok bentuk dia..
kalo org laen sebok duk pileh nikon ke canon ke sony ke..
aku lebeh suke olympus..hekhekhek..

gamba sharp gilessss...xtipu *muke seyes*
tengah bejalan pon ko rilek je buleh snap gamba..
xde mcm gempa bumi pon gamba tu..wkakakakakakkaka
tp beliau ni besar la wess..
aku nak gntung kat leher pon aku malas.. malas lagi..tsk2 
kelaka okee kalo gantong..

kadang2 mcm nak baling kat dinding je..
tp bile pikir harge yg beribu2 lemon...heee
tape laa..sile jage baek2.. 
beliau ni tade la baru pon..2 3 taon jugak dh aku beli..betol ke?aku pon xingt..





wess..aku dh penat la taep..ensem gile ah muke aku kan duk opis duk tules belog2..wkakakakakkaka

ampon dad..sile jgn potong gaji saye..
dah la bia aku abeskan topk ni dlu..


haa ini adelah yg terakhir...
gameboy!!
tp bukan aku punye pon..aku beli dekat muhammad hakim
bile free2 dia maen la..
tp rasenye adek aku yg ober maen..
bile tnye.."hakim,mane gameboy?dedi pnjam sat"
mesti jawapan dia..."ankel fir pnjam td"
muakakakakakakka..


                                  ini gameboy muhammad hakim yg punya..haha




aku xmaen sgt pon mende ni..aku ngadap laptop aje siang malam..hihik
mase2 cuti mcm ni la nak rase besenang lenang wlopon kne keje 
nnt dh balik itali...tskk2..
lambat la wessssssss abes blaja...
saye adelah sudah tidak snggop..wuwuuu..

behenti merapu pariz asrap!!
dh nak kol2 tp solat adelah belom..hee
makanyaaa...hayya 'ala sollah....
beta behenti disini dulu ye anak2...
nak pegi jenguk anak2 buah kejap2 kot2 ade yg makan tgh ari nih
wkakakakakakakaka..

ma'assalamah wa ila liqo' 

 


 


 
 


                  


 
 
          

4 comments:

siti fairuz said...

bak ah laptop sebijik~~~~~ apple wooooo. dah lama ngidam. sobsss.

/pehh lawa blog. lagi advance dari aku. hahaha/

beta: baja itam! said...

ko nak sebijik?abestu kalo bg kt ko sebijik aku nk pakai apenye?wkakakakaka..
tp kalo ko nak jgk..senang je..ko amek epal satu pastu ko ngap sikek..
pastu ko salotep la kt lptop ko..haa tadaaaa!!lptop epal..wkakakakaa

Nur Hafiza Rahsid said...

wess..aku ade idea nihh..part sangkot2 kamera godang tuh bagi kat fir jela.die kan suka.wakakakkaka.ampon mahap dipinta fir

beta: baja itam! said...

meh aku sngkot kat ko dlu laa..haa larat x?wahahahaha..