Tuesday, November 26, 2013

BOY

boy adelah kucen aku..lepas joe dah xde iskal bagi aku sekor anak kucen..comel sangat..kaler kuning+oren belang2 mcm mimau.
dia nih spisis tabby cat..
dulu kecik2 aje boleh letak atas tapak tangan
skang dah besar gajah *penipu pariz aserap!*
mcm garfield wess dia nih..wkakakkakakaka
bulu tade la kembang mcm joe..bese2 je sbb mmg aku rikues tanak yg bulu kembang..shorthair lagi ensem kan boy? senang nak jaga.
ke nak buat undercut mcm dedi jugak?huakakakkakaka
tumbok kang dedi nih..

perangai adalah memeningkan kepala dedi..
dia ni xbleh dijangka..
kadang2 kalo dia tade mud dia masok dlm sangkar lepastu duduk diam2 smbil tgok orang dari dlm tuh..
mcm duk dlm penjara oke..wkakkakakaka
tapi most of the time dia lepak dalam bilik aku..dulu2 cuak jugak bila cari dia xde..dalam bilik pon xde.
tapi skang dh tau dah kalo dia xde kat mane2 tuh maknanya dia ade dlm sinki dalam bilik air aku la tuh..whahahahaha
suka sangat tidur dalam sinki..
dah la gemuk kan wess..bila masok dlam tuh penuh satu sinki tuh..wakkakakaka..
comel gila boy.
bila dia tidur mmg susah nak kejutkan..kadang2 dia bukan tidur pon tp pejam mata je tapi susah gila nak bangun smpai kene angkat..
sampai sudah dia buat xtau je..
keji gila pangai awak tau boy kesian dedi..wakakakakkakaka

bab makan paling xbleh tahan..
macam anak raja pangai..aku rasa tade lagi anak raja pangai mcm beliau nih..wakkakakakakaka
dia tanak makan sorang2(?) kalo x selagi tu la dia xmakan asik duk meow2 je..bising okee bila dia dah mengeluarkan suara jantan dia tu..wkakakakkaka
makan plak ikot mud..kdg2 nak org suap..
kalo takat ikan ke ayam ke oke la kan nak suap2.
tapi nih smpai friskies pon nak kena suap satu2 ye tuan2 dan puan2..wkakakakkakaka
demand gile x kucen aku?
adoi la boy..
tapi dedi sayang..hihik
walopon beliau karnivor *mcm aku* tapi aiskrim tade hal bagi beliau ye anak2..
mmg kucen makan aiskrim ke wess?? sbb dulu pon joe bantai aje makan bila aku bg dia..hahahaha
ke kucen aku je mcm tu?
minum air pon mcm tu jugak..air masak?air sirap? oren? soya?
beliau redah je..sbb tu boy hot mcm dedi kan? *smbil tadah pp XD*

boy budak baik.
bab mandi tade masalah senang je ikot dedi masok bilik air kan?
walopon sebenarnya dedi nak pegi kencen kottt..wkakakakakaka
suka ati dia aje pantang tgok org nak masok bilik air dia dh awal2 pegi serbu smpai kena suruh keluar balik..tsk2
tapi oke la sbb dia tade masalah kena air..riang ria ari raya aje dpt main air.
lepas mandi,makan..lepas makan,tidor
lepastu pegi ngorat kucen blakang umah..wkakakakkaka
pangai dia sangat comel la..hihik
dia suka lepak atas riba aku..
bila org nak baca surat kabar dia sibuk nak baca jugak..
cara beliau baca : tepuk2/kuis2 surat kabar dgn paw dia
kalo xbagi terus aje jadi ekstrem..abis la koyak rabak sotkabar tu beliau cakar..huakakakakkakakaka
sawan ke ape? XD
 
skang ni aku tengah nak cari kawan untuk boy.hihik
hasrat untuk mndapatkan kucen bengal maseh belum padam..
tapi kucen bengal tuh nanti dulu la..
pacik nak cari kucen kaler itam sekor..aritu aku tgok tepi jalan ade sekor..cantik!
memang itam dari kepala smpai ekor..tp bila aku nak pegi amik dia lari..tsk2..
kamis nih aku dh pakat dengan haikal nak pegi cari bombay cat sekor..hihik..
xkesah la bombay cat ke black american shorthair ke,asalkan kaler itam..
mesti nampak cantek je kalo tutop lampu nnt nampak mate dia aje..
warghhhh sematt2!


bombay cat

black american shorthair


bersedialah puan sofea untuk melihat rumah anda menjadi tmpat tinggal pelbagai jenis kucen nnt..huakakakakakkakaa

tapi kucen bengal tetap menjadi pujaan atiku..hahahaha
aritu tgok dlm internet ade ramai jugak nak jual kucen ni..
harga 400-600..pikir2 balik baik aku pegi cari kat kedai kucen aje harga pon sama jugak tade la jauh nak pegi amik..
ini smpai ke negeri sembilan,labuan etc..wkakakakakaka
tapi aritu ade bnyak iklan nak bagi kucen bengal ni for free..
ade la sebab kena buli dgn kucen lain la sbb nak pindah xbleh bawak kucen la, mcm2 la...tp free tuh..
ai ripit, FREE okee!!!
tp tu la, tgok2 iklan dah lame..4 5 bulan lepas
tp aku try kontek jugak..tp sume org kate dh ade org amik..
uhuk uhukk kuciwanya pacik T___T
tape, kita selesaikan dulu misi mencari kucen itam pastu baru cari kucen bengal..
xsabarnya kamess!! xsabar!xsabar! hihik


kucen bengal adalah sangat cantik.

niat paling besar dalam ati pariz aserap adalah untuk mendapatkan savannah cat gred F1..wuwuuuuuu
tapi harga..tsk2
puluh2 ribu jugak..
mau pensan mak aku kalo aku beli..
simpan ajela duit tuh pariz aserap..
tunggu la mane tau kot2 ade org nak bg free ke nnt kan?wkakakakakkaka
mmg x la..gile ke ape nak bagi free??
xpon ade yg nak jual harga murah ke *kot*
savannah cat cantikk!!
besar plak tuh..best gila kalo dpt peluk..
mcm mimau bintang pon ye jugak..hahahaha


huwarghhhhh!! bedarah hidung.tsk2

sebelum pacik meroyan lebih2 baikla pacik stop dulu ye anak2..
cakap bab kucen nih smpai esok pon xabes..
because they are sooooooo adorable..
padahal tadi cite pasal boy aje..
dah melalut2 smpai kelaot terus..wkakkakakakakka

savannah cat, one day!!!
ONE DAY!!!! i'll have u..wuuu~~

"animals are such agreeable friends..they ask no questions, they pass no criticisms"
 


i am a cat person,
pariz aserap.

4 comments:

IamNobody said...

daddy, xkisah la Bengal cat ka Bombay cat ka American shorthair ka longhair ka beli ja la
tapi tolongla jangan savannah cat tu weh riz.menakutkan la..huhuhu

baje itam said...

dia xmakan orang la ish,dia makan ayam..nanti boleh la geng dengan ish sekali pegi kepsi..wakakakkaka

IamNobody said...

aah la riz p la bela rimau dengan singa sekali satgi kita boleh p kepsi ramai2 noh? whahahahahaha
mungek laa XD

baje itam said...

wakakakakakakaka..bongeknya ish..abisla nnt geng2 comel2 aje yg masok kepsi..dedi tunggu dalam kete je la..wkakakakkaka