Saturday, March 8, 2014

5 tahun.



semalam 7 march 2014 genaplah umur anakanda tercinta sebelas taon.
rasa mcm baru je lagi selebret arijadi dia yang ketujuh untuk pertama kali dalam hidup aku.
dah 5 tahun rupanya aku galas tanggungjawab sebagai seorang ayah kepada beliau
malam semalam aku sengaja tanak bg dia tidur dulu sbb aku nak tunggu pukul 12 nak wish besdei kat dia so kami tgok katon smbil baring atas katil.
dah dekat dh nih nak kol 12 tp dia ckap dh ngantok so aku suruh je la dia tido kesian plak kalo xnak bg tido kan.
lama sikit tuh bila dh kol doblas lebih tu aku try panggil dia, 'hakimmm~'
dia pon pusing kat aku "awat dedi?"
ouh beliau belom tido lagi.hehehe
"hepi besdei sayang"
dia diam kejap pastu sengeh2 terus terkam aku pelok siom smpai nak pensan dedi.hahahaha
aku tanya dia nak adiah ape taon ni?
tiap2 taon aku tanye dia soalan tu dan tiap2 taon jugak aku dapat jawapan yang sama je dari dia.
"hakim xnak ape, hakim nak dedi je"
sebak gila oii jawapan dia. tiap kali dia kuakan ayat tuh mesti air mate aku keluar. aku angguk je kat dia sbb xbleh jawab nnt sore aku shaking.wahahahahaha.
so aku pelok je dia smpai la dia tidur.


xreti la nak describe cemane perasaan aku. tp aku rasa sgt2 dihargai.
dengan diri aku yg xbegitu sempurna sebagai seorang ayah kepada dia.terlalu bnyak kekurangan sangat2 tp......... jawapan dia tetap sama macam 5 taon lepas :')
terima kasih Muhammad hakim.
tp xtau la kot taon depan bila aku tnye dia mcm tuh dia jawab nak ade gepren plak. mampos aku nak kena approve nnt kang. huakakakakkakaakkakaka.


siang tadi lepas solat jumaat mak aku adela buat mkn2 sikek sbb nak selebret arijadi hakim nih.
kak long satu pemeli pon ade balik Kedah minggu nih. parah atiqah tuh tayah kate la mmg setiap minggu balik.hahaha
adek sayam beta yang berada nun jauh di itali je la yg xdpt balik sorang. tp akhir bulan ni dia balik katenya.
td lepas sudah semayang aku pegi amik bespren poreber hakim, si faizal tuh.
bz sangat skang bila ajak dtg je xboleh ade sukan la itu la ini la. ektip kemain.hahahaa


untuk Muhammad hakim,
selamat hari jadi yang ke sebelas taon. anak dedi dh besar dh.hee
semoga membesar menjadi orang yang berguna.
semoga bejaya dunia dan akhirat.
semoga terus menjadi anak yang soleh.
semoga hakim ingat semua pesan2 dedi :)
semoga hakim terus rasa bahagia dgn dedi.
terima kaseh sbb hadir dlm hidup dedi. u means the world to me.
I've no word to describe how I felt but I'm very grateful to have u.
I may not be the greatest father in the world but I really love u so much, son.
I'd do anything just to see ur smile :)
son, dedi really2 love u. u r my happiness. u r my sunshine. u r my life. u r my everything ^_^


xsangka dah 5 taon.hahaha
5 taon aku pegang title dedi.
aku sangat2 besyukur sbb buat keputusan ni 5 taon lepas.
sungguh! aku xmnyesal.
aku sangat2 hepi :D
dan aku juga akan bakal menjadi riak sbb aku masih muda tatkala(?) umur hakim sudah meningkat dewasa.wakakakakakakakaka
meh kita bilang sama2..
nanti umur hakim doblas taon aku 28. dia 13 aku 29. dia 14 aku 30. dia 15 aku 31. dia 16 aku 32. dia 17 aku 33.
dan apabila anakanda beta lepas spm aku baru 34 taon.
muda remaja sgt dedi. wakakakakakakakakakka
ko jgn jeles nnt tuhan marah XD




tadi mak aku beli kek arijadi kat hakim.
meriah kemain lg gedabak besar. dia kalo bab cucu mmg kalah anak2. lg syg cucu dia.wahahahahaha
aku tgok kek pastu aku tnye dia, 'alaa apsal xbeli newyork cheese.'
-"eh nih besdei hakim kan bukan besdei dedi dia apsal nak beli newyork cheese plak?"
waakakakakakakakakakaka
jawapan sgt menusuk kolbu okee. XD
pastu pas mgrib td encik mafia dtg bawak kek. aku mcm 'xabis lg ke majlis arijadi nih?'
pastu dia hulur kat aku, "nah!"
aku bukak.
wakakakakakaakakakkakakaka
newyork cheese siap dia tulis kat atas tuh "untuk dedi hakim yang bukan arijadi arini"
huakakakakakakakakakakakaka
aku xtau la reaksi yang tukang tulis tu mcm mane td. main belasah je dia nih.
tapi sangat2 beterima kaseh dekat beliau.hee
snggup pegi beli, pakej tulisan merapu lagi atas kek.wakakakaka
time kaseh ish! jasamu dikenang! ailebiu beri strong XD


baiklah.
pacik ingin mengundurkan diri dulu. dah habis merapu dah senang ati makanya kita op la.wakakakakakka. buruk perangai XD
aku nak tepon adinda tesayam yang jauh dimata dekat dihati plak.
firdie aserap nih dia dh dtg dh pngai nak manja2 dia. sari 3 4 kali tepon.
rendu katenya.
makanya sebelum beliau meroyan menunggu panggilan aku disana baiklah aku kol dia dulu.
oleh yang demikian *skema xhengat ayat* pacik op dulu ye anak2 sekalian alam semesta.
jangan rendu2 pacik tau nanti pacik becoti dua minggu.hee
wehhhhhhh!! ari ni dh masok sabtu T_____________T
esok dh kene terebam.tsk2.


sekian time kaseh.


maassalamah wa ilalliqo'








saya nebes tp masih hot *str8 face*
bajeitam.










3 comments:

Nur Hafiza Rahsid said...

Happy birthday yang ke sebelas tahun, Hakim. Moga terus membesar bagai johan. Jadi anak yang baik yang menyenangkan hati dedi dan semua..

Kepada dedi dah dapat nuyok ciskek tu silalah kurangkan nebes tu. Hehee. InshaAllah everythings gonna be fine pacik. Good luck untuk misi kali ini!

Sekali lagi happy birthday Hakim! Tak snagka dah sebaya dah kita.. Mwahahahahaha

IamNobody said...

perenggan last goku tuh nmpak menipu sangat weh. umoq sama hakim? hakim umoq sebelaih ton dajah lima sesuai dgn muka.
tp goku muka mcm dh lima puluh ton ja ni lagu mana? bukan dajah lima tp lima puluh ton weh..wahahahahahaha.

Nur Hafiza Rahsid said...

Alaaa abg dann.. u jelly? wakkakaka. abg dan cuba besar2kan sikit mata tu mesti nampaklah betapa sebayanya jaja dengan hakim. muehehehhe. selamat pergi sana abg dan!