Wednesday, August 14, 2013

raya


ari ni dah masok ari ketujuh dah beraya..orang lain dh masok keje sume dah aku aje yang duk cuti lagi..
besemangat gile haa raya mcm la dpt duit raya lagi..tsk2
gile pelik kalo aku dpt duit raya wess..mesti aku malu nnt amik pastik itam tutop muka laju2..wkakakakakkaka
dah jd bapak org dah pon nak duit raya lagi ke ape?

taon ni raye meriah lebih sikek daripada taon lepas..
sebabnya sume sedara mara dh pakat2 nak balik kedah..
yang duk kl, sabah, singapore, perak, mane tah lagi sume ade kat kedah wess..
kak long pon raya sini taon nih sbb mak ayah abg long tade,raye kat mekah..
pemeli aku mmg tiap2 kali raye kat kedah aje la kampung dad..
ke ko nak raye kat kampung mak aku? pegi la florence sorang2 tade sape nak ikot..wkakakkakakakaka
untung wess kawen mcm nih..tayah gaduh2 tiap2 taon raye kt kedah..hihik

biasa kalo sedara mara balik kampung tmpat wajib berkumpul mestila kat umah pusaka peninggalan atok ngan nenek..
kire skang dh jadi umah paksu la sbb dia je yang ade kat kg tu..
tapi xjauh sgt pon ngan umah aku kat alor setar jugak cuma environment dia tu best sikek la..boleh la kalo ko nak feeling2 mcm kt kg..hahaha
malam raya best gila..pestaim wess aku tgok org buat lemang live depan mata..muakakakaka.
sedih gile hidup ini..tsk2..
tapi aku xbuat la kang xraye semua org kalo aku yg buat lemang tuh..wkakakakakkaka..
aku pasang2 pelita aje depan umah..tgok bebudak ni main bunga api..main mercun pop2..tuh aje la yg mampu..wakkakaka..mercun lain xdibenarkan!
apak2 sedara aku besemngat waja gile haa bakar lemang..
best wess..dh lame xraye same2 mcm nih..serentak balik kampung
mak aku la kot paling hepi sbb dia mmg suka suasana mcm tu..suka ramai2 orang..
seb baek dia kawen ngan ayah aku..wkakakakkakaa
mungek la pariz aserap..
adek badek ayah aku kire ramai la jgk *tp aku xingt bape org XD*
mak aku mane ade adek badek lain..anak tunggal..
ankel peransisko kat florence tu je la kire adik badik dia walopon bukan adik badik kandung..siannya mak aku..sobsobsob
hahahaha

ayat paling selalu denga tiap2 taon bile jumpe sedara mara yang dah lama xjumpa, "wahh dah besar haa tinggi mcm galah sorang2"
dah 26 kot mestila dh besar pacik macik wess..hahaha
paling kelakar smpai aku rasa mcm nak gelak teguling2 atas  tanah bila isteri pacik aku tnye bini aku yang mana satu..hahaha
sbb dia tgok hakim panggil aku dedi..
aku geleng je..dia pon mcm "ouhh"
pastu dia tnye lagi, "cerai hidup ke cerai mati?"
huakakakakakakakakakkakakaka..
ouhhh tuhann bantulah hambaMu ini..aku tahan gelak mcm nak isteria je rase wess..inesen gile soalan dia.
tu la sape suh lame xjumpe kan..
saya xkawen lagi macik mcm mane boleh pegi smpai cerai berai segala nih??adoiiii..sesak napas aku..
rase besalah plak tgok muke dia inesen gile tnye mcm tu..wkakakakakkaka
pastu aku kan bawak balik beni kat sini dah alang2 dia cuti summer jugak kan..sekolah pon xbukak lagi jadi aku heret la dia skali balik sini..
pastu macik yang sama jugak la dia pegi tnye mak aku bile beranak sorang lagi? x tau pon? umo dah berapa yang bongsu tu?? dia refer kt beni wess..

T__________________T

kenapa dia kompiden sangat??
lain kali tnye la dulu tu anak sape..wkakakakakakakaka
seb baek mak aku xngaku je tu anak dia..
kelakar wess macik tuh..tsk2

malam tu rumah paksu penuh gile wess smpai xtau nak tido kat mane..
makanya separuh balik tido umah aku..seb baek xjauh boleh jugak nak ulang alik..kalo x??
ko tido la atas tangga..whahahahaha
pagi2 lg bangun lepas pegi semayang raya terus pegi umah paksu..
taon ni tema baju raya kuarge pariz aserap kaler grey..
dengan benado sekali dpt baju melayu sepasang..hihik
budak2 ramai oiiiii mcm nak pecah rumah..
sorang2 perangai x tau la nak kate..lasak mcm ape je..
disebabkan budak2 ramai makanya duit raya pon semacam air aje la keluar..
mcm org kaya baru aje gaya aku..main hulur2 je duit raya kat budak2..huakakakakakakakakakak..
lepas raya terus botak..
itu baru anak2 pacik macik aku belom yg lain lg..
taon ni anak buah makin betambah..
ramai bebi2 raya taon nih..hihik..
tapi tape tu namenye rezeki budak2..
sape2 nak duit raye sile la mnyamar jd budak jgk nnt pacik bagi..
tp bagi penumbuk aje la..huakakakakakkaa

anak aku la paling bahagia..duit raya banyak gile oiii
tanak share dengan dedi sikek ke hakim?
dedi dah botak nih..
whahahaahahha
duit raya dekat seribu kot..aku pon dulu kecik2 xpenah nak dpt bnyak mcm tu..muhammad hakim pakai jampi ape ni? meh kongsi resia dgn dedi meh..wkakakakakkakakaka..
tape nnt kite simpan kat bank ye..
menabung menjamin masa depan anda *iklan tibe2 kenapa?*

raya kedua pegi bejalan2 kat umah sedara mara lain plak..
pegi konvoi 7 8 buah kereta mcm jalan raya tu atok kami yang punya..muakakakakakaa..
bnyak rumah jugak pegi dri pagi smpai petang..
ade jugak wess rumah yang aku ngan kaum2 lelaki lain lepak kat luar aje ramai2 sebab xmuat nak masok..whahahahaha
sape suh pegi serang umah orang ramai2?? kesian aje tuan rumah..
mesti risau aje tkot runtuh..hihik

raya ketiga aku+fir+muhammad hakim+beni pegi penang..
balik kampung umi kejap..beriya haa iskal ajak aku smpai nak begaduh2 okee..wkkakakakakaka
makanya aku ikot aje la lgpon nak jgk ziarah atok ngan nenek dia.
kat sana pon mane ade kuarge dia yg smbut raya..
atok ngan nenek dia je la..yang lain sume smbut taon baru cine..
tnye jgk umi apsal xajak balik kedah je raya sama2..
umi ckap dh ajak tp meke xnak..nak duk penang jugak..
orang tua mmg mcm tu kot..ke x? aku xtau..hahahaha
raya keempat umah aku buat openhouse..
aku pnggil satu pnduduk alor setar tuh dtg umah aku *tipuuu*
wakakakakakaka
raya keempat aje la bleh duk umah..tp penat!
mcm dh kenduri kawen haa..whahahaha
pagi tu aku pegi amik kawan2 muhammad hakim kt umah anak yatim tuh..
ada yang xbalik raya 5 6 org aku angkot sume bawak balik umah..
hepi gile haa anak aku kawan2 dia dari sana dtg..aku xde plan nak anta meke balik lg sbb bia meke jumpa puas2 dulu nnt dh nak bukak sekolah baru aku anta..
jgn ade yang report polis kate aku culik budak2 dh la..wkakkaakkakakaa
oii aku dh  mintak permission warden mereka la..
beni lg teruja ade ramai kawan walopon ckap pkai bahase isarat..muakakakkaka..
harap2 mereka xkena saket jantung la dengan perangai anak2 sedara aku yang mcm #$^&$#
huakakakakakakaka..
megren oke asik mintak duit raya..
duit raya taon ni xcukop wess..tuka dh bnyak tp xcukop jgk sbb xespek anak buah berpuluh2 org.belom kire bebudak dtg raya lg.wahahahahaha
sudahnya anak aku je la jd bank..tuka je duit raya ngan dia..
ko nak yang biru? yang ijau? yang merah? yang oren?? sume dia ade..hihik..

raya kelima keenam ketujuh aku xpegi mane duk umah je..
cas bateri sbb dh penat beraya sakan..muakakakaka..
tapi ari2 ade open house kat umah sedare la member la..
aku pegi redah aje..nnt kang xdtg bising plak pegi aje la..
makanya selepas raya berat badan adalah naik!!!!
ini siriyess!!! ada haiwan dalam bahaya disana XD
stat skang ni kene kontrol makan sikit la bagi menten berat..
tanak wess gemuk..tanakk2!!!
katakan tidak!! huakakakakakakakaa
setakat ni berat paling tinggi yg penah aku dpt adalah 84kg *kot*
tp sebab aku ni spisis2 galah panjang makanya xde hal sgt..tapi aku xsuka!
normal berat aku 76 77 mcm tu la..
makanya marilah kita bersenam sementara masih cuti..
aku dh buat pejanjian dgn iskal sape bejaye turunkan berat dulu dia menang makanya yg kalah kena belanja..muakakakaka..
 sebab dia kate berat dia dh naik 3kg tp aku tgok mcm bese aje xgemok pon..hahaha
sekarang gigih nih nak berlumba mentenkan berat badan asal sbb tanak kene belanja..muakakakaka..
ada sape2 nak join pacik x? meh la..meh laaa :P

ahad nih dh keje..mesti mud bercuti xilang lg..tsk2
malasnye wess nak masok opis..tp apekan daya
pacik kene berkerja mambanting tulang untuk mencri sesuap nasi *oberdos*
muakakakakakaka..
dh nak sepuloh sengah tp xtau nak buat ape..bohsanG wess..
mane iskal nih kate nak dtg umah xnmpak bayang pon..tsk2
aku nak join muhammad hakim lepak ngan kawan2 dia la..
nnt bleh main dam ular same2..hihik

sebelum pacik op, selamat ari raya diucapkan kepada semua muslimin dan muslimat sekaian alam semesta..maap zahir dan batin andai ada tesilap kate tekasar bahasa selama nih..ade open house jemput pacik ye anak2 sekalian..huakakakakkaa
dah la merapu pariz aserap!!
aku nak p lepak ngan hakim and the geng  la plak..

maassalamah wa ilalliqo'..


orang-matahari-yang-hot, *tadah pp mintak lempang*
pariz aserap.



 

No comments: