Thursday, April 3, 2014

insiden hari ini

aku kena saman!
itulah insiden pada hari ini ye anak2. wakakakakakakka
kenapakah? sebab aku langgar lampu merah XD
perangai syaiton masa memandu masih tidak dapat dibuang.
memang salah aku la sbb aku langgar lampu merah.
xkan salah tiang lampu isyarat tu plak kan? hahahaha

tapi tadi mmg xsempat nak berenti dah.
kalo brek tadi mesti bunyi kuat gila tayar keta aku.
nampak la kan syaiton tahap keberapa aku bawak keta td? tsk2
tapi aku xnampak wess ade polis trafik kat situ.huakakakakaka
tau2 je dia dh ade kt tepi kete aku suruh aku benti kete.
aku pon benti je la sbb aku mmg dh tau kesalahan aku.
dia mintak lesen.
lepastu dia tnye apsal langgar lampu merah?
aku kate je la xsempat nak brek dh.
bangang gile alasan.
pastu dia suruh aku keluar dari kereta.

polis trafik : abistu skang nak kira cemane nih?
aku  : kira cemana ape?
polis trafik :  nak ke kena saman?
aku  : kalo xsaman xboleh ke? hehe *muke xmalu*
polis trafik :  kalau awak ada duit skang nih kita boleh settle kat sini je saya boleh tlg.
aku  : rasuah ke nih encik? kalo nak suruh saya bayar kt encik saya xnak. saman je la nnt saya pegi bayar kat balai. adik sepupu saya ade je keje kat bahagian trafik kat ipd tuh nnt saya suruh dia tlg bayarkan. saya xnak main rasuah2 nih encik.bedosa besar.

muka dia terus lain. lepastu dia tanya aku adik sepupu aku name ape. aku bgtau dia lepastu dia terus tulis surat saman pastu bagi kat aku.pastu dia pon blah.
siriyes la wess, apesal mcm tuh?
ko kerja xamanah. makan rasuah. pastu nnt nak bg pemeli makan duit tuh? huhuhuhu.
sedih la wess bila orang melayu buat kerja mcm tuh.
ape gaji ko bulan2 xcukop lagi ke smpai nak kene bagi rasuah? huhuhu
mcm mane org nak hormat polis kalo mcm nih?
sbb sorang aje terus org pandang serong kt polis. kesian oke polis2 lain kalo mcm tuh.

aku tekejut aje tadi masa dia ckap nak settle kat situ.
tekejut sebab sebelum2 nih mmg aku xpenah kena mcm nih.
xtau la nak ckap ape tp sedih la bila pikir balik.
kalo tgok dia td umo dia tuh mmg dh bekeluarga la. tp xtau la kot2 dia xkawen.hahaha
tp kalo dia dh ade anak isteri, dia xboleh ke pikir duit mcm tuh nak bg keluarga dia makan?

bab2 rasuah nih memang dari aku kecik ayah aku asik bagitau rasuah tu xbaik.berdosa.bla3.
sebab kadang2 dulu masa kecik2 kan ko tau sndri la perangai mcm mane.
sikit2 mintak je la ape2 pon kalo nak suh tutop mulut.
biasa aku buli kak long la.wkakakakakaka
bila dad tahu dia selalu pesan, xbaik mcm tuh.
paling menakotkan aku waktu tu bila dad kate org makan rasuah nih nnt kubur dia berasap. hee
aku xtau la berasap cemane tp dulu masa kecik2 aku tkot gila bila dad kate mcm tuh.wahahahaha
lepas pada tuh aku mmg xbuli kak long dh sbb aku tkot.tsk2
baik kan pariz aserap. insap dengan mendadak sekali. wkakakakaka
sampaila aku besar smpai sekarang pon dad selalu pesan kdg2 pasal nih.
sebab dia kata aku duduk dalam bidang nih, kena hati2 sbb kdg2 kita xsedar pon menda nih belaku.
makanya parizaserap anak yang baik lagi hot ni kena la mendengar nasehat dad.
walopon pacik dah tua tp pacik tetap perlukan nasehat daripada encik harriz tesayam. ailebiu dad. muahh2! XD 

suka je aku nak pesan kat diri sendiri mahupon semua orang kat luar sana, jangan bagi ataupon terima rasuah. xbaik ye anak2 sekalian.
berdosa besar.
bak kate ayah aku pon, nnt kubur berasap. heh heh heh
siriyes la wess, kalo nak keje tuh keja la dengan jujur dan amanah.
aku harap polis tadi tu orang petama dan terakhir yang aku jumpa yg mcm tuh.
aku doakan mudah-mudahan dia berubah. ameen.


pengajaran untuk diri sendiri : lain kali sila bawak keta elok2 parizaserap!!! kurangkan sifat syaiton ketika memandu oke. sekian time kaseh. =.='


p/s: sila la bayar saman ye pacik. hee



yang benar,
bajeitam yang hot >.<

No comments: