Thursday, February 6, 2014

keretaku disiom2 sampai kemek


tadi lepas lunch dah nak balik opis ade sorang makhluk telah melanggar kereta beta. bukan langgar la kot namenye tp lebih kepada menggesek (?).
betol ke ayat tuh? ko buat2 paham dh la.
tadi kat lampu isarat masa tgh benti tuh ade satu kete nih nak masok lorong kanan. tp xbape nak muat. tp dia ingt lepas kot sbb jalan tuh mula2 dua lane aje tp dh depan sikit dia ade 3 lane. lane kanan tuh untok kete belok ke kanan ataupon buat uturn kat situ. aku duk lane tengah sbb aku nak pegi stret.

aku dah nampak dia dtg dr belakang laju gila xbrek ke ape aku xtau la.
aku pon xtau dia pikir ape yg membuatkan dia rasa kete dia tuh lepas lalu kat sebelah kanan tuh. sebab sempit kot. dah depan sikit baru dia luas.
tp dia pegi tibai jugak tekan minyak.
tetengah aku duk sembang2 dgn iskal + haikal tiba2 begegar kereta.hahaha
siap bunyi lagi dia siom kete aku.
dah la dh gesek dr belakang smpai depan,kemek hoiii, dia bantai plak ngan side mirror sekali smpai patah.

aku pon terus aje masok lane paling kanan tuh pastu benti kete.
makanya, marilah kita mulakan sesi bersoal jawab ye anak2.
aku mula2 xde la marah pon bila kete kene siom mcm tuh cuma tekejut aje.
tp bila tgok pangai dia tuh tiba2 aku rasa nak tumbok org tadi.
dah la langgar kete aku. kemek + calar bukan sikit, siap bg bonuslink patah kan side mirror lg. aku kira baik okeeeeee!! aku xpegi marah2 aku tnye dia apesal. kot2 la brek dia xmakan ke ape.
tp dia tibe2 salahkan aku apesal???
kate aku duk tepi sangat.
wakluuuuuuuuuuuuuuuuu!!!
ko ingt tu jalan abah ko ke ape? kalo aku duk tepi pon aku punya hal la ko stop aje la kat belakang, nak pegi depan laju2 apesal? lampu merah kot bukan ko bleh pegi jalan pon kalo ko smpai depan tuh.
dh tau xlepas kan apesal nak celah jugak?laju plak tuh. x ke bodoh namenya tuh?
aku kate kat dia, dia tau situ jalan sempit kena selow2 la lgpon aku mane bleh nak pegi kiri dah sbb tepi aku ade motor.xkan aku nak langgar motor tuh semata2 nak bg laluan kat dia?
tp dia asik kate kalo aku xduk tepi sgt mesti xkena.
F word for u, encik! muakakakakakakaka
 
baiklah! beta sudah mendidih! hahaha
dah la xmintak maap pastu bebel2 nak salahkan aku?
kalo kancil dia pon xbleh lepas jalan tuh pikir sndri la kan jalan tuh sempit ke luas.kalo alphard aku xkate plak. 
dah salah pastu nak salahkan orang lain.
ingt dia je bleh membebel? aku pon boleh.
xpasal2 kan ko kene bejemur tengah panas dengar aku membebel. padan la muka ko. baru tau nak rasa besalah.
sape suruh ko susah sangat nak mintak maap. kan dah kena bayar untok repair kete aku nnt.
siyes la, aku nih mmg bukan baik sangat2 tp ati aku nih sensitip tahap dewa naga. even kalo org mintak maap pon dh ckop. aku xsuruh dia bayar ganti rugi ape bende suma nih. aku cpt sejuk kalo org mintak maap.
even kalo aku  marah sgt2 pon bengang org langgar kete aku teruk cemane pon kalo dia mintak maap paling2 kurang aku suh dia bayar xsmpai separuh pon. memang besar gila kuasa  ayat maap tuh bagi aku.
tapi tadi dah dia mcm tuh, mintak maap pon x.
sila la tanggung semua kos ganti rugi keta beta ye.
ko xreti nak besopan sntun ngan aku, aku pon buat2 xreti jugak la nak besopan sntun ngan ko. 
inilah yang orang panggil karma ye anak2 sekalian alam semesta.
kalo ko buat baik2 td mintak maap xsengaje ke ape, ko dh bebas oke nak bayar kete aku. aku rela bayar sndri.
jadi,padan la muka ko!


lain kali jangan berat mulut nak mintak maap.

sekian terima kasih.



 
baje itam yang hot XD

No comments: