Sunday, April 6, 2014

green lite.

tadi masa aku kat opis,tunang parah atiqah si zarith tu tepon aku.
dia tanya aku bz x.
aku kate " abg tgh ade mesorat penting nih." *sore siriyes*
terus aje dia, "eh? sori bang. sori sori. nanti zarith kol balik.sori bang.assalamualaikum."
terus letak okee!!
padahal aku saje je main2kan dia.huakakakakakakaka
aku suka bila dia kelam kabut mcm tuh.hee
tp tu la, xsmpt aku nak betindak dulu dia dh letak tepon.inesen gila bakal adik ipa aku nih.tsk2
padahal mesorat jadah apenya aku tgh goyang kaki dlm bilik smbil tunggu masa nak cabut XD
aku kol dia balik, "zarith, apesal cepat sgt letak tepon?abg xsmpat nak sebut 'wakenabeb' tau" lepastu aku gelak mcm syaiton yang direjam.wahahaha
dia blur je, "abg ade mesorat x nih?"
-"mane ade dik oii abg dah nak balik umah dh nih dh kol bape pon kalo ade mesorat time nih pon abg xpegi.hahaha.ade ape zarith kol abg?"

pastu dia gelak2 je. mesti dalam ati "redho je la aku nak dpt abg ipa mcm nih.kepala masok air"
dia kate dia ade hal nak cakap sikek ngan aku.
denga sore macam siriyes. makanya aku pon amik mud siriyes jugak la.
lepastu dia kate, "bang, zarith kan dh lama betunang dgn farah kan?"
bila dia sebut mcm tuh aku paham la dia nak kate ape. hekhekhek

aku : zarith nak kawen ek? kan? kan? betol x?
dia  : hehe. tp farah suh cakap dgn abg dulu. dia kata mom dgn dad xkisah.
aku : kalo abg kisah mcm mane? *saje test dia*
dia  : err.ermm.err. bukan ape bang, mak zarith dh tanya sbb dia kata dh lama betunang.
aku : hmm. nanti la abg pikir dulu *jahatnye aku XD*
dia  : xpe la abg pikir la nnt ape2 abg bgtau zarith ek? *suci murni aje suara*

aku xboleh la nak buat dia mcm ni lagi.wakakakakaka. xsampai ati wess asik kenakan dia. kesian sangat. inesen gila.wahahahaa
aku xtau la apsal dia tkot sangat nak bckap dengan aku pasal nih.wahahahahhaa.
sebab dulu parah dh penah ckap ngan aku dia nak kawen  kot tp aku xbagi.hahaha



aku : zarith, abg xkesah la abg main2 je.dulu tu abg xbagi zarith kawen dulu dgn parah sbb zarith xabes stdy lg kan? abg xnak la korang teburu2 sgt. abg nak zarith stabilkan hidup dulu.bia ade kerja dulu.nak kawen hidup kena stabil dik.kawen bukan main2.

dia : zarith tau bang tp skang zarith dah kerja kan.sbb tu zarith tanya abg nih.
aku : abg xde hal pon. cuma abg nak zarith jaga adik abg elok2 je. zarith paham dh kan perangai dia mcm mane? kdg2 kena sabar jgk dgn dia tuh.kalo dia ajak tgok korea layankan je la.HAHAHAHA!


kemain suka lagi dia aku dah bagi greenlite.
aku tanye dia, kalo ikot plan nak kawen bila? laju aje jawab "lepas raya bang"
ikotkan ati aku nak je aku sakat dia lagi tp aku kesian wess.
dia nih kalo ckap ngan aku mmg inesen gila.
pacik adalah xsampai ati ye anak2. misali sangat setiap jawapan yg keluar dr mulut dia mcm bace skrip.wkakakakakakakaka
ampon zarith abg main2 je.
lepas dia dh letak tepon aku tepon parah.
aku baru nak mukadimah sikek dia terus tnye, "zarith ade kol abg x?"


aku : xde pon. kenapa? *tanduk tumbuh dgn jayanya XD*
parah: dia xkol lg ek? td farah ade suh dia kol abg.
aku : farah suruh kol? kenapa?
parah : alaa tunggu je la dia kol.dia nak ckap sikek ngan abg
aku : pasal ape? bgtau je la.
parah : alaa nnt la abg ckap sndri dgn dia


sampai sudah dia xbgtau aku. aku dh penat nak pujuk last2 aku kate, "ade orang tu plan nak kawen lepas raya kan?HAHAHAHA"
parah : aaaaaaaaa~~ benci la abg nih. td org tnye kate zarith xkol lg.
muakakakakakakakakaka.
bengang je dia. lepastu aku xtau la mcm mane dorang bincang2 sbb farah kate dia nak bincang dgn mom+dad dulu.
tau2 je lepas isyak td mak ayah zarith dtg umah aku.
makanya selepas berbincang2, mereka2 itu telah sebulat suara menetapkan bulan 8 untuk majlis kawen parah atiqah. sebab bulan 8 firdie ade kt umah lg tgh becuti.
aku harap semua bejalan dgn lancar la nnt.


untuk parah atiqah,
skang baru bulan 4 ye jgn nak miang2 dulu.sila stdy dulu nanti dh cuti sem baru boleh pkir kawen2 nih.wahaahaahahahaha.


adik abam dh nk kawen dah.hee
ahhh! tanak la pkir dulu nnt aku sedih.wahahahaha.
oberdos gila emosi parizaserap nih. tumbok kang!
nnt firdie aserap ade geng dokter la dlm kuarge nih.
jangan main injet2 sesame sendri dh la ye.wkakakakakakakakaka





 fakta daripada entri ini :


aku = semoga lambat bulan 8 tiba.berat ati nak bg parah kawen XD
parah& zarith = cepatla masa bejalan.xsabar nak kawen dh nih.wakakakakakaka


bongek oke parizaserap nih. org dh xsabar nak kawen dia nak suh lambat2 plak.
tp aku xkesah sbb aku pecaya dengan zarith. bape taon dh kenal dia.
aku tau dia bleh jaga adek aku.
mestila dia jaga elok2 sbb dia tau kalo dia xjaga elok2 nnt ade 4 org bodigad yang sedia bekhidmat nak serang dia.huakakakakakakaka
aku bgtau iskal td parah nak kawen lepas raya, dia xpecaya.hahaahaha
lepastu terus aje nak letak tepon ngan aku sbb nak tepon parah dengan zarith XD
mesti kejutan budaya dia nih.
zarith kena tadah telinga je la denga iskal ceramah+bagi nasehat. tambah dengan ugutan sikek.huakakakakakakakakaka.
nak buat mcm mane, farah atiqah tu kesayangan dia.hihiks.


lupakan dulu pasal nih. yang penting skang kita kena raya dulu ye anak2.
baju raye xbeli lagi hoiii.wakakakakakaka
taon ni aku xtau tema kaler ape.
rasanya biru aritu mak aku bgtau. kalo ikotkan ati aku tiap2 taon aku nak baju melayu kaler itam.
tp tu namenya ko menempah tendangan padu ngan mak aku.huakakakakaka.
tape kaler biru tuh kaler peberet firdie aserap.
semoga dia bahagia beraya taon nih.hihik.


pacik nak keluar kejap ye nak.
iskal ajak aku dgn Muhammad hakim pegi makan mee bandung malam nih.
aku nak makan 2 mangkuk boleh x? wakakakakakaka
pangai rasaksa xhilang. kalo sopan2 sikek xboleh ke hah pacik?
tp mee bandung sedap.wuwuuuu
ahh gasakla kalo aku makan 2 mgkok pon bukan ko tau kan? XD
nnt balik umah aku eksesais la.
lgpon aku baru cek bmi aku. maseh menten makanya masih boleh makan bnyak.hee


pacik keluar dulu..baibaiiiiii


ade sape2 nak pesan? nnt aku tlg makankan bg pihak ko.HAHAHAHA!




sekian terima kaseh.






saya hot mcm mateari,
parizaserap.

No comments: