Tuesday, October 22, 2013

huk aloh muhammad hakim


tadi lepas ajar muhammad hakim buat kije sekolah aku  ngan dia begolek2 aje atas katil mcm ular sawa..disebabkan ujan lebat mencurah2 ke ladang gandum dari petang tadi smpai skang  makanya beta tade napsu  nak buat ektibiti lain..ektibiti paling best dikala ujan adalah begolek2 atas katil aje la..hihik
aku pon ape lagi terus la meniarap amik laptop nak bukak..dah memang tu ektibiti peberet  aku..hee
tapi anakanda beta mana bleh tengok dedi dia meniarap mesti dia terus terjah duduk atas belakang..ko tau apesal dia suka duduk atas belakang aku?
sebab dia feeling mcm naik motor..huakakakakakkakakakaka
pastu nnt aku buat la dia feeling mcm valentino rossi..kejap2 amek lap kekiri kejap lg plak kekanan plak..wakakakakaka
perangai dedi dua kali lima je..pasrah je la,nak XD
sudahnya laptop diabaikan..

dah penat race motor  dia meniarap sama atas aku sambil tgn dia duk main2 kat halkum(?) aku [ke mcm mane eja dia?]
aku dah la jenis cepat rasa geli T__T
tapi demi anakanda kutahankan jua *misali x aku?* muakakakakaka

hakim : awat dedi ada nih? *main2 kat halkum aku*
aku : sebab dedi best! *ade sape2 nak trajang aku x? XD*
hakim : hakim nak jugak..
aku : nah amik la dedi punya

huakakakakakakakakaka..aku rasa aku lah dedi yang paling xbleh pakai dalam dunia..tsk2..maapkan diri ini anakanda..
aku kate kat dia nnt dia dh besar sikek ade la..suka bukan main lg dia..terus xsabar nak besar *garu kepala*
anak aku demam kot malam ni..wkakakakakakkaka

lepas dah penat meniarap, baring la plak sambil buat gaya bebas..
dia letak kepala atas perut aku..gaya kami adalah sama seperti hurup T..tapi hurup T melintang la..hahahaha
pastu dia kate ade teka teki..besemngat waja dedi denga teka teki beliau walopon aku adalah sangat fail bab teka teki..whahahahahahaha

hakim : dedi, hakim ada satu teka teki kat dedi
aku : ni mesti teka teki ngelat nih kan?? *pdhal xkompiden bleh jawab*
hakim : mana ada ngelat..dedi dengar  tau.
aku : oke2..
hakim : ada satu kebun nih tau, semua jenis buah2an ada dalam kebun nih..pastu satu ari kebun ni tebakar..semua buah rosak sbb terbakar..buah apa je yang xterbakar?
aku : haaa dedi tau yang nih..dedi tauu *kompiden* buah cempedak dgn pisang emas..kan kan??heh heh heh
hakim : awat buah cempedak dgn pisang emas? *sengeh2 sbb jwpn dedi betol*
aku : sebab  cempedak diluar pagar? pisang emas dibawa belayar? hahahaha
hakim :alaa mana dedi tau?
aku : dah penah la org teka kat dedi dulu tp dulu xbleh jawab la.hahahaha
hakim : ok ada satu lagi..he he he
aku : alaaa yang ni kompem dedi xbleh jawab ni kan?
hakim : xpa la dedi jawab je la apa2 pon nnt..hahaha
aku : baiklah encik hakim saya sudah bersedia! *smbil tgn buat mcm gaya chayok2*
hakim : dalam bnyak2 binatang, binatang apa kepala dia besar dari badan dia?

oke yang teka teki ni mmg aku xdpt jawab..semua jenis nama binatang keluar tapi tade satu pon yang betol..tsk2

aku : dedi serender la dah semua salah..apa jawapan dia?
hakim : binatang yang pakai helmet la dedi XD *gelak2*
aku : (O.o) ? ? ?
hakim : *gelak xberenti*
aku : mane aci laa..ngelat..xkiraa2
hakim : cikgu hakim yang teka mcm tu hakim teka la kat dedi mcm tu jugak..hehehehehe

T_______T

cekgu manekah yang bagi teka teki mcm ni wess??? wkakakakaakkaka
kurang asam laaa..
ade ke binatang pakai helmet?? wuwuuuuu..
kesian dedi besemngat waja jawab semua spisis binatam tapi rupaaaa rupanyaaaaa...tsk2..
terus aje tanak main teka teki dah..wakakakakakkaka
disebabkan dah memang xde keje sangat tadi sambil begolek2 smbil amik gamba boleh???hahahahah
mcm2 espresi muke yang jadi td..paling aku suka bila hakim buat muka nak nanges..siap bunyi suara uhuk uhuk ke mcm mane tah..huk aloh comey anak dedi..bunyi mcm org tesedu2 pon ye..
muka aku nak nanges adelah sgt huduh! mcm kanak2 riang..wkakakakakakka

dah penat main2 dia pon slow2 merangkak naik atas..letak kepala atas dada aku..tu maknanya dia dh nak tido la tu..aku suka bila dia letak kepala mcm tu sebab aku rasa dia pecaya kat aku..dia pecaya aku boleh protect dia..pastu dah menguap dah smbil mata pon dah mcm nak bukak xnak bukak je..tp dedi dia ni pangai mcm jadah sikek..anak nak tido pegi kacau..hahahahaha..tgh pejam mate smpat lagi dia gelak..comel oke pangai muhammad hakim nih..
sempat la jugak dia bukak mate kejap xjadi tido..hee
biasa sebelum tido dia mmg kate ailebiu kat aku pastu siom pp..
tadi pon dia kate jugak.

hakim : ailebiu dedi *siom2 pp*
aku : ailebiu too bebi...eh? tp bebi ke ni? dh nak masok dajah 5 la bukan bebi dh nih..hahaha

pastu dia jawab, 'bebi la ni dedi kecik lg ni' sambil buat suara pelat2 okeee!! siap buat bunyi 'ek ek' mcm bebi lagi..huakakakakakakakakakaaka
astaga anak aku kena rasuk ape la malam nih?
aku gelak smpai begegar katil..dengan dia sekali gelak xjadi nak tido..
setengah jam lepastu baru beliau tido betol..adoiii laa muhammad hakim..boleh krem perot dedi gelak tahuu..hahahaha
dedi sayang hakim sangat2!!
sayang banyak laot!! heehehehe
ailebiuu bebiiii..walopon dh xbebi tp sbb bunyi ek ek td tu kire boleh la bebi pon bebi la..wkakakakakakka
ilang semua stress kat opis td..hahahaha..
kenapa saya sayang anak saya??
sebab dia BEST!!!! hihik

I LOVE U, SON  ^_^





dedi-muhammad-hakim,
pariz aserap.

4 comments:

AMD said...

nak masuk darjah 5 dah anak ko,huhu macam x percaya.cepatnya masa berlalu.aku pon dah makin tua


p/s: lading gandum pun boleh.paham lg kalo baca.huhu

baje itam said...

kan? dah nak masok 5 taon haa aku jd dedi yang hot..huakakakaka..
oitt cik,aku dah tuka la salah eja tuh..laptop aku ni bedarah omputeh sgt.huhuhu..dia pandai2 ejas sndri..kalo ko taep sayang sepuluh kali pon dia tetap tukar jd saying.wuwuuu..

AMD said...

ngeh3 kalo ko hantaq ketas exam taip lading aku pangkah terus pasai salah ejaan.no excuse bos

baje itam said...

garangnya cekgu..naseb baek aku dah xskolah.wkakakakka.ko mngajar kt mane skang cik?