Monday, October 21, 2013

dotdotdot


xtau nak letak title ape makanya aku taram aje..hekhekhek
xtau la wess nak cite ape tapi skang ni perasaan aku bekobar2 nak balik itali nih atau lebih tepat, nak melarikan diri..huakakakakkaa..kang ade yang pegi booking tiket ekspres rakyat ni kang.hadoiiiii lah..
suke buat aku bekerut tau..nnt xhot la pacik abisla bursa saham pacik merudum..wkakakakakka
ko nak kene tumbok ke pacik??!

kenapakah pacik beremosi? pasal ape lagi pasal kawen la..wakakakkakaka
tapi siyes yang ini mmg aku rasa mcm nak terajang je sume orang..
alkisahnya, sabtu aritu sedara aku kawen..aku xtau la aku ngan dia tu pangkat mcm mane..sedare ke sepupu ke ape ke..beliau ni lelaki umo baru 24..hoiii apesal sume orang kawen muda2? xpaham aku..hahaha
dah la setat dari raya aji aritu bederet kenduri kawen..
xbuleh ke wess korang kawen nanti2 sikek? tensen aku..
ko yang kawen aku plak yang tensen..wkakakakakakaka

dah la tiba2 aku kene tarek jadi pengapit dia..apakah?????
aku xsuka okee jadi pengapit..
aku cuma nak jadi pengapit bila firdie kawen je..dia xpe sbb dia adek sayam pacik..hee
pastu siap kene pegang tisu sebab nak kene lap muka pengantin..wkakakakakka..
tapi aku xlap pon..bila dia bepeluh aku bagi je tisu tu kat dia..
nah! lap sndri <--- kata beta didalam hati *ayat buku teks xbleh blah*
keji gila kan pangai aku? tapi sape suh pandai2 tarek aku suh jadi pengapit?
tapi aku kipas la dia..kejap2 kipas dia kejap lg plak kipas diri sndri :P
tengah2 aku kipas2 pengantin tibe2 ade suara rasaksa mane tah; ' yang pengapit lelaki tuh dah bepunya ke belom?' 
milik siapakah suara itu hah???
kang ade kipas yang terbang stret kat muka beliau kang XD 
lepas dh sudah renjis2 tabur2 ape benda tah, pastu nak begamba dgn keluarga plak..terus aku bedesup lari meninggalkan pangantin tesebut..
baikla pacik pegi makan dengan muhammad hakim..dah la aku xmakan dari pagi..mestila mud rimau on.huakakakka

tengah2 beselera makan datangla sorang macik nih..kira waris ayah aku kot? ke mcm mane? aku mane tahuu! tp aku selalu jugak la jumpa dia ni kalau ade kenduri..mula2 macam bese aje la dia tnye aku bila nak kawen? soalan tu aku dah xheran dah..dah kalis dah tinge aku denga..hihik
dah la mengganggu beta besantap dgn anakanda..tsk2
jawapan statik dari dulu ; ntah..
dia : dah ade gepren x? xkan la xde kan.
aku senyum je..
bagos la dia tnye dia jawab jadi aku tayah susah2 nak jawab2 aku pokes makan je.wkakakkakaka..
pastu kebetulan mak aku baru lepas amik lauk, dia terus panggil..
mak aku join duduk sekali..

dia : ni bila plak? *point kt aku*
mom : tanye la dia sndri..saya dh puas tanya dh asik mengelak je
aku : *senyum paksa*
dia : tunggu apa lagi..dah layak sgt dh ni kawen..
aku : nanti la
dia : ke xde calon lg? acik ade anak sedara kalo fari nak..

wadehek????!!!!

bila dia dh masok part nak jadi matchmaker nih aku memang xsuka..siyes aku xsuka..cant u just leave me alone??
kalo pariz aserap nak kawen pariz aserap kawen la..
masalah skang pariz aserap tanak..
hadoii laa..

masa macik tu ckap macam tu mom diam je xkate ape..aku rasa dia troma pasal dulu la..hee
marilah pacik share sikek kesah2 zaman jahiliyah dulu..
aku hampir2 nak jadi tunang orang okeeeee!!!!
masa tu umo baru bape tah.. xingt dah..masa kat uia rasanya..masa tu cuti sem..
mom punya pasal..aku xtau la apsal dia rushing smpai mcm tu..
dia pon xespek kot aku membantah..memberontak siap..
selama ni mmg aku ikot ckap dia tp bila libatkan hal mcm ni...
im so sorry..
seteruk2 pariz aserap aku pon pikir jgk ati anak orang nnt..
dah aku xnak xke kesian kat budak tu nnt?
daripada ko saketkan ati dia nnt baiklah ko kensel..
aku dh ckap kt mom aku mmg xnak,buatla mcm mane aku tanak..
tp mom degel..
makanya pacik tiada pilihan melainkan memberanikan diri pegi jumpa kuarge sebelah sana..
aku esplen panjang bejela2 kate aku xredi lg la stdy lg la apetah lg..tp xde la kate  terang2 aku xnak.tsk2
xsgke aku mmpu buat mcm tu..heh heh heh
kuarge dia org baik2..dia kate kalo tanak xpe la takan nak paksa2..
tp aku bayarla ganti rugi sebab barang2 dh beli..
barang2 yg kat umah aku tu xtau la mane pegi..tp aku rasa parah atiqah yang rembat..xpon kakak aku..wkakakakakka
mom marah..siyes dia mmg marah..
terasa derhakanya diri ini..huhuhu
sebulan duit poket kena tarik..dad pon xbagi..marah sangat
sebulan jugak aku duk umah iskal..
beliau la yang jadi sugadedi aku..huakakakakakakaka
nak balik umah xberani..mak som aje la yang pujuk2 aku suh balik umah..
firdie aserap plak duk pujuk mom..
last2 aku balik jugak..dah berani buat kan kena la tanggung sndri.
padan muka kau pacik!
tp aku xnyesal wess buat keputusan tuh..dasar tade kesedaran sivik! wakkakakakaka
masuk2 umah terus cari mom..nanges2 mintak maap *suwit kan aku?XD*
tapi tayah guna tenaga lebih pon tibe2 dia kate tape fari xsalah..
ehh??
kompius aku..
tp sejak aritu mak aku tade la buat keputusan mngejut mcm tu dah..hahaha
redho ajela mom pangai anak bujang yang seko ni mcm ape2 tah..

oke..cite dh abes..panjangnye feleshbek..wkakakakakaka
yang buat aku rasa seteres mcm nak makan tapai lagi nih adalah apabila tadi tengah aku duk buat keje tibe2 macik tu tepon...
mcm mane dia dpt nombor aku??
dia tnye aku pasal anak sedara dia tuh..
huwarghhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!
ade jugak yg betuka jadi ijau ni kang..huhuhu
macik, mintak maap tp saya xbeminat..tsk2
aku heran la apsal org lain yang beriya?
dh la dh seteres sbb bnyak keje tadi tibe2 dpt pnggilan drp macik tesebut..
sudahnya aku kate, saya dh ada marka laa..
pastu baru dia oke..
lepasni ko redi plak la nak ngadap ngan mom nak jawab sape marka aku..huakakakakakakaka..

gasakla..malas nak pikir..
sabtu depan pegi kenduri smbut menantu plak..tp aku dh plan xnak pegi nih..
makanya marilah kita pikir alasan apa yang perlu diberi *gelak syaiton*


rindu-florence,
marco.
 




 

 

11 comments:

AMD said...

sabo je la encik bos.hehehe

baje itam said...

aku tengah besabo la ni cik oii..dh mcm nak antok pale kt dinding konkrit laju2 dh ni.wahahaha..

AMD said...

acano bos tau aku ni cik?kakakaka ahlil nujum beno

baje itam said...

cik,ko lupe ke? aku kan tok moh mestila aku tau..muakaakakaka..
AMD = Athirah Md Desa heh heh heh
lagipon ko sorang je yg pnggil aku bos tade org lain dh..hahaha

IamNobody said...

suh macik tu ja la yang kawen weh senang sikit.wahahaha

baje itam said...

haa sugadedi cek dah marah dah..xtauu2..wkakakaka

IamNobody said...

cek sugardedi? pariz asrap anak ikan la kalau lagu nih =))

baje itam said...

pariz aserap xbleh jadi anak ikan sbb xjambu mcm mafia..wakakakakkaka..

IamNobody said...

dush2! kat muka dedi..wahahahahaha

AMD said...

kekkee bos nanti kalo dah sampai seru jangan lupa kabo orang.kang orang mai merisik kali ke 2 3 4 5 6 pulak

baje itam said...

aku rasa nnt ko dulu la wess..aku baik ati bagi peluang dekat korang2 semua dulu bagi lepas..baik kan aku?wkakakakakakaka