Monday, November 25, 2013

worst day ever


ari ini adalah ari yang sangat mencabar dan menguji ketahanan mental pariz aserap.
aku xtau la ape masalah semua orang ari ni..hahaha
tapi mmg buat aku rasa nak hantok pale kat stereng kete laju2..
sesungguhnya angin monsun timur laut telah datang dalam diri ini..
siriyes la, xtau nak ckap mcm mane..hahaha
macam...
eh aku xtau la mcm mane..saket ati gile.

tadi on the way nak pegi meeting jalan jem gile aku xtau ade eksiden ke kete rosak ke ape kat depan opis nih..pastuh dah lepas jem aku pecut sikek sbb tkot lambat smpai..smpai kat satu jalan nih ade kete kat depan tuh..sangat selow..
SANGAT!!!!!
sebab kete aku punya meter 40 aje okeee!!!
aku xkesah kalo kete dia selow ke ape tapi ko boleh x jangan duduk tengah2 hah???!!!!
jalan dua lane hoiiiii..kalo tanak duk lane kiri ko masok la lane kanan aku xpeduli pon tapi apsal duduk tengah2??
tu jalan atok ko ke ape? aku angkat lampu pon dia buat xtau je, aku pon rapatkan kete aku kat kete dia...pon dia buat xtau..mintak maap tp aku mmg dah menyumpah seranah dlm ati..aku siap hon kot..xtau la kot2 pekak ke ape..
dua tiga kali aku hon baru dia ketepi..tu pon masok lane kanan ye anak2..ni namenye orang yang tade kesedaran sivik! masa potong tuh aku mmg tekan minyak kuat2..gasak la kalo ko makan asap pon..ade aku kesah? lepastu aku tgok  cermin..
eh dia duduk tgh balik boleh x??? wat the FISH!! 
aku xpenah tau ade jugak org mcm tu dlm dunia nih..tsk3
unbelievable =.=' 


insiden kedua yang buat aku saket ati masa pegi lunch td..
lepas makan kena tunggu setengah jam lebih sbb ade orang block kete..
mendidih je rasa..tapi aku diam aje..
iskal dah marah2 xkan aku nak marah2 jgk..jadi aku diam aje la walopon aku rasa nak bagi orang tu makan ekzos aje kalo ikotkan ati aku yang marah nih..
sebab pagi tadi dh ade insiden xbest jadi mud maseh xbape nak center..whahahahha
sebelum ni pon bukan xpenah kete kene blok..aku paham la kalo tade paking kan? nak kua kejap beli barang tp tade tmpt nak paking jadi belasah aje la letak belakang kete orang..oke fine..xde masalah..
tapi yang buat aku marah mcm nak runtuhkan kedai makan tuh *kesian kedai xbesalah* adalah apabila mangkok ayon yang blok kete aku tuh xmasok paking..
tempat paking ade kosong okeeee!!!sebelah kete aku..
tapi dia xmasok kt situ..dia bantai letak kete dia sesuka ati..
kalo xlibatkan kete aku, aku xkesah ko nak letak kete dlm kedai makan tu pon tp 'strategik' gile oke cara ko paking..separuh belakang kete aku separuh blok paking tuh..
memang la aku rasa nak mengamok..pulak kene tunggu smpai sengah jam lebih!
ko tade common sense ke ape hah???
ba wau dal wau ha!
nasib la sape2 yg mnjamu selera kat situ tadi kena denga bunyi hon kete aku bape puluh juta kali *menipu*
smpai iskal dh masok dlm kedai tuh tnye tu kete sape..
aku rasa nak menanges teguling2 atas tanah je wess bila tau tuan punya kete tuh ade je tecongok kat depan tuh tgh makan..dengan awek ke dgn bini xtau la..
ya tuhan..speechless!
aku hon mcm org gila ko buat2 xdenga aje sambil makan?
aku tunggu sengah jam lebih okee!!
SETENGAH JAM!!!
masa dia dtg nak alih kete tuh aku tnye dia, 'awak pekak ke buat2 pekak xdenga ke org hon dr td?'
sore mendatar je smbil tarik napas hembus napas..
dia asik sori bang sori bang..
aku mmg xbleh ckap kalo tgh marah sbb nnt mcm2 benda kua dr mulut aku jd baik aku diam aje..
tp iskal pon mmg panas mase tuh jadi beliau la tek ober..haha
'dah bape bulan xmakan?lapar sgt ke ape smpai main letak kete sesuka ati je?nampak x paking kosong nih hah??nampak x? lain kali masok laaa..jangan duk sesedap rasa nak paking ikot suka smpai mnyusahkan orang lain.hang ingt hang sapa smpai orang lain nak kena tunggu hang makan? akai hada pikiaq la!'

encik mafia nih kalo aku xtarik dia mmg xbenti..hahaha
memang la marah kan tp sikit2 sudah la..kesian jugak kat dia..
tengah makan plak tuh..
tapi lain kali tolong la jgn buat mcm tu lagi..
tolonglaaaaa~~~
sudahnya aku smpai opis dekat pukol 3..
jalan jem gila babas..
mud mmg kelaot dalam terus dah..sampai opis kak chah kate ade mesorat pukul 3.30 dkt area2 pekan rabu..
wadehek?
baru balik redah jem nak kene pegi redah jem lagi?
suke beno ke ape aku dengan jalan jem? hahaha
jangan harap!
jadi sila la abg zul pegi ye..pariz aserap mmg tade mud nak bemesorat petang nih..
angin monsun xreda lagi..
menyampah bila mud mcm ni datang..
rasa sangat xbest..



there's a quote saying 'never blame any day in your life..good days give u happiness, bad days give u experience and worst days give u a lesson'  

well,i dont noe.maybe.*shrug*




i'm-just-a-human,
pariz aserap.
 




No comments: