Tuesday, May 6, 2014

keletihan yang keamatan

bab menjahanamkan bahasa memang aku terer yang hamat la.hahaha
tapi ko jangan salah paham ayat aku plak. bukan pesta keamatan yang kat Sabah/Sarawak tuh wess.wakakakakakakka
betul la kan pesta keamatan nama dia? ke lain? gasak la.


dah 2 ari beturut2 aku pegi perlis. arini dengan semalam.
balik ari ye anak2 sekalian alam semesta.
semalam aku oke lagi penat tuh penat la tapi biasa je kot.
tapi arini mmg aku dah xtau rasa ape.
penat drive yang teramat sangat!!!
sebenarnya sepatotnya semalam aje kena pegi ade meeting tapi tadi dlm pukol 11 lebih ade orang kol kate pengarah dari kl pegi sana ade ape tah lagi nak diskas so kalo boleh dia nak aku ade kt sana nnt katenya.
dia ingt aku duk sana ke ape? suka2 ati aje dh la bgitau lambat.
aku mmg bawak kete laju tadi *pengakuan ikhlas*
mcm bawak embulen yang tgh bunyi siren.haahahaha
dah la 3 jam duk kat sana. aku dh lemau dh. penat semalam xilang lg arini kena pegi lagi.
masa balik tuh aku pon xtau cemane aku drive tau2 je dah masok alor setar dan pacik sgt hepi sbb xsaba nak smpai umah.wahahaaahaaha


sampai umah pukol 5 lebih. aku mmg dh siap2 solat asar kat masjid sbb dh plan balik umah nak terjah katil je nak memensankan diri.muakakakakaka
mencari rezeki adalah penat ye anak2 sekalian. makanya sayangilah ibu bapa anda *tetiba iklan XD*
sampai kat umah aku terus panjat tangga, bukak pintu bilik terus bom!! terjah katil.
xtau terlelap lama mane sedar2 aje dh dekat pukol 7 sengah.
aku tersangat2 lah jarang tido petang. bukan petang je tp aku mmg jarang tido.wakakkakakaka
tapi siyes aku paling xsuka tido petang sbb bila bgun badan rasa lemau.
tapi tadi aku mmg tido xsedar ape. bukan takat smpai aprika tp rasanya dh mengelilingi dunia tadi.wakakakakakakakakka


aku tersedar pon sebab aku rasa bahu aku berat.
aku tido mengiring lepastu rasa bahu berat sangat. dah la tangan tengah lenguh masa tuh.
rupanya gajah landing atas bahu aku.wakakakakkakaka
mampos oii kalo gajah betol.
sape lagi, mestila boy.
suka ati dia je nak lepak kat mane. kalo dia duk kat belakang ke kat pinggang ke aku boleh terima lagi. tp nih dia bantai atas bahu wess.
dah la aku tengah mengiring.wakakakakakakka
kang kalo pusing kang jatuh plak dia.makanya aku duk diam je dulu lagipon aku tgh mamai lagi.
dia tido okee! kuat gila benapas smpai kena kat muka aku XD
lama sikek tuh yugi plak panjat katil tp dia xnaik atas aku dia duk tepi je.
meow2 smbil gesel2 kt tgn aku. ajak main la tuh.
aku : kejap lagi la ek dedi penat nih. biar dedi mndi dulu arini 3 jam tau dedi ade discussion,semalam dh pegi sana arini pegi lagi.......bla3.


kemain lagi panjang lebar aku esplen kat dia mcm dia paham. tah2 dia tanak pon main ngan aku dia nak tumpang landing atas katil je.wakakakakakakaka
ahhh! dedi xkira dedi nak mengadu jgk kat yugi XD
dah ilang  mamai tuh aku nak pegi mandi nak solat maghrib plak tapi boy ade atas bahu lagi.
aku xtaula cemane dia mampu tido atas bahu aku dlm keadaan aku mengiring.
tade tamadun nih boy.hahahaha
aku kejutkan dia "boy, dah la tu bgun la dedi nak mndi nih nak solat plak"
dia bunyi "ermm" aje tp mate xbukak. ke cemane bunyi dia tah aku xreti nak bgtau tp bunyi kucen yang jawab nak xnak je.hahahaha
aku gerak2 kan bahu sikek baru dia bukak mata.
menguap mcm hape je. dahla xtutop mulut.wakakakakakkaka
lepastu dia menggeliat kemain lagi siap kaki depan dia tuh tumbuk muka aku ye tuan2 dan puan2.
si tanggang ke ape name budak nih? tumbok dedi sndri.huakakakkakakaka


lepastu terus masok bilik air.
aku ingat nak berendam kejap dlm tab nak bg badan segar sikek makanya aku tadah la air. tuang mandian sikek pastu terus duduk dlm tuh.
tetapii........
beta adalah tertidor ye anak2 kat dalam tuh.tsk2
27 taon aku idop wess.xpenah lagi aku tido dlm bilik air tersebut sebelum nih. ini siriyes! ada haiwan dalam bahaya disana XD
aku xtau bila aku telelap tau2 je aku mcm dengar suara orang "abg fari!! tido ke pensan nih?!"
aku bukak mata.
tengok2 Daniel haikal dh ade kat tepi aku. muka dia lega abesan bila tgok aku bukak mata.
"kal ingt abg fari pensan tadi.buat org tkot je"
dia nih mmg main redah je. aku mmg biasa kalo mandi aku jarang kunci pintu.hahaha.
bukan aku mandi naked pon. aku pakai shorts xpon boxers lgpon kalo mndi mmg aku selalu tutop curtain tuh.
haikal nih selalu sgt time aku mandi la dia masuk nak timbang berat la nak cuci muka la nak gosok gigi la.wahahahahaha
iskal pon same je pangai. adek badek dia mmg spesel kes sikek XD
tapi aku xkesah pon. kami mmg mcm ni dari dulu :P


lepas aku dh bukak mata tuh dia boleh plak tnya aku, "abg fari tido ke?"
aku : xla. tgh makan kan ni? hhahahahaha
aku tnye kal pukol berapa dah. dia kata pukol 8 dah pon.
oke. maghrib xsolat lg. tsk2
maghrib apekah pariz aserap pukol 8????!!!!
gatal sgt nk duduk dalam tab smpai tetido haa.
tapi mmg xlarat sgt arini. xdpt dibantu dh.wuwuuuu
dah la cpt aje berita tersebar aku tido dlm bilik air. haikal punye keje.wahahahaha.
dan aku xtau apesal dia tecongok ade kt umah aku tibe2 je.wakakakakakakaka.
lepas solat maghrib tuh aku duk je kat atas sejadah tunggu isyak. xboleh begolek2 atas katil nnt tetido lagi.tsk2
lagipon semayang magrib dah pukol berapa pon. lg bape minit nak isyak baiklah aku tunggu isyak terus nnt kang ade yg solat isyak pukol 2 pagi lagi.hee
lepas dah selesai solat aku duk je dulu atas sejadah tuh malas nak bangun.
dan aku adalah tiada kesedaran sivik ye adek2 bila masa tah aku tiba2 baring atas sejadah tuh lepastuh aku TERTIDO LAGI!!!!!
huwarghhhhhh!!
ape kene ngan aku ari ni?
apesal teruk beno pangai?


sedar xsedar tadi pukol 10 lebih. lama wess aku tido.
tengok2 iskal dh tecongok atas katil. aku tnye apesal xkejutkan. dia kate kalo kejutkan nanti dah susah nak tido balik.
kesimpulannya aku mmg bnyak tido arini.
macham aku sorang yang keje.muakakakakakakaka
tapi aku penat drive aje bukan penat bekerja.HAHAHA!
esok kalo aku kena pegi perlis lagi mmg aku henshin la.
ade nnt kang ko tgok peta Malaysia tetibe je kangar tuh duk tepi alor setar.huakakakakakakakaka
tanak wess.penat!
skang mata aku dh xboleh tido dh sbb tido dh bnyk td.
penat tapi xboleh tido. sangat terseksa.
aku xtau la penyakit insomnia nih nak ilangkan cemane.
aritu abah beriya suh aku pegi jumpa dokter. tp kalo jumpa dokter kompem dia bg ubat.
aku tanak makan ubat dh. tu ubat dlm laci tuh belambak2 lg. dh lame aku xmakan.wkakakakakakakaka
syhh!jgn bgtau dokter tau XD


malas dh la nak tules. tgn lenguh pegang stereng kete lame sgt td.wahaahaa.
mcm cipan je alasan.
aku nak beristirehat dulu. doakan aku boleh tido mcm tadi.
semoga bangun pagi esok pacik menjadi sgt betenaga mcm minom minoman isotonic *tade kene mngene*


sekian time kasih.




saya-penat-tahap-tertinggi-tapi-masih-hot,
pariz aserap.

No comments: