Saturday, October 26, 2013

awal pagi : tidurku diganggu


ayat awal pagi tu macam awal sangat je kan? padahal lepas subuh dah pon..wahahahahhaa..
oh baideway, malam tadi penghuni rumah sudah complete *ayat apakah?*
firdie aserap smpai dekat2 pukul 10 malam..kak long dh smpai awal2 dah sebelum solat jumaat..farah sampai petang smlm..
makanya SELAMAT HARI RAYA! kepada sedara serta sedari..wkakakkakaka
meriah oii mcm nak raye aje gayenye..malam tadi iskal ngan adik dia tido sini jugak sebab dia mane bleh tgok umah aku meriah nnt dia jeles..wkakakakka..tade kaetan!
malam tadi aku xbleh tido..insomnia mnyerang!muakakakaka..aku dulu pon mmg jarang tido malam jadi dh xkesah sgt sebab biasa aku akan tido lepas subuh..iskal dgn hakim dh lame sampai aprika dh aku je yg duk tekebil2 sorang2..hahahaha

lepas solat subuh tadi aku terus  landing atas katil..mata pon dah berat makanya pacik terus Zzz!! hoyeh dreamland, here I come!! muakakakakakka..
oberdos sangat!
tengah tido best2 tibe2 dengar sore rasaksa panggil aku smbil goncang2 bahu..
'riz..riz..bangun riz..riz bangun la'
aku bukak mata tgok iskal dah tecongok tepi katil..arghhh!! kaco la
disebabkan aku malas nak layan aku pon pusing kearah hakim smbil buat anak aku mcm bantal peluk..huakakakakakakaka..xsenonoh pangai dedi! tapi dia tetap xputus asa kejutkan aku T___T

 dia : fariz bangun la weh! bangunn! bangunn! *smbil pukul2 bantal kat belakang aku T_T*
 aku : apedia?! *pusing ngadap dia tp mata xbukak *
 dia : tolong anta p opis kejap

denga je ayat opis mata aku terus otomatik bukak..wkaakakakkaka..nampak x troma kat situ bila denga ayat tuh? tsk2..ari sbtu kot nak pegi opis buat ape la?huhuhu..tapi kejap ajela kejutan budaya lepastu aku pejam balik..wakakakaka..
'kunci kete ade kat bawah amek la..kunci moto pon kat bawah jugak'
aku kate mcm tu dengan harapan beliau pegi sendiri..tetapiiiiii...tsk2
dia tanak okeee!!
suka tau manja2 [ko bace:susahkan] ngan aku dengan cara yang aku xrela T____T
nak xnak bgun jugak la sbb dh tau selagi aku xbgun beliau xkan beganjak..
last2, 'yela2 tunggu kejap nak pegi bilik air dulu'
terus aje atur langkah dgn malasnya nak masok bilik air tapi sepantas kilat beliau tarek aku, 'tayah mandi la..dh lambat nih'
apakah???

 aku : hoii! orang nak gosok gigi dulu laa!
 dia : eh? oke2 *sengeh2 muke xbesalah*

mencabar! huakakakakakaka..
lepas dah basuh2 muka + gosok gigi barula rasa mcm dh kembali ke alam nyata..hahahaha
lepastu sarung sweater ngan sua track terus aje turun bawah..masok dalam kete tengok jam,

TUJUH DUA PULUH????!!!!!

ouhh rasa mcm nak gigit stereng kete je..awal gila kot pegi opis..
xbleh tunggu pukul lapan ke hah?!
adoilaaa..
seingat aku tadi aku solat subuh pukul nam lebih kot..nam lima minit? ke nam sepuluh? pastu tido.
skang pukul 7 lebih dh kene bangun? ptotla xsempat smpai ke alam mimpi tadi..wuwuuuuu..

dalam kete.
 aku : pegi opis awal2 buat ape la? ari sabtu plak tu..
 dia : kena pinda pelan la riz..dia nak sebelum pukul 3 nnt sbb esok dah nak submit kat majlis..tkot xsmpat.
 aku : nak submit esok tp baru bagitau? kenapa xbgtau awal2?
 dia : mmg selalu mcm tu..pangai mcm lahanat suka susahkan orang..nak cpt2 tp bgtau lambat lepastu bg alasan mcm2..bodoh!
 aku : tapelah nak buat cemana kan? dah nama pon kerja *cuba koolkan beliau*
 dia : kalo mcm ni selalu boleh kena sawan babi tahu!!

oke..sebelum dia betuka mnjadi rasaksa ijau marilah kita alih topic pebincangan..hee
kesian plak tgok dia..
mesti stress gila sbb kene korbankan ujung minggu (atau lebih tepat lagi:korban tido) sbb nak buat pelan..huhuhu..
tengah dok drive aku tingat la yang kami xbekpes lagi..

 aku : nak makan dulu tak?
 dia : hmm..tayah la nnt je makan
 aku : alaa makan la dulu nnt tu tah kol bape xtau.
 dia : tapau je la makan kat opis nnt..

baiklah.
kalau dh Daniel iskal meletakkan makanan ditempat kedua maknanya beliau mmg siriyes kene siapkan pelan itu secepat mungkin..lepas benti beli bekpes makanya pariz aserap terus menggunakan enjin turbo betarap lima bintang pegi opis beliau..
aku rasa sbb tu kot dia suka suh aku jadi drebar dia..
sebab aku terer pakai enjin turbo disaat kecemasan..huakakakakakakakaka
*pang! pp pacik pat puluh kali*

sampai opis terus aje beliau begegas bukak pc..
aku duk jgak kejap teman bekpes sekali..
kagum gila pestaim aku tengok si mafia sgt siriyes buat keje..
ini adalah pestaim ye anak2 beliau buat keje smbil makan..kejap2 garu kepala kejap2 bekerut muka kejap lg plak dia raup(?) muka dgn tapak tgn lepastu hembus napas..hihik
'jangan la siriyes sgt nnt cpt tua'
dia gelak je..
aku terai tengok jugak pelan dia buat tuh tapi aku xpaham..wkakakakka..
yang aku paham simbol2 mentol, voltan,watt,arus elektrik..tu aje lah..sedih gila..tsk2
tanak kaco dia lama2 jadi pacik pon meminta diri..
'nak balik dulu la ish..nnt dh siap kol la'
dia suh tunggu kejap lg..tetapiiii....
'wess orang xmandi lagi okee! orang nak mandi td dh lambat la ape la'
gelak aje la dia..
makanya aku terus balik umah..kalau nak tido balik tu mmg x la kompem xboleh, aku pon naik atas terus pegi mandi..hakim dah siap mandi pon..gudboi2..hehehe
sementara tunggu iskal tepon aku lepak2 aje ngan bebudak nih kat bawah..
lepas tu pukul 1 lebih tadi dia kol kate dah siap..sore lemau gile..huakakakakakkakaka..
kesiannya awak..

smpai opis dia dah tunggu kat bawah..
nampak sangat troma nak balik cepat2..wkakakakakkaka
masok dalam kete terus jatuhkan seat smbil kate 'legaaa!' hihik

 aku : u did it.
 dia : yeah..tu pon lepas bape kali antok pale kat meja *gelak2*

huakakakakakaka..bongek!
lepastu terus balik umah dia pon smbung tido..
pacik jugak yang xboleh tido..tsk2
tapi tape la..bukan senang pon nak tgok dia mcm tu..bak kate omputih, once in a blue moon ke cemane?wahahahahaha..




saya yang hot, *tumbukan padu please!*
pariz aserap.


No comments: