Thursday, July 21, 2011

aku: FARIZNIL ASHRAFF BIN MOHD HARRIZ

warghhhhhhh idung bedarah tgok name sendiri..ensem seh name*muke mntak trajang* wakakakakakakaka...time kaseh kepada mom ngan dad pilih name sedap2 *sedap ke?* untok anak2 beliau..mesti megren,darah tinggi dan yg sewaktu la kan mase duk pkir ni nak letak name ape nih..muakakakaka..seb baek aku punye anak mcm mee segere..pling2..dah ade name..MUHAMMAD HAKIM=yang bijaksana..*Ameen*  tayah susah2 dedi pkir name ape..sebenarnye aku sndri pon xtau sape yg bg name aku nih mom ke dad ke org laen ke..wahahahahaha..tp tape la cume aku xpuas ati name depan mcm xde mksud T_T
len kali letak faris la..baru la ade mksud..penunggang kuda/kesatria/knight oke mksud dia..haa barula gagah pekasa bajeitam..muahahahah...dh tu dia tmbah NIL plak kt bakang...kenan sungai nil erk?seb baek gabungan fariz dgn nil itu sedap mlot mnyebut ye tuan2 dan puan2..huakakakakka..tp tape la ashraff tu ade mksud..
eh ini sesi orentasi ke ape nak kenal2 diri nih..tapi suke ati aku la nak taep ape ni blog aku..muehehehhehe..
aku rase fariznil ashraff ni name dlm ic je kot..xrmai pon yg tau name betol aku..kesian kan wess?kawan2 sekelas mase skulah dlu je kot yg tau..kat umah mom ngan dad ngan akak aku pnggil fari..adek2 pnggil abg je..ramai yg pnggil marco..hihik..ramai tnye aku apsal letak marco?apsal xname laen? senanye marco tu name arwah atok aku..mule2 jadi marco tu mase aku 15 taon..baru balik mesia mase tu busam gile tade kawan makanyaaa aku on9 kat kampungchat..aku xtau nak letak nikname ape aku taram name atok aku..huakakakakaka..pastu lame2 lekat la name marco smpai ari ni..kat itali pon kawan2 pnggil aku marco je..beliau2 itu adelah tidak tahu okee sapekah fariznil ashraff..T_T
marco pon marco la..tu tnde aku syg atok lebeh laaa..ailebiuuuu..*rendu*
dlu2 mase kecik2 *ni cite kesah hidup ke ape?* idup beta adelah bepindah randah dr stu tempat ke stu tmpat yg laen..ceewahhhh...mcm lgu aje.. dr kota mekah ke kota madinah
eh penat kot pindah2 mase tu bile dad kate kne tuka mesti rase mcm omaigod kne kemas brg lg..tsk2..dlu kecik2 aku duk itali sejap sbb mak aku duk sane tp sejap aje *sempat la tadika sane sejap* pastu balik mesia..best ouhhhhh budak2 suke maen2 bile ptg2..hee..tp duk mesia smpai dajah 3 aje kot..aku xbape ingt la..dad ngan mom sambung stdy kt england..makanyaa setat la episod bepindah randah dlm diari hatiku..huakakakakaa.anak2 kecik lg kan mase tu mestila ikot..duk sane smpai umo aku 12 13 mcm tu la..pastu pindah!!!!lagi ye anak2 sekalian alam semesta...dad dpt oper keje kat us..duk california mase tu xsuke la skula sane..wuwuuuu..balek umah mesti ngadu kat mom..aku kan anak manje..hihik..tp xlame pon mase 15 taon mom kate balik mesia...yuhuuuuuuuuuuuuuuu!!!suke ati beta oke..makanya setat dr 15 taon smpai la skang pemeli kat sini..dh parents xpindah2 aku plak yg kne meneruskan tradisi ke ape nih wessss...terus tebam ke itali smbung stdy..wuwuuuuu.. ahhh xnak cite la psal stdy kt sane..buleh bekecai mud beta..muakakakakakak..
aku ade 4 org adek badek..2 lelaki 2 perempuan..yg sulong pompan..name beliau fairuz atirah..umo dia 28.dh kawen pon anak 3 dh..sume buat aku megren..wakakakakaka.akak beta adelah sgt garang okee..bile kua suara petir dia anak2 sume mesti mcm nak masok dlm almari baju aje semunyik cpt2..tp pdan la muke sape suh degel..muakakakakakaka..yg nombor dua adelah lelaki..beliau adelah sgt baek,ensem,supansntun,bebudi bhase,dan yg sewaktu dgnnye la..kerana beliau itu adelah AKU!!!!huakakakakakakaak..meh la pensan bjemaah wess..yg nombor tiga pompan *mak aku branak selang2 okee laki pompan..tererrr2* name dia farah atiqah..dh btunang pon..umo dia mude 2 taon dr aku..22..nnt pas raye dia smbung stdy kt um amek chemical engineering..akhir sekaliiiiii...yg bongsu laki la dh aku kate mak aku banak selang2 kan..hihik..name adek sayam beta yg ini adelah firdie ashraff..umo dia 2 taon mude dr farah..beliau skang stdy kat itali jgk tp u laen la ngan aku..ini budak adelah dokters to be..hahahaha..*eh aku dh penat la merapu*
alhamdulillah syukur nikmat kepada tuhan yg memberi rahmat..eh ternyanyi plak..muakakakaka...tp betol la syukur kot..alhamdulillah la adek badek aku skang sume sedang mngejar cita2 nak menuju puncak ke ape name tah..hihik..
DANNNNNNN YANG PALING PENTING SGT2.......
kejayaan kami sume ni berkat doa,kaseh syg,sokongan padu,bimbingan,tunjuk ajar,teguran,asuhan drp mom ngan dad tercinta *dh masok part ceramah motibasi*
time kaseh sgt2 snggop besabar ngan kerenah anak2 yg mmg xhempok pngai..xterbalas wess jase beliau bedua..T_T
puan sofea beatriz capello dan encik mohd harriz muhamad...no words to say how much i feel grateful to have both of u as my parents..and i always knew im the luckiest son in the world..
I LOVE YOU...MOM..DAD..SOOOOOOOO MUCH! ^_^
[eh,terpanjang plak karangan ari ni..hee]

3 comments:

Nur Hafiza Rahsid said...

kami bantah eksplenesyen untuk anak nombor 2 iteww.wakakakaka

Hidayah bt Zainab said...

walau pon aku xkenai nur hafiza nih.. tp aku sokong beliauu...

baje itam said...

ahhhh..sudah laa..korg jeles kat aku kan kan? xbaek dengki tuhan marah..hihik