Monday, August 5, 2013

rindu zaman itu =.='

xtau ape kene dengan aku arini.asik teringat zaman stdy kat matrik dulu..
sumpah rindu!!
xsama wess rasa dia..best sangat! tapi xtau ape yg best dia walopon dua taon je kat situ.
masa dpt tau dah bleh cek result dpt tawaran kat mana2 mase lepas spm tuh, aku nebes gila..
dalam ati dah doa xnak area2 kl sbb aku xsuka.aku nak yg kat dalam2 utan sikek.wkakakakakaka
masa tu besemngat wess tepon iskal suh dtg umah sbb nak cek sama2..lepastu member2 lain pon asik tepon tnye dh cek x?dh cek x?
last2 sume bkumpul kat depan umah aku.
kelakar okee! siap pakat2 nak sent serentak meset tuh.wkakakakaka
masa tu cek kot enset aje.
bila tepon bunyi siap tunggu dulu smpai sume org dh masok meset..
lawak gile..aku dh nebes jadi aku suh iskal tengok meset dia dulu.
" changloon"  ringkas je dia bagitau tp muke hepi gile sbb dlm kedah jugak!!
pastu lepas sorang, sorang bagitau..ade yg dpt asasi um, ada yg dpt uitm..kebanyakannya dpt mtrik la tp lain2 negeri.
aku bukak meset aku..
"matrikulasi uia, petaling jaya" 
T_____T

pj kot..kemain lg nak yg jauh dr bandar..hamek kauu!!
betol2 tgh bandar..
masa pegi daftar tu tgok keadaan sekeliling mcm frust jgk sbb buruk!
huakakakakakakaka
dah la xbleh pakai baju lain kena pakai kemeja putih dgn seluar itam je..
aku tnye iskal matrik dia mcm tu jgk ke? dia kate bleh je pakai kemeja kaler2.
pffttt! =.='
pastu yg pompuan ko tayah nak melaram baju cntik2 sgt la sebabnya kene pakai baju kurung dengan tudung putih aje tak bleh yg berpesen2..hahahaha
tapi dah namenye nak belajar kan? bukan ko nak pegi cuti2 melesia..makanya aku rilek aje la pegi daftar lepastu dpt kunci mahallah..
masa smpai uia la baru aku tau mereka panggil mahallah..
aku dapat mahallah umar alkhattab tp bebudak nih panggil ukc je ringkas sikek.lokasi dia betol2 tepi padang.
behadapan sikek dengan mahallah pompuan yang paling tinggi mcm hospital.wahahahaha..mahallah khadijah ataupon kc *bukan kampung chat wess XD*
9 tingkat ye anak2 sekalian..

ta'aruf week stat masa magrib..kena panggil turun sbb nak solat mgrib bjemaah..mula2 aku baca dlm buku atur cara ta'aruf week tuh blur2 aje.
sebab xtau ta'aruf tuh ape..jahilnya diri ini.hahaha
pastu baru la tau, ooo sesi orentasi rupenya..
tp aku xsuka ta'aruf week sebab penat!!
tapi sekarang rindu gila dekat matrik tesebut..

dulu aku selalu aje pening kepale dgn masalah yang satu nih..
apekah masalah pariz aserap??
mestilah membasuh baju!! huakakakakakaka
siriyes aku xtau nak buat mcm mane..siap tepon tnye mom cemane nak basuh pakai tgn. sabar je mak aku ajar satu2 tapi..tsk2
aku bab2 mcm nih mmg agak memalukan.
naseb baek ade dobi okeee!! dekat mahallah khadijah tu ade macik tuh bukak dobi..ape lagi bedesup aku p anta baju yang berbakul2 tuh..hahaha
rindu wess..rindu sgt!!

pastu nnt ade kelas yang dekat satu bgunan tu nama dia smawp.
haa ko reti ke sebut??wkakakakaka
kami bantai sebut smawep aje..
bngunan kayu wess mcm sekolah lama..hahahaha
ade dua bangunan smawp tuh..dia 2 tingkat..mmg kayu +antik *lama* abess..
kalo dok dlm kelas kan pastu kalo ade pompuan yg pakai heel tinggi2 tuh nak lalu dari jauh ko dh bleh denga dia jalan.wkakakakakakaka
satu bangunan ade ekon satu lagi tade..wahahaha
bila kelas kat smawp aje sume org mcm, "alaaaaa"
sbb panas + jauh..
tapi skang bangunan tu la yg aku paling rindu..hahaha
rindu nak naik tangga kayu tu lagi..
sebenarnye dulu tu bangunan sekolah.nama smawp tuh amik dari sek.men.agama wilayah persekutuan..lame sgt2 dh taon 60an??xtau plak aku.
rasa sangat nak balik sana balik. :'(
lepastu setiap ari selasa ke rabu aku dh xbape ingt ada pasar malam kat tepi matrik..tepi jalan tu aje depan kolej bebudak um..
ari selasa petang dpt pelepasan la keluar mtrik pegi pasar malam.bawak balik mknan mcm xmakan seminggu..whahahahaha
pastu memandangkan aku punya mahallah tepi padang jadi ektibiti wajib tiap2 petang dlm kol 5 sengah adalah bejoging keliling padang 2 3 round..
besar gile oiii padang dia..
kat tgh2 tuh penuh la budak2 main2 bola..tp sbb aku xminat main bola aku joging aje la..

aku suka lepak kat libry sebab teruja gila jmpa buku2 yang xde pon kat libry sekolah..whahahahaa
jakun wess perangai..
ya Allah rindunye lahai kat matrik sana..
bila dah abis stdy kat matrik, otomatik kene transfer kat main campus kat gombak..tapi xsama wess feeling dia..
gombak xbest!! 
even 5 taon kat unibesiti pisa tetap xsama dgn rasa kat mtrik..
macam ade sumting spesel sgt..xtau nak describe..
aku paling suka masa final exam kat sana..nnt exam dalam dewan..xde la besar gedabak mcm CAC kat gombak tp best.
nama dia al-malik faisal hall..dulu masa ta'aruf kena nyanyi lagu matrik..
nyanyi dlam dewan nih la..sume besemngat waja smpai bergema2 suara..
best sangatt!!!
aku suka gila korus lagu tuh..lirik dia mcm nih,
 "we are the torchbearers for the ummah, guided by qur'an and sunnah, matriculation centre of IIUM, the gate of garden, knowledge and virtue"

IIUM tu name dia dlm base omputeh..hahaha
international islamic university malaysia.
tapi skang dia dah tuka name dah jadi centre for foundation study of iium rasenye..atau lebih tepat lagi pusat asasi..
lagu matrik tuh mmg best wess..
aku ingt lagi masa ta'aruf kat gombak faci suh nyanyi lagu uia..
tp nyanyi denga xdenga je..sebab masa tu syg gila dgn lagu matrik..wkakakakak..
smpai faci tnye apesal nyanyi slow xde tenaga ke..pastu tah budak mane tah jawab, lagu ni xbest lagu matrik lg best..wakakakakkaa
pastu faci bagi can sekali suh suh bebudak matrik nyanyi untuk kali terakhir lagu matrik tuh..yg budak direct intake tengange aje xpham..hahaha
masa nyanyi lagu matrik tuh besemngat gila sume org smpai begema CAC tuh..dasat okee penangan lagu matrik..
rindu sangat2 zaman tu wess..tuhan je tau cemane rindu nak pegi sana balik...kalo dpt lalu depan tu pon jadi la. 

rindu dekat mahallah umar.
rindu nak joging keliling padang yang gedabak besar tuh.
rindu nak keluar pegi pasar malam lagi.
rindu nak angkot turun bakul baju anta pegi dobi lg.hihik.
rindu nak ade lecture kat smawp lg.
rindu nak panjat tangga kayu smawp lg.
rindu nak exam dlm al-malik faisal hall lg.
rindu nak tgok kilang f&n depan matrik lg.hahaha
rindu nak ade halaqah lagi dekat bangunan LY yang sejuk mcm bilik mayat.
rindu nak lepak libry lagi mcm libry tu apak aku yg punya.hee
rindu dengan kafe yang banyak gile lauk kat bawah mahallah umar.
rindu nak outing naik lrt kat asia jaya lg.
rindu nak naik komuter pegi midvalley lg.
rindu nak pakai kemeja putih + suar itam lg.
rindu nak belajar saikology + comm dengan sir AO lg(ni name pemes dia.name sebenar dia anwar omar.beliau adalah dr myanmar tp skang dh kt aussie)
rindu nak belajar political sains + contemporary in the muslim world dengan sir abdul majid hafiz lg.
rindu nak belajar sociology dengan mdm shazrianie lg.
rindu nak belajar history dengan sir Iman lg.(beliau paling spoting smpai kami xpnggil sir, kami pnggil brother iman je)
rindu nak panggil pompuan2 dengan panggilan sister lg.
rindu nak panggil lelaki2 dengan panggilan brother lg.
rindu nak belajar bahasa arab bnyak2 level lg smpai pening.hahaha
rindu nak belajar sbjek english kat smawp lg.
rindu nak hafal hadith depan ustaz muhadir jol lg.
rindu nak solat jumaat kat masjid dlm matrik tu lagi walopon sebenarnya masjid tu um yg punya.hahaha

ya Allah xtau mcm mane nak gmbarkan rindu nih :'(
teringin sangat nak jejak kaki lagi dekat matrik tuh..
walopon 2 taon tp sgt2 bermakna bagi insan yang bernama pariz aserap.
xkan sama dengan setaon setengah di uia.
dan xkan sama dengan 5 taon di itali..
it will never be the same! 

xsangka dah 8 taon tinggalkan matrik..wuwuuu


pariz aserap.



 

No comments: