Friday, April 4, 2014

alam persekolahanku yang indah *ke?*

beberapa hari lepas aku ade bagitau nak buat karangan pasal zaman mudamudi persekolahan aku.
skang sila lah ko mengadap cerita aku mcm cekgu bahasa melayu nak tanda kertas karangan ye. wahahaahaha
lepastu ari sabtu nih aku ada reunion. beriya je semua orang nak buat reunion nih. yang pompuan la paling beriya. pompuan kan? hahaha.
dah lame gila kot tinggal sekolah.tp aku rasa mcm baru lagi.
dasar xde kesedaran sivik dah tua!! wakakakakakakakaka
makanya makin besemangat aku nak tulis pasal zaman jahiliyah persekolahanku yang indah * la sangat* nih.hee
tp aku nak cite pasal smk dato syed omar je.
smkdso tetap unggul!!!! *tetiba sgt ade moto sekolah XD*


masa 15 tahun lepas aku dh balik melesia, dalam bulan berapa aku xbape nak ingt sgt tp rasanya awal tahun la.bulan 3 kot. siriyes xingat.
nyanyuk dh rupanya aku.hahahaha
lepas register tuh, cekgu letak aku dlm kelas nombor dua.
masalah utama aku masa tuh bahasa la. dh la ckap pelat. T____T
mngade gila kan org melayu ckap bm pelat. ceh!!!
tp aku paham kalo org ckap bm biasa dgn aku. yang masalahnya adalah mereka2 itu cakap utara wess. aku mmg xpaham bahasa utara. xpaham langsung!! makanya aku bnyak diam aje. tp xlama pon mcm tuh sebab bebudak nih friendly gila. selalu ofer nak tolong2 kalo aku xpaham ke xreti ke. siriyes mmg baik sangat. jadi aku tade la rasa terasing sgt.
pastu aku  rasa sekolah aku ni pelik masa tuh sebab susunan meja dia.
hampir semua kelas susun meja 2-2.
aku rasa lain la sebab masa kat us kami duduk sorang2.
mcm org tengah amik exam tuh. haa mcm tu la gaye dia.
sbb tu aku rasa pelik tp at the same time aku rasa best sbb sekurang2nya kalo kita nak tnye ke nak bincang ke even nak gossip sekalipon, kita ada org kt sebelah.wahahahahaha
gossip xboleh blah XD


kawan sebelah aku nama adi. aku mmg xkan lupa dia. tidak sama sekali!
sebab dia la aku kena gelak satu kelas.wkakakakakakaka
masa pom 3, aku ada masalah sikek dengan cekgu bm. aku xtau ape salah aku tp cekgu tu xsuka aku kot.
dia selalu perli2 aku dlam kelas sbb aku xbleh ckap bm  dgn bagos.
start dari situ aku mmg berazam gila aku nak buktikan kat dia aku pon bleh dpt result bagos walopon aku pelat.hahahaha
memandangkan dia xsuka aku jd selalu la aku jd mangsa jenayah dia.
kdg2 aku rasa mende yang xrelated dengan sabjek pon dia bantai tnya aku.
paling aku xboleh lupa dia tnya aku peribahasa. aku mmg kelaot dalam terus kalo bab peribahasa masa tuh. mmg xtau.
dia tnya aku " sepandai2 tupai melompat.....haa sambung" *jari point kt aku*
tekebil2 je aku.dah la tetibe aje sepandai2 tupai melompat.tsk2
aku tgok adi. dengan harapan dia bg jawapan kat aku. ouh rupanya dia paham maksud aku. dia pon bisik jawapan kat aku.
dan aku dengan kompiden jawab jawapan beliau.
"SEPANDAI2 TUPAI MELOMPAT, PANDAI LAGI KATAK MELOMPAT"
T______________________T
mabeles gila jawapan aku kan? dengan kompiden plak tuh aku jawab.
speechless cekgu tuh. dia nak marah tp dia pon nak gelak.
kecelaruan identity oke beliau disebabkan aku.wkakaakakakkakakakaka
masa tuh aku bengang la dengan adi. tp nak buat cemane kan?
dh la aku budak baru xkan nak eksen plak. sudahnya aku diam aje.
tp lepastu adi mintak maap. dia bukan nak making fun of me katanya.
tp ape yg aku paham, mmg tu la maksud dia.hahahahaha
tp aku maapkan la dia. lgpon dia duk sebelah aku kan? xkan nak masam muka.
lepas insiden tuh,makin menebal la dlm diri aku nak skor untuk sbjek bm.
biar semua orang tahu parizaserap juga mampu okee!
and opkos PMR aku dpt A bm. masa tu baru pestaim aku tgok cekgu bm tuh senyum kat aku. tp dlm ati aku masa tuh ade la lebih kurang macam nih "heh! baru nak senyum kat aku? ingt aku xbleh skor ke?" wkakakakakakakaka
mcm setan sangat kan pangai aku XD
tapi skang bm aku dh sakses gila hoii. ce ko Tanya aku peribahasa lagi kompem aku jawab betol.wkakakakaakakakka


lepas pmr opkos la masok pom 4 plak.
aku duk kelas petama. amik science stream.
ramai yang aku xkenal masa mula2 masok kelas tuh. budak kelas aku masa pom 3 tuh xramai pon.
aku duk dengan budak sama kelas ngan aku masa pom 3 la.nama dia muaz.
adi xsama kelas ngan aku.dia still kelas kedua.
haa tu la dajalkan aku sangat. xberkat tau. aku nih ade tulah. huakakakakakakakaka.
masa pom 4 la aku tau dalam kelas aku ade mafia. aku mmg xkenal dia sebelum nih. sbb masa pom 3 dia mmg dh duk kelas petama.
aku dengar kawan aku jela cite pasal dia. tp xtau pon orang dia mcm mane.
smpai la satu ari tuh kalo xsilap aku baru 3 minggu bukak sekolah,cekgu disiplin dh dtg kat kelas aku cari beliau.wkakakakakakakaka
aku tekejut kot bila cekgu tu panggil nama Daniel ishqal lepas tu aku tgok dia keluar bejalan kat depan tuh.
tekejut sebab xtau wess budak gangster yg kawan2 aku cite masa pom 3 tuh skang satu kelas ngan aku. lepastu tekejut sebab......huk aloh comelnya.jambu air. huakakakakaakakka.mampos aku kalo iskal bace XD
siriyes aku tekejut. tp bila pikir ape yg kawan2 aku cite tuh, aku amik keputusan xnak cari pasal ngan dia. so aku dgn dia mmg xpenah becakap sikek pon.bnyak kali jugak cekgu disiplin dtg cari dia kat kelas sampai aku mnyampah. dalam ati aku "dia nih apehal? xserik ke ape?"


aku xingat lama mana aku xbckap dgn dia, bukan sbb begaduh tp xtau la.
dia pon xde dtg ckap2 ngan aku.
lepas dh 2 bulan rasanya baru kami becakap. waktu rehat dia dtg kat aku.
masa tuh aku xkeluar kelas lagi. masa dia dtg tepi meja aku tuh aku tekejut la.
dlm ati aku asik tnya je aku ade buat salah ke kat dia? apesal dia dtg kat aku nih?
tapi lepastu aku rasa nak begolek atas lantai aje denga soalan dia.
aku lupa dia tnye mcm mane sbb dia ckap utara pekat gile babis.wakakakakakka
tp soalan dia lebih kurang dia Tanya aku xpegi rehat ke? pastu dia ajak pegi kantin dengan dia.
aku ikot je la. it's surprise me how funny he is. seriously!
sekejap sangat je aku rasa aku bleh get along dgn dia.
semua budak2 kelas aku yg ade kat kantin tuh pandang je. senang cite lepastu aku ngan iskal rapat la.
paling kelakar selamba badak sumbu dia je dia mintak tukar tempat dgn muaz.
aku rasa muaz setuju sbb tkot kat iskal la.wkakaakakakakaaka.
tp iskal baik. gigih je dia ajar aku ckap utara. kdg2 aku xpaham dia ckap.
bukan kdg2 la.mmg selalu. hahahaha
aritu dia ckap aku xpaham. dia ckap lg siap esplen. tp masalahnya esplen bahasa utara jugak hoiii. mane la aku nak paham seng!
aku dh la bengap gila time tuh. dia smpai tahap hantuk kepala kat meja sbb stress aku xpaham2.wakakakakakaka
last2 dia bantai omputeh.


masa pom 4 cekgu lantik aku jadi pengawas.
start sini la kot aku rasa stress sikek bila cekgu2 dh start bagi ceramah bebas kat aku sbb aku rapat dgn iskal.
mau tak nya, sorang pengawas, sorang gangster sekolah.
xke kontra gila perangai kami.
selalu aje aku kena bebel dengan cekgu bila masok kelas kalo iskal xde.
mmg muka aku la yang selalu kena Tanya sbb iskal duk sebelah aku. lepastu kena la sedas dua sbb aku pengawas lepastu xnasehat dia.bla3.
kalo cekgu tnye Daniel mane? aku jawab xtau je.
walopon sebenarnya aku tau. dia mmg bgtau aku kalo dia xnak masok kelas.wahahahahaha
sesungguhnya aku bukanlah pengawas yg berdedikasi.
sape suh amek aku jd pengawas? XD
subjek yang dia biasa ponteng sejarah, pendidikan islam, bm, kimia.
ustazah mmg anti dia nih.hahahaha
kdg2 aku rasa dia xnak masok kelas sbb dia xtahan kot bila cekgu selalu perli dia. bila dia ade dlm kelas cekgu bising plak perli2 tnye apesal masok kelas.
kdg2 aku rasa nak tutop je mulut cekgu dgn gam gajah.wkakakakakakakaka
xprofesional oke!!!


paling cantik lagi suci dan murni perangai dia nih bila sabjek yg dia xsuka tuh kena waktu akhir. mmg kim salam la. ko cri dia kt dlm kawasan sekolah mmg xkan jumpa.wkaakakakakakakkaka
biasa dia bgtau aku dulu la dia nak balik.lepastu siap bgtau dia tunggu aku kat kedai mkn seberang jalan tuh.so lepas aku abis kelas dh balik sekolah tuh aku pegi amik dia kat situ la baru balik umah. mmg ptot la cekgu bagi ceramah bebas kat aku kan? wakakakkakakakakaka
aku xsuka cekgu disiplin sekolah aku. sebab aku rasa dia tu melampau bila pukul student.
kdg2 bila dia lalu tepi kelas aje pon aku dh rasa bedebar okee! bedebar tkot dia ketuk pintu kelas lepastu panggil nama student peberet dia la.wkakakakakaka
even dlm kelas aku ade dua orang Daniel, tp bila cekgu disiplin panggil Daniel tuh otometik kita dah tau Daniel mane ye anak2 XD
aku pernah sekali kena ikot iskal masok bilik disiplin.
sebab kami 'bekeliaran' masa waktu pembelajaran. berkeliaran wakluu!
kami baru keluar dari bilik guru ontheway nak masok kelas.
iskal xbape sehat aritu jadi dia xde mud nak layan cekgu tuh.dia diam je.
lepastu ape lagi kena rotan la kan. aku siap pakej kena marah+ceramah lg dgn cekgu tuh.
masa nak kena rotan tuh aku bgtau cekgu, 'cekgu,dia xsehat nih'
aku rasa cekgu tau. sebab mmg iskal diam je xckap pape.
pastu cekgu tuh offer aku nak ganti tmpt iskal. mmg syaiton la beliau.
wakakakakakakakakakaka
xboleh ke lepas je kami? jadah la dia tuh.
tapi aku hulur jugak tangan. dia tekejut kot. mesti dia ingt aku xsanggup.
dua kali kena rotan kat tangan. sakitttttt hoiiiiiiiiii!!!!! dia libas rotan tuh mcm xnak bagi aku hidup aje gaye dia.wakakakakaka.
cemane la iskal boleh tahan.huhuhuhu
lepastu dia suh aku pusing belakang plak. kali nih kat montot plak dua kali.
aku dah feel mcm orang kena hukuman sebatan dah. huakakakakakakaka
siriyes sakit.sbb dia mmg buat kuat gila mcm nak lepas geram.


tangan aku sakit wess. dah la tgn kanan. bila nak menulis rasa tebal je tangan mcm tangan gajah.huakakakakakakakaka
iskal mintak maap. dia rasa besalah kot.
tapi aku xkesah pon. aku kate kt dia "this is wat bestfren for.hahahaha"
disebabkan aku dah rasa hukuman sebatan dari cekgu disiplin tuh makanya start dari tuh aku selalu bgtau iskal jgn ponteng kelas dh, jgn tumbok org lagi, bla3.
sebab aku dh rasa oke! saket kena rotan tuh mmg bukan main2.aku xnak la dia kena panggil dh masok bilik disiplin tuh so aku nak dia kurangkan perangai setan dia kt sekolah.
pertengahan tahun tuh dh nmpak la dia dh xbape ponteng sangat. bukan xponteng langsung ye tuan2 dan puan2.wahahaahaha
bila dia ckap nak balik,aku cepat2 geleng kepala. kdg2 aku tarek beg dia kdg2 aku tarek baju dia smpai la cekgu masok.wakakakakakaka
tp dia xmarah pon.dia gelak2 je.
sebab kdg2 bila aku tarek beg ke baju dia ke aku siap kate "don't leave me. don't leave me." smbil tarek2 sambil gelak2.suka sgt main2 dlm kelas XD
tapi jawapan beliau mmg buat aku pecah gelak.
"then follow me. u jump I jump" wakakakakakakkaka
motip u jump I jump???????!
gila la dia nih. aku gelak tahap xhengat. dia nih mmg bantai ikot sedap dia je.


masok pom 5 dia mmg dh berubah bnyak. sangat banyak!
kiranya kalo nak ikotkan peratus ponteng dia tuh. mcm ni la - 97% xponteng, 3 % ponteng.
peratus ponteng tuh tetap ade oke!! kalo x bukan Daniel iskal name dia.
huakakakakakakakkakaka
tp mmg dh jarang sgt2 la.
cuma satu yg aku xbleh nak buat ape dh pangai dia nih.
tumbok orang. hahahaha
sbb dia nih darah panas sgt. ko cari pasal ngan dia mmg ko menempah tumbukan padu la.
aku xtau la apsal orang suka kacau dia.
dia nih life dia simple je. ko xkacau dia dia xkacau ko. tp kalo ko usik sikit mmg mendapat la. timbang dia nih tade balance2 oke. dia cuma ada kacau dengan xkacau je. tengah2 xde.wkakakakakakakakaka.


aku rasa zaman pesekolahan aku dekat smkdso tuh sangat2 best.
best sbb aku kenal dengan makhluk benama Daniel ishqal kot.
baru aku tau sebenarnya hidup beliau sgt indah *tetibe je* hahahaha
dia free. dia buat ape dia rasa nak buat. dia xkesah ape org ckp pasal dia.
dia siap bagi gelaran dekat kami masa kat sekolah dulu.
"the prefect and the bad boy"
aku suka gelaran nih. mcm tajuk buku cerita.wkaakakakakaka


sekolah memang best.
lepastu siap ada kelas tambahan lagi untuk budak2 nak exam.
tp kdg2 aku ponteng jugak kelas tmbahan.hahahaha
aku pegi merayap dengan iskal. saje pegi makan angin.
xde kesedaran sivik langsung dah nak spm. tsk2
tp tiap kali balik sekolah mmg kami ulangkaji. dia pandai.
even dia xmasok kelas pon tp dia xabai pelajaran.
yang tu mmg aku respek dia.
sabjek aku paling xsuka adalah EST! English for science and technology.
arghhhh!!! dah la taon aku taon mula2 amik sbjek est tuh dlm spm.
lepastuh aku baru tau skang nih spm dh xde sbjek est.
apesal taon aku ade wess???
dh la aku dpt 3 je untuk sbjek tuh. mmg dr awal aku xbeminat dgn est.
sbb aku rasa xde kepentingan pon sabjek tuh untuk dia tuh ada dalam sijil spm aku.wkakaakkakakakakakaka


aku xtau la nak tulis ape lagi. mcm panjang gile je karangan aku.
ni name dia karangan 360 patah pekataan ye anak2.wahahahahaha
sebenarnya aku tulis mende nih malam tadi oke!!!
tp lepastu aku ngntuk jadi aku pon ttop je.
bgun pagi td lepas bekpes aku smbung balik.wakakakakkakaka
aku hrap lepasni aku xbuat karangan panjang2 mcm ni dh.
tade kose pacik nak menaep lame2.


esok aku ade reunion. pagi plak tuh.
aku xsabar nak tgok sorang2 mcm mane.
kompem la dh ramai yg bekeluarga dh.
mesti ramai je yg bawak anak masing2 nnt.
tp aku pon ade anak jugak. hahahaha
esok aku bawak Muhammad hakim sekali la.
sape2 yg incas bahagian makanan tuh, makesure ade ayam goreng ye.
kalo xde nnt mafia betuka rupa.wkakakakakakakakakaka


aku nak keluar plak nak pegi studio.
dh lame xpergi sana asik bz dgn kerja je.
masa untuk berpoya2 besama mereka adalah tidak ada.
makanya marilah kita berpoya2 berjemaah di hari jumaat yg indah ini.hee
pacik op dulu ye anak2 sekalian alam.
aku dah lenguh dah taep dari malam td nih.wakakakakakakaka
kompem lepasni rehat seminggu *la sgt*
aku nak keluar dh nih. encik mafia dh tunggu kt bawah.
kalo xturun skang nnt kang tkot plak runtuh umah aku kang.wakakakakaka
ampon ish.


sekian terima kasih. ma'assalamah wa ilalliqo'






saya yang sgt hot, *kompiden level yg tinggi XD*
bajeitam.

No comments: