Tuesday, March 25, 2014

berita itu.....

skang nih kalo bukak pesbuk ke sotkabar ke atau ape2 je lah, mesti topik yang hangat skang pasal mh370 kan?
aritu dah hangat tp malam td makin hangat lepas PM buat pengumuman.huhuhu
aku xpernah tulis ape2 pon pasal nih. kat belog mahupon pesbuk mahupon becakap dgn sape2 pon pasal nih.
bukan aku xalert bukan aku xsimpati tp xsalahkan kalo kita berdoa sendiri tanpa perlu nak post dekat mane2 laman sosial.
for me its better to pray silently and honestly.
aku xkate salah kalo nak letak status. sikit pon xsalah cuma tu bukan cara aku.

dari ari petama kapal terbang hilang, mcm2 cerita aku dengar.
tapi lebih pada yang mengkritik la.
ade jugak yg buat andaian sndri.
tapi aku malas nak amek tau sangat ape yg org lain ckap.tunggu keputusan rasmi je la kan.
aku suka dengan satu status kawan aku, si lin nih.
dia tules kat pesbuk dia mcm nih,
" typical malaysian. give them one news/topic and everybody become an expert"
you are so damn rite, lin.

malam td PM ade buat pengumuman yang kapal terbang tu berakhir kat selatan laut hindi. dengan serpihan2 yg meke jumpa tuh katenya milik mh370.
so kalo betul, deepest condolences for mh370's passengers' families and frens.
innalillahiwainna ilaihirojiun.
walopon dlm ati aku masih mngharapkan keajaiban. but He knows best :)

malam tadi jugak aku ade tepon parah atiqah saje sembang2 tanye dia balik x minggu ni sebab minggu ni firdie aserap balik mesia.yuhuuuu!
pastu parah ade la kuakan topik pasal mh370 nih.
tapi adek aku nih mmg kelaot gila.
aku ingtkan dia nak kate ape.
dia cakap pasal sorang juruterbang tentera udara australia BOLEH TAK???
wkakakakakakakaka
dia kate ensem. name ape tah aku xingt tp parah kate pilot tuh pemes kat intenet. aku rasa aku dh bace dlm sotkabar td tp aku xingt.
bongek gila oke adek aku.
aku ingtkan ape la.beriya dia tnye aku  mengikuti x pekembangan mh370 tuh.
rupanya................
T______T
adoiyai parah atiqah.
sabar je la parizaserap. whaahahahha.



sekian terima kaseh.


yang ikhlas,
pariz aserap.

No comments: