Saturday, January 11, 2014

vegetarian??? TIDAKKKKKKK! sama sekali.


ayat permulaan kat atas nih paling menakutkan bagi pacik.wakakkaakka.
oberdos gila smpai takut bagai.menakotkan ye anak2 sekalian kalo aku tiba2 jadi vegetarian.huhuhuhu
tadi aku kena bebel dengan nenek iskal yang kami panggil popo tuh. nenek dia ada kat Kedah skang saja umi bawak dtg sini duk sini dulu seminggu dua.
aku tido umah dia malam tadi.
pagi tadi masa breakfast umi buat bihun goreng. siap dgn ayam goreng.
aku xtau umah dia ni bila masa xde ayam goreng.wakakakakakaka
ampon iskal.
biasa dalam bihun tu orang mmg letak sayur la kan? *aku pon xpham apsal kena letak sayur dlm tu T_T*
aku plak jenis mmg aku xkan mkan selagi aku xabis alihkan sayur2 tu kat tepi.wahahahahahha
mmg muka aku la yang selalu sudah lambat kalo melibatkan menda2 mcm ni.
xboleh wesss! xboleh! kenot go.
bila nenek dia tengok aku sibuk duk alih2kan sayur tuh padahal org lain dh nak abis dh makan aku je yang xmakan lagi, apa lagi mmg kena la sedas dua.
wakakakakakakkaka.
siap kena ceramah kesihatan segala wess. dia siap kata sayur sedap.
macam nak menangis aku denga T_____T
kot mana yang sedap sangat sayur tu popo uitt.huhuhuhu

bab makan nih mmg pacik mengaku pacik tidak mengamalkan pemakanan yang seimbang/sehat.
kalau nak ikot ranking mmg sayur2an duk ditangga paling bawah la.muakakakakka
tapi aku makan ulam. sama x wess ulam dgn sayur? aku pon kompius.wahahaha
kacang botol,ulam raja, pegaga nih aku makan tp kalo kacang botol tu celur aku xmakan.xsedap! *geleng2 kepala*
sama mcm taugeh, kalo celur ke masak ape2 ke aku xmakan, tapi kalo dlm nasi kerabu ke laksam ke aku makan la.
banyak cekadak gila pacik nih. nak makan pon susah.wahahahahha
tapi aku paling xboleh terima sawi dengan kubis.
XBOLEHHHH!! XSEDAP YANG AMAT SANGAT!!!
haa amek kau emosi gila dengan sawi dan kubis.wkakakakakakka
nehi bhaiya, nehii2!  mmg xboleh telan wess.
silap aribulan ade yang muntah kang.wkakakakakakakka
sampai mcm tu sekali ye anak2 sekalian alam semesta.

dah puas mak aku paksa suruh makan sayur tp tetap xjalan jugak.hahaha
ibaratkan ko paksa rimau makan rumput wess. mane jadi kan.
wkakakakakaakakaka
dulu2 kalo maksom masak bihun goreng ke mee goreng ke mesti dia asingkan dulu sikek untuk aku sebelum masokkan sawi/kubis dan yang sewaktu dgnnya tu la.
tapi mak aku ni kadang2 pangai mcm diktator jugak. dia kata kat maksom xyah asingkan dh kesian kat maksom kena buat keje dua tiga kali.
ye2 je padahal nak paksa aku suh makan sayur.wkakakakakaka
pastu aku tanya maksom dia lupa nak asingkan aku punya ke? belom sempat maksom jawab mom dah jawab dulu.
dia kate xde asing2 makan je yang ade depan mata tuh.
rasaksa sungguh perangai beliau.wakakakakakakak.ampon maap dipinta mom XD
tengah2 aku sibuk duk asingkan sayur dgn bihun tuh maksom dtg bawak bihun goreng lain.
eh? maksom xlupa la asingkan aku punya.wahahahahhaa
sebab tu la pacik syg sgt2 dekat maksom. even kalo mom dgn dad marah aku dulu2 pon maksom ttp ade dipihak aku.
kami adalah geng jenayah bersama.wakakakakakakakaka
ailebiu beri strong maksom :D

dari dulu smpai skang aku xpaham cemane orang boleh jadi vegetarian.
xde nikmat hoiiii.wakakakakakakaka
bagi orang mcm aku ni mmg la xde nikmat sbb aku xmakan sayur.
sawi,kubis,timun,terung,kangkung,kailan,pak choy,bayam,bendi.
ape lagi spisis sayur ek? aku xingt dah tapi yang aku taep2 kat atas ni mmg aku xmakan.
aritu mom masak pak choy.aku xtau dia masak ape tp aku nmpak sedap sbb kuah dia kaler itam. aku xtau mom letak ape.
pariz aserap nih obsess dgn kaler itam ye anak2.hee
xkesah la masak kicap ke paprik ke ape ke asalkan kuah dia kaler itam mmg peberet aku.
kalo ko masak letak waterkaler wane itam pon aku bantai je makan aku rasa.wkakakakakakakkakaka
jadi aku pon  rasa nak try la apa yang mak aku masak tuh.
amek satu masok dlm mulut kunyah 2 3 kali, keluarkan balik.
xboleh pegi wess.tsk2. last2 amek kuah je.
kalo makan kat luar kalo aku makan mee bandung ke mee tomyam ke nasi goreng ke ape2 je lah, mesti pesan awal2 kat budak yg amik oder tuh, XNAK SAYUR! hee
cuba ko bayangkan kalo aku pesan mee bandung pastu lupa nak bgtau tanak sayur tuh.
tah bape jam baru aku boleh makan mee tuh. dah la bnyak gila smpah sarap kt dalam dia.hahahahaha
kalo tomyam aku xkesah sgt sbb carrot dgn bunga kubis tuh kdg2 aku telan jgk.
tapi aku makan yang xkeras la yang dh lembut.nnt senang gigit xde rasa sgt.
tp kalo carrot tu keras sama mcm xmasak, mmg selamat jalan romeo la.aku buang aje.wkakakakakakakakka

pendek kata, tekak aku mmg xbleh terima sayur2an la. sikek2 je xpe.hee
tapi kalo daging, aku tade masalah.tp daging yg boleh dimakan je la.
ko nak mampos nak makan daging yg xboleh dimakan?? wakakakakkakaka
takat kambing lembu kerbau ayam tu biasa je kot. aku bantai je makan kambing wlopon lepastu tingtong. XD
daging biri2 dgn unta aku penah makan jgk masa raya kurban  bila tah 2 3 taon lepas kot.
aritu masa aku pegi umah pacik aku dia bawak balik sate.
aku belasah je makan dengan rakusnya.wakakakakakkaka
pas dh abis makan dia bgtau tu sate arnab. dia xbgtau awal2 sbb dia tkot org xnak makan. tp aku xheran pon aku tibai je. hahahahha
daging rusa pon aku penah makan ayah aku bawak balik dulu.
masa kat tibet aritu kami makan daging yak. xde hal bagi aku bab daging sbb sume aku bantai.wahahahahahahaha
tapi aku xmakan itik. sebab bagi aku itik tu busuk! wakakakakakka
xselera nak makan. XD

berbalik pada cerita paling atas td pasal popo iskal, beliau suh aku try makan sayur, nnt katenye mana tau aku suka terus jadi vegetarian. Zzzz!
cepat2 aku geleng kepala kat dia. umi gelak je sbb dh tau sgt aku mmg kenot go dgn sayur sayuran.
jadi jawapan pacik kepada popo adalah sama seperti tajuk entri ini.

vegetarian??? TIDAKKKKKKK! sama sekali *geleng2 kepala*
saya hepi menjadi karnivor *lempang pp sndri pat ploh nam kali*
wakakakakakakakakkaka.



pariz aserap.

No comments: