Tuesday, July 16, 2013

krim siang dan malam

tadi pukul 1 lebih aku balik umah kejap lepas amik muhammad hakim balik sekolah..pastu farah kate nnt nak tumpang pegi umah iskal sebab dah janji ngan umi nak buat kek ape tah dia sebut tadi..beliau memang suka buat2 kek nih..aku on je lagipun lalu jalan sama..so lepas solat zohor beta pon terus mengunakan enjin turbo pegi umah umi dengan adinda tesayam..

sampai sana duduk2 kejap lepak2 ngan umi dulu..
umi siap amik cuti haa sebab dh janji ngan farah nak buat kek..anak raja ke ape parah atiqah nih??wkakakakakak
tadi kat umah ada umi dengan kal je..mafia xbalik duk opis tengah tunggu masa nak jadi hulk sebab tensen.muakakakaka..ampon
pastu tiba2 farah datang dari mana tah bawak dua botol dtg kat umi ngan aku kat ruang tamu..

farah : ni sapa punya ni umi?
umi   : *belek2* rasanya daniel kot sbb umi nampak dia pegang aritu
farah : *tunjuk2 kat aku* ni krim muka la kan?
aku   : bila masa dia pakai krim muka? *muka seribu persoalan*
umi   : krim ke pencuci muka ni? mcm botol pencuci muka je umi tgok
farah : krim la umi..ni yang putih siang kot tu yang itam malam
umi   : aah la kot.umi xtau plak
aku   : rajin plak dia nak pakai krim siang malam.nak putih cemane lagi la?
farah : bia la dia nak pakai..sebok je.

lepastu kal turun kat bawah..baru lepas mandi..umi tnya dia pasal botol tu

umi  : dik, ni abg punya kan?
kal   : aah, awat?
farah: ni krim ke pencuci muka kal? tade sebut pon

kal tediam kejap lepastu..hamek koo!! dia gelak mcm orang gila..smpai beguling2 atas sofa tuh..aku dh agak dah bukan pencuci muka maupon krim siang dan malam kalo dah dia gelak gaya mcm gitu..
umi dengan farah blank aje muka..hihik..

kal  : *tarik napas dlm2 kontrol gelak*
aku : jadah ape nih kal wess? *muka tade pasaan*
kal  : tu kan dia tulis acrylic tu..mcm water color jugak untuk lukis2..bukan krim siang dan malam tau farah

huakakakakakakakaka..
aku gelak mcm nak pensan masa tuh..
boleh plak dia bantai pakai teori sendiri krim siang/malam..
dasat gila adek aku..dengan umi sekali gelak mcm nak sempot..

nak tengok cemane rupe beliau? kejap aku letak..
tapi bukan yang ori la..aku petik gamba aje sbb td xsmpat nak amik gambo sebab asik gelak mcm org sawan..
tapi ni kira lebih kurang sama la..
time kaseh pacik google..hee


gamba di atas adalah krim siang bersi parah atiqah..huakakakakakaka..
botol memang mengelirukan pengguna..hihik..
yang ni kaler puteh..
meh kite tgok krim malam plak XD

haa..nih krim malam (?)
hoii xnapak ke dia tulis pemanent black tuh?? xnapak ke??
wkakakakakakakaka
nak mati ke ape kalo bantai letak kat muke?
bahaya gila haa adek aku..seb baek dia xtry td..kalo x??
xtaula naseb parah atiqah..wakakakakkaka

nnt aku nak bgtau iskal la laenkali beli water color yang budak sekolah pakai aje..kesian haa sume org tertipu dengan botol tesebut..hihik.
gelak mcm nak pecah umah..
tp aku xdpt join gelak bejemaah lama2 sebab lepastu aku terus balik opis tinggal meke betiga dengan krim siang dan malam tesebut..hahahaha

hadoii la..macam2 pangai la..seb baek xgelak sampai batal pose..muakakakaka..
saket mulot gelak bnyak sgt..tsk2.


yang benar,
marco.
 

No comments: