Thursday, November 7, 2013

hari ini hari kamis


ari kames adalah ari yang pacik tunggu2 setiap minggu... kenapakah?
sebab esok dah jumaat tayah pegi opis..huakakakakakaka..
alasan mcm mintak terajang..
pagi tadi anakanda beta xpegi skulah..dia awal2 dh bagitau semalam tanak pegi skulah arini sebab....
sebab ape ek?
sebab dia mmg tanak pegi la..whahahahah
tade la..dia kate arini ade majlis guru besara kat sekolah jadi xbelajar katenye..pelik jugak aku sbb selalunya muhammad hakim ni main redah aje belajar ke xbelajar ke dia pegi je sekolah..
tapi skang mmg xbelajar dh pon dia kate lagipon dh nak cuti skolah kan? 
cekgu asik xmasok kelas je kalo masok pon suh buat kerja sndri..kemain lagi anak aku membebel ngalahkan guru besar..wkakakakakka

aku pon,'oke la ari ni sari ponteng skolah tp minggu depan tetap kena pegi oke muhammad hakim walopon xbelajar'..laju2 beliau angguk..
disebabkan beliau xpegi skolah arini aku pon ajak aje la dia pegi amik kawan dia sorang ni,faizal..bespren la ni kot namanya..kawan dia masa duk kat umah anak yatim dulu..aritu dah janji ngan dia nnt cuti skulah suh dia datang umah sebelum kami pegi florence..ni dah tunda pegi sana bulan doblas boleh la beliau duk lame sikek kat umah..
ikotkan plan, nak amik dia esok tp esok ade kenduri ape tah kat umah sedara,jadi aku bantai aje la pegi arini..dah xingt arini masih besekolah mentang2 la anak aku ponteng..wkakakakakka..sampai sana tnye warden dia kate faizal pegi skolah..aku pon pikir2 nak amik petang nnt ke mcm mane..masa tu baru kol 10 sengah lebih2..aku dtg amik minggu ni sbb hakim kate sekolah faizal dh cuti minggu depan...apsal skolah anak aku xcuti jugak? kenapakah??huakakakkakaka
dedi plak yang oberdos..

pukul 11lebih jugak tadi aku dh nak gerak masok kete nak balik sbb aku ingt nak dtg amik petang nnt je la,tengok2 je beliau  dah balik skolah...
'haaa ponteng ke nih hah??'
suke ati aku je main tembak mcm tu..dia kelip2 tgok aku mcm aku nih makluk asing..huakakakakaka
yelaa dah janji nak dtg esok tibe2 dah tecongok kat depan dia ape kes??
dia ckap sume orang dah balik sekolah lagipon arini last day..
oke,makanya marilah kita bergerak-gerak khas balik umah dedi..tapi dia mcm serba salah aje..

aku : awat? *buang tebiat nak ckap kedah XD*
dia : nak balik sekarang ke? 
aku : aah balik sekarang la..nape?faizal xnak ikot ke?
dia : err..
aku : ? ? ? *muka : seribu pesoalan*
dia : tapi.. *garu2 kepala*
aku : tapi?
dia : err..tapi..baju2 xkemas lagi..

huk alohh..ingatkan ape la tadi..wahahhahaha
comel aje la pangai budak nih..aku ingat dia ada masalah negara tadi..wakakakakkakaka..
pastu pegi kemas2 baju2 dia dulu..haa bab kemas2 baju masok beg ni aku terer yang hamat..8 taon buat keje mcm tu kan dulu??dari mtrik smpai itali..wkakakakaka
dah selesai ektibiti mngemas marilah kita proceed dengan step seterusnya..yang ini paling penting sbb aku tanak nnt org kate aku culik budak..wkakakakakaka
meh la tepon kat mak dia dulu[dia masih ada mak cuma xde ayah].aritu dia dh bagitau mak dia cuti skulah akhir taon ni nak pegi umah kawan dia dulu..
tapi xpe la kite kompemkan skali lagi ye macik..
jgn risau nnt parizaserap anta dia balik umah..
time kaseh sbb bagi kebenaran..jasamu dikenang! *tetibe*
kalo mak dia tau pangai aku yang mcm kepala masok air nih mesti mak dia xbagi..wakakakkakaka
dun wori, he's in a good hand..i promise!

tengah on the way nak balik umah tepon bunyi..
'dedi, opis kol..'
muhammad hakim bleh jadi PA dedi..wkakakakakka
dah angkat tepon tu denga sore ain..
'en.fariz masuk opis x arini?'
-xmasok kot.nape ain?

suke ati aku je sedap2 rasa buat rang undang2 laut melaka sndri..wkakakakakkaka..dia denga aku kate xmasok terus aje dia,
HAH!?xmasok ke??
tekejut aku okeee..wakakakakaka..adoila ain..
dia kate kene semak ngan saen dokumen  penyelarasan nak hantar kat unit akaun nnt sebelum pukol 3.. Zzz!!
esok dah cuti kan makanya kena arini jugak la..nak xnak aku pegi jugak la kat opis bawak budak bedua tuh..
hot gile kan dedi??wkakakakakaka
makanya sekarang pariz aserap adalah dekat opis ye anak2..
yang semak2 dah selesai..abg zul plak suh tunggu nak bagi ape benda tah dia tgh buat tuh..
tunggu aje la kan..nak buat mcm mane dah mmg keje aku..
budak bedua tuh aku suh main dam ular dulu..huakakakakka
duk diam2 ye anak2..nnt dah sudah ni kite pegi makan..
tapi mcm bese la kena amik encik bermata sepet dulu..hihik
nnt xamik dia mngamuk abisla runtuh bangunan kat alor setar nih..wkakakakaka..ampon ish..

rasanya pacik dh sudah meraban kat sini..
makanya izinkan pacik mengundur diri dulu smbil menunggu abg zul siap buat keje beliau.lepas ni bolehlah kita berpoya2 dengan aman makmur dan sejahtera ye anak2 yang dikasihi..hee

sekian wabillahitaufik walhidayah assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh.

ma'assalamah wa ilalliqo'


dedi-yang-hot *muka xbesalah langsung*
pariz aserap.

No comments: