Friday, July 12, 2013

iftar jama'ie

kompiden aje haa tules tajuk..betol ke tu wess aku tules tuh??
eksen kamen aje nak tules base arab..
tapiii..suka ati aku la ni kan belog aku..muahahahaha
iftar jama'ie nih maksud dia berbuka pose ramai2 *kalau salah tolong boo laju2*
aku ingt mase kt matrik uia dulu, masa buke pose ade bape kali tah mahallah/kolej aku buat iftar jama'ie nih..
agak shock sikek la masa tuh..bese la aku kan jakun terdasat di alam semesta..muakakakaka...
shock sebab buke pose makan dalam dulang besar ramai2 T___T
satu dulang 4 orang..aku was2 aje nak makan mase tuh..hee..tapi mane bleh demand2..ko ingt ko anak raja ke ape?? makanya kite kena la follow with the flow bak kate omputeh..aku pon makan aje la tapi opkos la makan xbape nak benapsu..heh heh heh..tp skang tu memori paling best kot masa kat sana yang aku xkan lupa :)

tadi kat umah ni pon ade iftar jama'ie wess..tp xmakan dalam dulang..makan dalam pinggan je..wahahhaahha..
arini iskal dengan hekal buka pose kat umah aku..
sebabnye abah ade majlis buke pose kat luar..opkos la umi kena ikot sekali..
anak2 macam bese la..mane suke majlis formal2 xde feel nak melantak kan?
wkakakakakakak..makanya mereka memeriahkan majlis kat umah aku je la..
petang tadi p serang bazar lagi...beni esaited nak pegi bazar makanya pegi aje la..pegi dua buah kete ye tuan2 dan puan2..memang betol2 serang nih..wkakakakakka..
aku+hakim+firdie+beni+farah+haikal+iskal=tebalek bazar XD
ramai gile oiiii orang..nak jalan pon sangkut2..huhuhu
makanya masing buat keputusan nak pegi cari sendiri2 makanan2 yang patot..
nak balik kang tunggu kat kete je..
aku +farah+hakim+beni = team no.1 *xbuleh blah team bagai*wkakakakakaka
firdie+iskal+haikal = team no.2 XD

dalam 45minit jugak kot merayau kat bazar..parah atiqah mmg bijak..
dia tunjuk je dia nak ape..bile macik tuh dah bungkus pastu bg makanan tu kat dia, dia cepat2 tgok aku...
tuh maknanya aku kena bayar ye tuan2...
aku dah tau sgt taktik adek pompuan aku nih..wkakakakaka
tapi tape sebab aku lg sayang dia drp duet nih *misali x aku?* XD
pastu kol 7 kot camtula balik umah..kat umah mom dengan maksom dah masak pon sebenarnya..
sebab tu pegi bazar xbeli makanan yang berat2..
bila dah letak makanan masing2 atas meja..hahh kauu!!! mcm dah raya boleh??

ko nak ape oder je sume ade..wakkakakakakka
ondeh2, murtabak, putu kuning, ayam percik*ini opkos la iskal punya kan?*, kebab, popia basah, yongtaufu pon ada*ni kal punya,mentang2 beliau keturunan yong terus aje beli yongtaufu* wkakakakaka xmasal aje aku..roti john pon ada..bnyak wess T__T
boleh bukak gerai depan umah jual balik makanan2 tuh XD
air pon bnyak jenis seb baek mak aku xbancuh air lagi kalo x sape nak abeskan semua??simbah kat muke nak? muakakakakka
air soya, air tebu, air kelapa,air asam boi..mari mari mariii!!! *antok pale kat dinding* muakakakaka
lain kali kalo nak pegi bazar xbleh bawak ramai2 la..bahaya!!
kena anta sorang je wakil pegi beli..hahahaha
esok tanak pegi bazar dah!!

tapi oke jugak beli bnyak2 sebab bebudak nih lepas teraweh memang meke pegi serang dapor..lapar katenye..jadi tade la membazir pon..mintak maap la tong sampah, mmg xde rezeki la kalo dengan bebudak nih..wkakakkakakaka..

tu belom akak aku lagi wess pegi bazar..kalo x lagi bnyak..
kalo boleh dia nak angkot dengan payung2 kat bazar tuh bawak balik umah..wkakakakakkaka..
akak aku nih walopon garang selalu kua sore petir dengan anak2 xhempuk dia, tapi jiwa sensitip sgt..asik kesian aje kalo tgok macik2 yg jual kat tepi jalan..kesudahannya memang dia pegi beli pastu bawak balik paksa kami makan..kenyang adek2...huakakakakakakakka

itu sajelah pembelajaran kita pada ari ini..inilah yang dinamakan iftar jama'ie  *la sgt* versi umah en.harriz dengan puan sofea..sile hapal nama2 makanan yang cekgu beli tadi ye..esok cekgu tanya kalo xingt  denda!! muakakakaka..


esok tanak pegi bazar dah!!


alien-paling-hot,
parizaserap..
*ada sapa2 nak tolong terajang?*



No comments: