Wednesday, February 26, 2014

annoyed and offended

tadi ade jiran datang umah aku.
saje2 je datang petang2 tade keje kan? dtg la umah sembang2 ngan mak aku.
dia bawak anak dia. sekolah rendah lagi mcm dajah 3 kot ke dajah 2.anak dia tu laki.
aku ade je kat bawah td layan anak beliau dgn hakim duk main2.
tengah2 main tuh boy datang kat aku.
mmg boy selalu ikot aku dlm umah tuh kat mane je aku pegi ade la budak comel tuh duk mengekor.hahaha
pastu yg anak jiran aku nih teruja ke ape tgok boy aku xtau la.
dia amik pensel warna pastu dia acah2 kat boy.
boy pon ape lagi cuba la tangkap2 pensel tuh.dia mmg suka main mcm tuh.

aku dh bagitau kat budak tuh jangan buat mcm tuh sbb boy tuh bila dah galak nnt mmg mendapat la ko nak layan.
sebijik mcm org tgh menurun xsedar ape dh dia nnt. ko nak pegang dia pon dia bantai gigit tgn. tp kalo dia gigit xsakit pon.kalo cakar la yg sakit sikit.
tp budak nih xdengar. aku rasa dia geram kot tgok boy galak je duk main2 gigit2 alas meja lepastu lompat atas sofa lepastu terjun balik pegi semunyik belakang sofa.ahahaha
tu tandanya dia mmg tgh besemngat nak main. mud sgt bagos.
tp tiba2 budak tuh pegi bantai cucuk atas belakang boy dengan pensel warna tuh. kuat wess.
xtekata aku tgok dia buat boy mcm tuh.
lepas dia cucuk tuh boy terus pegi terkam dia bg cakaran emas sekali kat betis budak tuh.hahaha. sbb sakit kot budak tuh buat dia.
ape lagi,melalak la dia kena cakar. panjang jgk bekas cakar tuh.

pastuh mak dia tekejut la dengar anak dia menanges.
dia tnye2 kenapa lepastu dh tgok kaki anak dia tuh, dia terus amik purse dia nak ketok kepala boy.
apekah????
masa tuh boy dh diam dh dia duk kat tepi aku.
dia siap kate boy jahat bagai.
oke. aku terasa!
ape perasaan ko kalo org pukol anak ko lepastu siap bagi pakej skali kate anak ko jahat? ko terasa tak?
aku dedi dia.aku bela dia dr kecik. aku kenal 'anak' aku cemane.
dia xkan serang suka2 ati. even kalo dia tgh galak sekalipon dia cakar2 xde nye mcm dia buat kat anak ko tuh.

aku xsuka bila org anggap binatang xde perasaan. sumpah!
ko ketawa gelak2 bila tgok anak ko pukul2 kucen aku. tp bila dia cakar anak ko tau plak ko marah? sbb bagi ko, kucen tuh binatang xpe nak pukul2 kan?
siriyesli aku benci org yg mentality dia mcm nih.
aku xmarah anak dia. budak2 biasa la mcm tu kan.
tp aku xsuka cara mak dia.
dan aku paling benci bila dia asik ulang2 kate kucen aku jahat.
aku kate kat dia jgn kate boy jahat. pastu dia kate boy cakar anak dia.
aku kate lg " anak akak pegi cucuk dia,kuat plak tuh mestilah dia cakar sbb dia sakit.xkan nak espek dia pegi jilat2 pp budak nih sbb suka kena cucuk mcm tuh.binatang pon tau sakit jugak"
mak aku diam je. dia tau aku marah.
lepastu dia tarek anak dia duk kat dia xbg duk kat aku dgn boy dh.
aku mcm nak campak je boy kat muka dia bia dia kena cakar jugak.hahahaha
mmg agak kesyaitonan la sikit dlm ati aku td. sbb aku sakit ati gila2 babi kat jiran aku tuh.
lain kali tarbiyah anak ko dulu bia dia x zolim dekat binatang!
bukannya support dia pukol binatang!
dah tu nak marah2 pukol2 kucen aku plak. wadehek ko kakak??
ko suke x kalo aku pegi sekeh2 ketok2 pale anak ko? suke ke?
ko kalo xbleh nak 'masok' dgn kucen2 aku, ko tayah dtg umah aku!
aku xsuka bila org layan 'anak' aku mcm tuh!
sape2 yang benci kucen sama mcm dia benci aku.
and obviously, aku akan benci mereka jugak.

sekarang meh aku bagi rules dalam umah aku.
aku jumpa nih kat google td dan aku sgt2 suka sbb rules tesebut sgt kena dgn jiwa aku smpai aku siap print satu, lepastu aku pegi kedai cari frame gambar kaca yg saiz A4 yg org letak atas meja tuh pastuh aku masokkan kertas yg aku print td dlm frame tuh aku letak kat atas meja kat ruang tamu.
gedabak besar! jadi sape2 yg dtg umah aku sila bace undang2 apabila berada dlm umah aku oke!

ni dia undang2 tesebut :




so people... u got it?????
don't u ever dare to yell at my kids anymore!


pihes : whoever love cats, I love them and whoever hate cats, I hate them to death!






i-am-a-cat-lover,
parizaserap.



No comments: