Tuesday, July 15, 2014

alkisah.....



pes op all sebelum aku setat merapu pada malam ini aku cuma mau bagitau bahawasanya siang nnt aku cuti.huakakakakakaka
sorganya rasa.
cuti sempena nuzul quran.
walopon Kedah xamik cuti nuzul quran tapi opis aku buat cuti sendiri.hekhekhek
syabas encik harriz. kami sayang anda. hidup bigboss!! XD
tapi tadi pon aku xkeje jugak.amik cuti sbb ada hal yang perlu dilakukan.


alang2 dah cuti arini aku pegi bayar zakat sekali.
haa ko dah bayar x wess? jangan buat2 xingt plak. wajib tu.
walopon waktu paling afdol bayar zakat adalah sebelum semayang raya tapi aku rasa baiklah aku buat awal2.mane tau nnt kang aku pegi semayang lambat ke smpai sana org dh semayang ke kan. haa sape nak jawab?
aku la yang kena jawab ngan tuhan nnt. hee
Kedah punya harga 7 ringgit je sama mcm taon lepas jgk.
kat tempat lain aku xtau la ko cek la sndri.hahahaha


pastu tadi sebelum aku nak duduk kat kerusi nak bayar zakat tuh ada orang kol.
beliau bernama S *nama sebenar dirahsiakan*
aku xkenal sgt pon dia sbb dia bukan satu kompeni ngan aku.
kenal pon sebab selalu jumpa kat mesorat.
dia kata nak jumpa sbb ada nak diskas sikek pasal stok baru.
aku ckap kat dia aku cuti ari ni ari rabu je la diskas tp dia kata nak cepat xboleh tunggu.


*sigh*


aku pon kate oke la tp tunggu la kejap sbb aku ade hal kejap.
dia pon oke je la.
lepas sudah bayar zakat tuh aku pegi opis dia.
dia nih xde la tua sngt dalam 30an la.laki. xkawen lagi tp dh ade gepren. gepren seksi nak mampos *astagaa ngucap pacik XD*
aku sebenarnya xbape suka sgt dia nih. HAHAHAHA
suka2 ati aku je nak xsuka2 org.tsk2
sebab dia suka belagak. ckap besar tapi kerja xreti buat.
bila org tnya dia je dia pegi bantai tnye org lain. seteres hoii org mcm nih.
dah keje ko kan ptotnya ko tau la.huhuhu
aku mmg nak elak la jumpa dia nih kalo xde urusan kerja.
masalah aku skang ni dia selalu cari aku. mampos! huakakakakaka
sebab aku je kot yang paling agak sama usia dengan dia walopon dia dh 34.
aritu selamba badak-sumbu dia tepon aku ajak pegi club.
wakluuuuuuuu!
walopon pacik nih tade la baik sangat alim warokdunwabarqo tapi kaki aku nih xpenah pijak mane2 club lg ye anak2.dari itali smpailah mesia.tsk2


pastu aku hangin gila sbb aku dh la cuti tadi lepastu dia suh dtg opis dia sbb nak diskas sumting tapi apa satu pon xprepare.
ape kejadahnya semua ini??
diskas tok hang! bak kate iskal.hahahaha
pastu dia tnya aku td buat apa masa dia kol.
aku bagitau la nak bayar zakat.
lepastu dia tnya aku "eh bukan aritu hang dh baya ke? bape kali nak kena baya?"
xtau nak kesian ke nak lempang.huuuu~
aritu aku ade tejumpa dia masa nak bayar zakat jugak. teserempak dekat depan jalan je. dia tgh rushing masa tuh tp smpat jgk tego aku nak pegi mana.
aku jawab nak bayar zakat. pastu dia angguk je terus jalan.
tapi masalahnya aritu aku bayar zakat harta.bukan bulan pose plak tu.
yang ni zakat fitrah. xkan dia xtau zakat fitrah bulan pose je.wuwuuuuu
ke aku salah sbb xbgtau dia betol2?


pastu aku saja la tnye dia, dia dh bayar x zakat?
aku tnye bukan aku nak menunjuk2 sbb aku dh bayar tp aku kiuriyes gila dgn dia nih.
tapi dia tnya aku balik, 'zakat mana satu?'
bertabahlah pariz aserap =.='
aku tnye dia balik biasa dia baya zakat yg mane?
xmasal diskas pasal zakat plak kt opis dia.
terus aku betuka jadi amil yang kutip duit zakat tuh kang nnt.wakakakakaka
dia kate bayar yang 7 ringgit tu la.
aku pon oke la,kurang2 dia keluarkan zakat jugak.
pastu aku tnya dia lagi, dia penah bayar x zakat harta?
dia tnye aku lagi skali, zakat harta yang mcm mane plak?
T____________T
sabarlah pariz aserap. xkan nak ignore nnt aku yang bedosa sbb xesplen kat dia sedangkan dia xtau.
lepas dh pungpangpungpang soal jawab soal jawab makanya kesimpulan disini adalah beliau mampu megeluarkan zakat harta tp xpenah keluarkan.
jalan penyelesaiannya aku suh je la dia pegi kt pusat zakat tuh pegi bayar.
2.5% je daripada jumlah keseluruhan harta ko tuh. tayah nak syg sgt la.
kalau ada sebarang kemusykilan sila la tnya kat kaunter zakat tu ye tuan2 dan puan2.
aku bukan arif sangat pasal nih.
nanti kang aku bagi ajaran sesat kat dia kang naye je.hahahahaha
dia nak pegi baya ke xnak ke aku xtau.aku dh bgtau dia apa yang patot.


dan kepada tuan2 dan puan2 sekalian alam semesta,
sudahkah anda mengeluarkan zakat?
sape2 yang nak bayar sebelum semayang raya tuh sila pastikan pegi masjid awal2 wesss.
jangan ko bangun pukol 9 plak nak pegi semayang. meh bia aku ketuk dulu pale ko dengan tukul besi kalo mcm tuh XD
sama2lah kita menunaikan rukun islam yang keempat nih ye anak2.


lepas keluar dari opis dia terus aku balik umah.
duk umah diam2.wakakakakakakaka
aku harap siang nnt dia xkol aku dah.
opis aku cuti hoii siang nnt.
iskal jeles gila sbb dia xcuti.wakakakakakakaka
makanya esok awak pegi keje sndri ye.
pariz aserap mau berpoya2 dirumah dengan adinda2 tesayam.


sebelum aku op, meh bia pacik ckap sikek je lg pasal bola.wakakakakaka
xabes2 lg ke pacik?tsk2
aku tengok wess malam td walopon aku kate aku xnak tgok.hihik
tp aku tgok sbb bangun sahur la. dh separuh masa kedua pon masa tuh.
mcm yang aku jangka la, jerman menang. tahniah lah.
tp aku xesaited.
kesian plak aku tgok messi malam td.wahahahaahha
jangan nanges ek. lg 4 taon cuba lagi.hee
belanda dpt tempat ketiga lawan brazil 3-0. tahniah! nnt tunggu euro 2016 plak.
agak2 ape yang pemain sepanyol buat ek masa world cup ni belangsung?
huakakakakakakaka
menganjeng xhengat soalan.
dah la aku nak op dah. Muhammad hakim tiba2 terjaga ajak dedi tido skali.
sian dia demam td. balik sekolah badan panas. suh bukak pose xnak.
nnt kena gnti katanya.ahahaha
gud boi gud boi~
asek nak cuddle2 je dr siang td. kesian anak dedi.
oleh yang demikian, dedi mintak diri dulu la ye anak2 sekalian.
nnt kang nanges plak anak aku dedi xlayan.wakakakakkaka
sekian terima kaseh.




alien paling hot,
pariz aserap.



No comments: