Sunday, July 6, 2014

kalis


aku dah selalu sangat dengar orang kata aku dpt duduk kat tempat aku skang ni pon sbb ayah aku.
tumpang harta ayah, mentang2 ayah bigbos senang2 dpt keje terus dpt pegang management unit, mewah sebab harta mak bapak, xperlu nak berusaha keras sbb semua dh ada, bla3.....
tapi aku malas nak layan cakap2 bodoh macam tuh.
aku anggap tu nasib aku. aku xpenah nak bangga diri sbb aku tau semua ni bukan titik peluh aku tp usaha ayah aku.
dan sebab aku pikir ni usaha ayah aku la aku setuju nak duduk kat sini skang nih.

aku pon xtau nak ckap ape dengan orang mcm ni.
salah aku ke mende jadi mcm ni?
ko ingt aku nak sangat ke duduk kat dlm opis nih?
kalau aku mmpu buat pilihan, duk kat opis ni pilihan paling last skali yang aku akan pilih.
aku mmg malas nak layan orang bodoh macam ni tp bila aku dengar opkos aku saket ati.
ko xkenal pon aku tp kata mcm2 kat aku.

sekurang2nya aku bekerja atas kelayakan aku, bachelor of biz management.
so? 
ape masalah ko? 
bukannya aku amik saikology lepastu keje bahagian pengurusan pon yang ko nak saket ati sangat.
mmg aku ketua kat situ tp aku xpenah nak manjakan diri aku nak suh semua org buat keje aku. semua keje aku aku buat sendiri.
aku belajar dari bawah. ko tau ke? ko xtau kan? ko tau mengata je.
dari keje opisboi sampai kerani sampai setiausaha semua aku tau buat.
sebab aku tkot orang mcm ko ni la yang mengata nnt.
aku tau semua kerja staff2 aku sbb aku pon penah keje semua bahagian.
aku dah rasa semua dah.
jadi bila ko kata aku senang2 duk goyang kaki terus je jadi bos kat unit pengurusan tuh aku mmg marah!
even nak lipat surat nak letak dalam window envelope tuh pon aku buat.
jadi, jangan cepat sangat buat andaian.

bulan2 pose ni orang buat amal ibadah bukan mengata kat orang.
yang penting aku tau aku ada kat tempat aku skang nih sbb aku layak.
kalo ko xsuka tu masalah ko bukan masalah aku.
aku ada anak nak kena sara so aku kena kerja  besungguh2 untuk masa depan dia dan aku tau dulu pon ayah aku pikir menda yang sama.
jadi, kalo ko nak life ko better baik ko pon start keje besungguh2 dari skang jugak.
tayah nak menyibuk pasal orang, sakitkan ati orang. ko xdpt apa2 pon.

aku harap aku xdengar lagi cakap2 bodoh macam nih dah lepasni.
kalau betul pon apa yang ko kata tuh, ade efek life ko ke?
aku ada pegi amik harta bapak ko ke? xkan?
jadi duk diam2 tayah nak mnyibuk pasal orang.
dah kurang pahala pose aku arinih sbb ko. sabar je la aku.

u noe my name not my stori, u've heard wat i've done not wat i've been thru,if u were in my shoe u'd fall at the first step.so,dont hate wat u dun understand :)


No comments: